PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Grattis till alla er som fick kod och lyckades snappa en från MM. Hade ej tur på nån av dom MEN jag har hopp om att nu kommer priserna dämpas på scalpers och att dom ej kommer köpa in nå fler. Väntat 4 månader på att försöka få tag I en, får helt enkelt vänta lite mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Grattis till alla er som fick kod och lyckades snappa en från MM. Hade ej tur på nån av dom MEN jag har hopp om att nu kommer priserna dämpas på scalpers och att dom ej kommer köpa in nå fler. Väntat 4 månader på att försöka få tag I en, får helt enkelt vänta lite mer!

En PS5a Disc version gick precis för 7100:- på tradera så känns som priset är på väg ner redan.

För oss som fick köpa från utlottningen på Elgiganten så skickas dom under nästa vecka och inte redan imorgon som det stod när man köpte den.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

gick och refreshade MM på mobilen ända in till sjukgymnastens rum. Förklarade för henne att jag försöker beställa en PS5, men hon sa strängt åt mig att jag behöver spela mindre och sträcka mer på ryggen la skamset undan telefonen.

Hahahah, ändå kul story!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODam:

SÅJAAA! Tack till alla på forumet som tipsat, ska fortsätta vara med i utlottningar och ge till folk här om man får chans att köpa igen.

Kan bara hålla med. Stort tack och jag kommer också naturligtvis "pay it forward" om jag vinner på framtida utlottningar!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Haha missar alltid...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kan man ta en annans kod och beställa den själv? Frågar åt en vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Kan man ta en annans kod och beställa den själv? Frågar åt en vän

Ja

Permalänk
Medlem

Hej! Vet att det har frågats förut men nu efter förlust och åter förlust så har jag nästan tröttnat på att vänta. Om någon nu mot all förmodan skulle vilja bli av med sitt PS5 så finns jag här.... i mörkret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Kan man ta en annans kod och beställa den själv? Frågar åt en vän

Du får en engångskod som är en rabattkod som du skriver in under utcheckningen. På så sätt får får du betala 5 990:- istället för 99 999:-

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

För oss som fick köpa från utlottningen på Elgiganten så skickas dom under nästa vecka och inte redan imorgon som det stod när man köpte den.

Leverans på tisdag om man tog Express.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Du får en engångskod som är en rabattkod som du skriver in under utcheckningen. På så sätt får får du betala 5 990:- istället för 99 999:-

Fast de har ju prisgaranti, kan man köpa en för 99 999:- och få tillbaka 94 009 kronor? Då övriga konkurrenter säljer för 5990:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Leverans på tisdag om man tog Express.

Ah nice!

Skrivet av Kindle:

Fast de har ju prisgaranti, kan man köpa en för 99 999:- och få tillbaka 94 009 kronor? Då övriga konkurrenter säljer för 5990:-.

Lycka till med att få igenom den pucken

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Mediamarkt!

Permalänk

Står på elgigantens story att koder som ej används lottas ut. Är det då den utlottningen för oss som anmält oss istället för ännu en ny utlottning? Tänker då finns det ju en fjärt i rymden till chans att ff vinna? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beermaestro1:

Mediamarkt!

Ser ut som att de har släppt fler nu, skynda er som inte hann förut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etnojz:

Ser ut som att de har släppt fler nu, skynda er som inte hann förut!

Ja verkar som att jag lyckades knipa ett nu strax innan 16.

Visa signatur

GigaByte B550M DS3H | AMD Ryzen 5 5600 | PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD | G.Skill Aegis DDR4 32GB | Corsair RM750x 750W | Zalman i3 Neo | Samsung Odyssey G3 32 tum

Permalänk

Lite då och då när jag uppdaterar mediamarktsidan står det att den är i lager, utan att den faktiskt är det. Får uppleva ett par sekunders lycka till och från i alla fall!

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Kan man ta en annans kod och beställa den själv? Frågar åt en vän

Nej det går inte. Har prövat.
Verkar enbart gå beställa på den epostadress koden är skickad till. Annars var det nått tillfälligt fel.
Fick ogiltlig kod medans det direkt gick på den person som vanns epost,

Permalänk
Medlem
Skrivet av drifter7508:

Nej det går inte. Har prövat.
Verkar enbart gå beställa på den epostadress koden är skickad till. Annars var det nått tillfälligt fel.
Fick ogiltlig kod medans det direkt gick på den person som vanns epost,

Är du säker? Jag gav bort min kod till en polare som lyckades beställa. Jag kopierade även länken som fanns i mailet så kanske var viktigt också.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Skrivet av valkonen:

Vann inte denna gång heller på Elgigantens utlottning, vilken besvikelse. Försöker få tag på en ps5 som överraskning till sonen som ska opereras snart. Om någon vänlig själ har en kod över som den inte behöver tar jag mer än gärna emot en.

jag ha en kod

Permalänk
Medlem

Följt denna sida sen innan jul utan att vara medlem. Varit med på alla skitlotterier som Elgiganten haft. Anmält alla jag kunde inom närmsta familjen 5 hushåll men bara nit som många av er. Tur jag var in idag och såg att ni skrev om MM släpp kl 15.
Satt som en galning och försökte köpa men funka inte först. Men 15:04 kom jag till att betala gick jätteenkelt. Fick ett Mail att köpet gått igenom.
Bara hoppas att dom skickar nu snart. Blev den perfekta födelsedagspresenten till mig när jag fyller 43 på lördag. Värsta stressen sen jul haha.
Vill bara tacka er alla som skrivit här på tråden sen den startades. Mvh en Vanlig gamergubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHRILLE 7878:

jag ha en kod

Går det att få den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHRILLE 7878:

jag ha en kod

Jag skulle ju bli ytterst tacksam om jag kunde få en kod.

Visa signatur

Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Är du säker? Jag gav bort min kod till en polare som lyckades beställa. Jag kopierade även länken som fanns i mailet så kanske var viktigt också.

Jag kunde... Skrev bara in koden och det gick igenom... Min kusin van och jag fick koden.. så jag van haha

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det kommer ta innan man får beställningen från MM, det står ju expressleverans, men jag inte hitta något om expressleverans på deras hemsida. Kan bara se 3-7 dagar och det är inte så express i min värld.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Så om det går igenom, är det 100 att det funkar och dem kan inte avbryta beställningen?

Permalänk
Avstängd

Haha jag vann idag igen på elgiganten och dessutom fick jag tag på en från mediamarkt!! förhoppningsvis så är fortfarande dom hett eftertraktade så jag kan få ihop lite pengar på tradera. Redan sålt av 4 tidigare och givetvis behållt en själv. Blivit lukrativt för mig detta jag har nästan semestern avbetald. Är bara rädd att det var lite för många som släpptes idag kanske driver ner priserna på tradera. Sista jag dålde gick bara för 8700 så har inte allt för höga förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucad765:

Någon vänlig själ som har en kod? Då jag verkligen behöver ett ps5 och spelar ca 8 h dagligen

Spelar man inte lite för mycket då ?

Permalänk

Mediamarkt! Gick att beställa prec

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Undrar hur lång tid det kommer ta innan man får beställningen från MM, det står ju expressleverans, men jag inte hitta något om expressleverans på deras hemsida. Kan bara se 3-7 dagar och det är inte så express i min värld.

Jag förutsätter att den kommer med bud ikväll. 😁