Permalänk
Medlem

intel i7 6700K

Hej!

Säljer min en Intel i7 6700K med moderkort Asus Z170A och Be Quiet pure rock CPU-kylare. Säljer pga. att jag har uppgraderat till AMD.

Har suttit i min dator orört sen juni 2016 och funkar toppen. Jag har inte överklockat den så den har inte belastats något extra.

Sen misstänker jag att ljudchippet på moderkortet inte är 100%. jag får ett konstigt lågt sprakande ljud ur mina högtalare och kan inte förstå vad det är. ibland är det bättre o ibland är det där.
Har hjälp att installera om Windows men det är inte helt borta. Jag har ljudklipp på det om det är av intresse. Så moderkortet säljes som defekt.

Allt annat på moderkortet funkar toppen! så det är enbart ljudet som spökar.

Allt kostade 5000kr som nytt och eftersom moderkortet säljes som defekt så tänker jag mig ett pris på 1500kr eller högsta bud.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill. Skickas helst inte då jag saknar kartong för allt. Grejerna finns i Stenungsund.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem

1500+frakt

Permalänk
Inaktiv

Tror inte moderkortet är defekt utan kabeln till högtalarna är dålig , prova med ny kabel så kanske det löser sig .👍
Hade samma problem förr .

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

Tror inte moderkortet är defekt utan kabeln till högtalarna är dålig , prova med ny kabel så kanske det löser sig .👍
Hade samma problem förr .

Kanske det! Orkar inte pröva det nu när jag precis installerat in det nya. Men det är säkrast såhär känner jag. Om det inte skulle vara en dålig kabel.

Edit: tack ändå för input!

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem

Bjuder 1500:- kr och upphämtning i Gbg