Din ISP:s DHCP fungerar inte som den ska

Permalänk
Medlem

Din ISP:s DHCP fungerar inte som den ska

Tjenare alla nattugglor! Jag satt kollade på lite grejer när datorns internet la av, prick kl 12:00. Har kollat i inställningarna på min RT-AC66U och det står som det gör i titeln ” Din ISP:s DHCP fungerar inte som den ska” jag har provat lite grejer men till ingen lycka. Stänga av fiber dosan, stänga av routern. Det som slår mitt öga är att det står att datumet på routerna hemsida är 05 2018? Kan det ha något med detta att göra? Vet inte vad jag ska ändra till för ntp för vi har den vanliga ”pool.ntp.org”. Någon som har en idé? Vill gärna lösa detta innan morgonen då både jag och min mamma jobbar hemifrån och är väldigt beroende av Internetet. Ge mig alla idér ni har! Funkar inget får jag nog ringa imorgon

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Permalänk
Medlem

Det är nog bara bredbandet som ligger nere..mitt gjorde det nyss. jag har Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperbol:

Det är nog bara bredbandet som ligger nere..mitt gjorde det nyss. jag har Telenor

Har Bahnhof. Mycket möjligt men inte läst något om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erlksson:

Har Bahnhof. Mycket möjligt men inte läst något om det.

Under de år jag hade Bahnhof och nätet gick ner så var jag väldigt ofta först med att ringa in om det. Då stod det i princip aldrig något. Är det något planerat arbete borde det stå om det dock så gör det inte det är det troligen något tekniskt fel.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Under de år jag hade Bahnhof och nätet gick ner så var jag väldigt ofta först med att ringa in om det. Då stod det i princip aldrig något. Är det något planerat arbete borde det stå om det dock så gör det inte det är det troligen något tekniskt fel.

Det är nog första eller andra gången det varit problem med nätet på 3-5 år så det är ju ett plus iallafall. Har läst runt på hemsidor och sätt planerade arbeten men det har ej varit i mitt område. Får ringa imon för detta är lönlöst! Godnatt min vänn

Permalänk
Medlem

Haft liknande problem med Bahnhof, dock inte alls ofta längre. Brukar kicka igång efter längst en halv dag som längst vart jag vart med om, dock är det min lokala energi leverantör som har hand om linorna, så det är oftast dom som spökar med det. Vanligaste man kan testa om man har en vanlig ethernet port i väggen är att skippa routern helt å hållet och koppla in dig med kabeln tillfälligt å bara se om man kommer ut på nätet. Om inte så är det inget hemma iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Haft liknande problem med Bahnhof, dock inte alls ofta längre. Brukar kicka igång efter längst en halv dag som längst vart jag vart med om, dock är det min lokala energi leverantör som har hand om linorna, så det är oftast dom som spökar med det. Vanligaste man kan testa om man har en vanlig ethernet port i väggen är att skippa routern helt å hållet och koppla in dig med kabeln tillfälligt å bara se om man kommer ut på nätet. Om inte så är det inget hemma iaf.

Tjenare! Det dog vid 12 på natten och kom tillbaks 12 på morgonen. Hörde även av många av mina kompisar som hade haft samma problem. Så det var ju inte bara för mig. Provade detta med att koppla direkt in i uttaget på fiberdosan men tyvärr till ingen succé då, tur är det funkar nu iallafall. Tack för hjälpen. Mvh

Permalänk
Medlem

iTux Gbg hade planerat underhåll 00.00 till 04.00 i natt. Tyvärr är min anslutning inte åter ännu. Har Bahnhof.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Nyss snackat med supporten. Ingen lösning än och ingen mer info. Undrar hur många i Gbg som är påverkade av detta...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S