Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rödskägg d ä:

Series S kostar 2999 nu även på CDON
Länk

Edit: Säljer Series S så dåligt att det redan måste reas ut?

Säljs av Warehouse 204, kostar 3588 från CDON

Permalänk
Skrivet av zulix:

Säljs av Warehouse 204, kostar 3588 från CDON

Hade helt glömt bort att CDON tillåter andra försäljare på sin sajt. Fortfarande ett främmande koncept för mig. Tack för upplysning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rödskägg d ä:

Series S kostar 2999 nu även på CDON
Länk

Edit: Säljer Series S så dåligt att det redan måste reas ut?

Känner man sig otrygg med Warehouse204 så kan man begära att Komplett prismatchar. enklast via chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Känner man sig otrygg med Warehouse204 så kan man begära att Komplett prismatchar. enklast via chatten.

Saxxat från Kompletts hemsida:

"Det finns några undantag från vår Prismatch, se nedan. Prismatchningen gäller endast konkurrenter som är registrerade i Sverige och deras ordinarie priser. Prismatch omfattar därför inte produkter som är på kampanj eller rabatterade hos vår konkurrent."

Permalänk
Avstängd

Fortfarande mycket nöjd med mina Philips Fidelio X2HR jag köpte från Amazon, men jag har kommit fram till att det är modellen utan utbytbara öronkuddar. De lär hålla ett tag men det är ju tråkigt ändå.

Sidospår borttaget /Mod
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Sidospår om miljön borttaget*

Håll diskussionen till fynd, vill man diskutera annat är man mer än välkommen att starta en egen tråd.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Samsung verkar köra en sån där galen deal som bara Samsung kan hitta på. Jag måste dessvärre sova nu men det kan vara värt att luska i det här tipset för er som har tid. Kom bara ihåg att läsa allt det finstilta.

https://www.samsung.com/se/offer/neo-qled-2021/

Köp en Neo QLED Mars 22 - April 18.
Få 30.000 SAS poäng värt enl mig ca 3.000kr.

Det ska även gå att få bättre pris via Benify och därutöver har någon även lyckats få med en S7 Tab värd ca 6-7000kr men det verkar inte gälla alla. Jag har själv inte benify-tillgång just nu så kan inte kika.

https://postimg.cc/TpGL3CzJ

Stämmer det att man kan köpa nya Neo QLED för knappt 13.000kr via benify och samtidigt få 30.000 SAS poäng plus en ganska vettig Samsung platta som en extra bonus så är det nog bästa TV dealen sedan Hifiklubben-dealen!

Jag har tillgång till Benify och ser de billigaste Neo QLED för 11.990:-, men någon kanske kan förklara hur man får med plattan...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

https://www.samsung.com/se/offer/qled-galaxy-bundle-2021/

Det är/borde vara nästan totalt omöjligt att missa vid en sökning. Dvs att det är inga NEO-Q(k)LED som ingår, detta gäller 2020 års modeller.

Så här får du din produkt:
1. Köp Q80T 75” och större, Q90T 65” och större, Q95T 65” och större, The Sero 43” eller valfri storlek av Q800T, Q900TS eller Q950TS hos någon av de utvalda nordiska återförsäljarna, i butik eller online.

2. Registrera ditt köp i formuläret längst ned på sidan senast 4 maj 2021.

3. Din produkt skickas ut ca 40 dagar efter registrering.

4. Kampanjen är giltig 1 gång per hushåll och gäller endast privatpersoner.

Om någon av gratisprodukterna tar slut under kampanjperioden förbehåller sig Samsung rätten att byta ut gratisprodukten mot en likvärdig produkt av motsvarande värde.

