Permalänk

Vattenkylning

Söker CPU block (AM 4), pumpreskombo eller någon form av annan lösning och 280mm radiator (inga thickboys dock).

Gärna från EK och med 12v RGB. Inga fantasipriser då jag letar åt sambon.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej har ett EK-Quantum Velocity D-RGB AMD Nickel + Plexi inköpt 2020 september på inet. Satt monterad i ca 3 månader.

Kan släppa det för 800:-

Mvh Oscar

Permalänk
Skrivet av stong3r:

Hej har ett EK-Quantum Velocity D-RGB AMD Nickel + Plexi inköpt 2020 september på inet. Satt monterad i ca 3 månader.

Kan släppa det för 800:-

Mvh Oscar

Får fundera på den lite, hon saknar nämligen 5v på moderkortet och vill helst inte köpa ex. En aura terminal

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pappabjorne:

Får fundera på den lite, hon saknar nämligen 5v på moderkortet och vill helst inte köpa ex. En aura terminal

Some GPUs actually have a 5v RGB header on the PCB. ASUS Strix for example is one GPU that has the function. Might be worth looking at?

Permalänk

The EVGA 2080 she has doesn't have that sadly :/

Permalänk

Har en AIO Swiftech H240-X2 PRESTIGE. Är 280mm rad trots 240 i namnet. Även pump res combo samma tillverkare. Tyvärr ingen lös 280mm rad.

Visa signatur

R.I.P. Dimebag Darrell

Permalänk

Är det inte precis som namnet antyder en AIO?

Permalänk

Jag skrev nog mitt inlägg lite galet. Det är två olika system/konfigurationer:

1. AIO Swiftech H240-X2 PRESTIGE
280 mm radiator med 2x 140 mm fläktar. Pump och reservoar sitter monterade på radiatorn. Vattenblock får man dock införskaffa själv. Även slang mellan pump/res/rad combo får man skaffa själv. Detta skall vara 16/10.

2. Pump-res combo
Pump och reservoar combo.

3 Alphacool UT60 280mm
280mk radiator som är 60 mm tjock. Vet inte vad thickboy motsvarar i SI-enheter.

EDIT:

Har en Fractal Design Kelvin T12 och en Alphacool Eisbaer Solo (pump-res combo). T12an har G1/4" gängor så går att byta radiator. Båda har AM4 fäste.

Tillägg.
Visa signatur

R.I.P. Dimebag Darrell