Vid köp av 2020 Q80T 75-85” eller Q90T 65-75” ingår en Galaxy Watch Active2 40mm Black (värde ca 3290 kr), eller Q95T 65-85”, Q800T, Q900TS, Q950TS eller The Sero 43” ingår en Galaxy Tab S6 Lite Wifi 64GB Grey (värde ca 4290 kr). Gäller under perioden 25/1 – 4/4 2021. Gäller endast hos utvalda återförsäljare i Norden. Kampanjen är giltig 1 gång per hushåll och gäller endast privatpersoner. För att ta del av erbjudandet registrerar du ditt köp på Samsung.com/se senast 4/5 2021. Erbjudandet gäller så länge lagret räcker. Om någon av gratisprodukterna tar slut under kampanjperioden förbehåller sig Samsung rätten att byta ut gratisprodukten mot en likvärdig produkt av motsvarande värde. Samsung har rätt att återkräva utlämnad gratisprodukt inom 30 dagar om en köpare väljer att returnera den köpta huvudprodukten. Går ej att kombinera med andra erbjudanden.

Varsågod.

Tror han syftar på denna istället. Är ett annat erbjudande.
https://www.samsung.com/se/offer/members-qled-2021/

Någon som har köpt och kombinerat med benify / mecenat för att få gåva också?
Hur fick ni den unika koden? När jag lägger till i varukorgen står den 0 kronor för S7 tab, men i kassan blir det ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

https://www.amazon.se/dp/B085M7VPDP/ref=tsm_1_tp_tc

Nu när nätverkskort ovan kommit in i lager igen tänkte jag bara fråga, jag har ett MSI B550-A Pro, kan jag bara sätta i kortet i den andra M.2-sloten och tuta och köra eller behövs det något mer (adapter, kabel m.m) för att få det att funka?

Skrivet av Tobitheo:

Undrar det jag med samt om man inte har wifi 6 router. Erbjuder det kortet ändå någon förbättring?
Inte direkt brytt mig om att skaffa en sådan då vi ändå fortfarande bara har adsl här😣

Det behövs en kortplats för M.2 "key a" eller "key e". Det är väldigt få moderkort som har det, men jag länkade tidigare i denna tråden nåt PCIe expansionskort som fixar det, och som kostar en hundring.

Sök på Amazon efter "m.2 wifi riser" så dyker det upp en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Det behövs en kortplats för M.2 "key a" eller "key e". Det är väldigt få moderkort som har det, men jag länkade tidigare i denna tråden nåt PCIe expansionskort som fixar det, och som kostar en hundring.

Sök på Amazon efter "m.2 wifi riser" så dyker det upp en hel del.

Ok, en sån här?

https://www.amazon.se/WiFi-kort-WIFI-modul-WLAN-adapter-n%C3%...

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Ska du ha en sån kan du väl köpa ett instickskort direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är det bästa sättet att få Wi-Fi på ett moderkort då? Kör för tillfället med en Wi-Fi-sticka som jag kopplat till en USB-port men letar efter ett bättre alternativ.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Vad är det bästa sättet att få Wi-Fi på ett moderkort då? Kör för tillfället med en Wi-Fi-sticka som jag kopplat till en USB-port men letar efter ett bättre alternativ.

https://www.inet.se/produkt/5410996/tp-link-archer-tx50e-ax30...

Denna har en "Intel Wifi 6 chipset". Skulle sätta en peng på att det är just en AX200.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Precis som länkades av @Quenya, kör på ett vanligt instickskort istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

https://i.imgur.com/np819dy.png

Bra pris på 14TB hos WD med Mecenats studentrabatt. Billigt även utan rabatt för 14TB.

https://shop.westerndigital.com/en-se/products/external-drive...

Sidan är totalt knasad för mig. Fryser efter ett par klicks... Men detta verkar ju vara sjukt bra pris? Eller är det något onajs med den? Har lång är garantin? Skulle kollat upp allt detta själv men den fryser somsagt...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Sidan är totalt knasad för mig. Fryser efter ett par klicks... Men detta verkar ju vara sjukt bra pris? Eller är det något onajs med den? Har lång är garantin? Skulle kollat upp allt detta själv men den fryser somsagt...

Thank you for your Order!

Funkade fint här. Fick dock stänga av min adblocker samt pi-hole för att det skulle lira 100.

Permalänk
Medlem

Fungerade även fint som personal vid ett lärosäte.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Verkligen bra pris. Köpte just en 4 TB intern men kanske borde skicka tillbaka den och köpa sån där ist.

Brukar såna där hålla bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Verkligen bra pris. Köpte just en 4 TB intern men kanske borde skicka tillbaka den och köpa sån där ist.

Undrar samma sak. 2 års garanti känns inte så najs, och 14 TB kommer jag aldrig använda upp... men samtidigt så är den så jäkla billig!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilka perioder samsung brukar ha bättre benify deals? Rabatterna på vissa soundsbars är exempelvis uppemot 10% just nu men jag får känslan av att det brukar vara betydligt bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattias10:

Du behöver utföra 3 pins-modifieringen för den ska dyka upp i din PC. Garantin är ju inte att räkna med om du tar ut hårddisken från skalet. Hårddisken som finns i är en White Label , en CMR WD Red Plus, som snurrar i 5400rpm.

Själv så köpte jag Seagate Exos x16 16TB för 3200 styck, men skiter man i garantin så är ju 14TB WD Elements ett fynd. 2000kr för 14TB.

Skrivet av Gizmo_8:

Jag har personligen kört 6TB Elements, då satt det en WD Blue och en WD Refurbished. De har ju snurrat i ganska många år. Har ett par 4TB Elements och där satt det 4TB WD Green.

Numera har WD bara White Labels i sina externa diskar. Seagate däremot kör Exos-diskar i sina externa diskar. Exos är enterprisegrade, fast bara 2 års garanti. Mina Exos var interna varianter.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Du behöver utföra 3 pins-modifieringen för den ska dyka upp i din PC.

Inte säkert att man behöver utföra 3rd-pin-modifieringen. Beror på vad du har för PSU och kabel från denna.

Skrivet av anon2110:

Garantin är ju inte att räkna med om du tar ut hårddisken från skalet. Hårddisken som finns i är en White Label , en CMR WD Red Plus, som snurrar i 5400rpm.

WD Elements är lätta att öppna upp utan att ta sönder skalet. Spara skalet och sätt tillbaka disken om det blir problem. Är man försiktig bör det gå bra. Men en risk. Ingen av de externa Seagate jag känner till går att ta isär utan att ta sönder skalet.

Skrivet av anon2110:

Numera har WD bara White Labels i sina externa diskar. Seagate däremot kör Exos-diskar i sina externa diskar. Exos är enterprisegrade, fast bara 2 års garanti. Mina Exos var interna varianter.

Ska tilläggas att Seagate bara verkar köra Exos eller Ironwolf Pro i sina större externa diskar (>10TB). 8TB och mindre är som regel Barracuda och dessutom SMR som är sega som sirap. Har läst om flera som lyckats registrera de "shuckade" Exos-diskarna för garanti då de haft ett giltigt S/N, men det kan man såklart inte ta för givet.

EDIT: Kör själv 3 stycken 12TB WD Elements som jag plockat ur och släng i min server. Tuggar på fint. Även ett par Seagate Barracuda 4TB och en 8TB. De är tyvärr SMR och blir löjligt långsamma när man skickar mycket data på dem.

Edit 2: skrev CMR först i sista stycket, skall vara SMR.

tillägg edit
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yiveynodit:

Inte säkert att man behöver utföra 3rd-pin-modifieringen. Beror på vad du har för PSU och kabel från denna.

WD Elements är lätta att öppna upp utan att ta sönder skalet. Spara skalet och sätt tillbaka disken om det blir problem. Är man försiktig bör det gå bra. Men en risk. Ingen av de externa Seagate jag känner till går att ta isär utan att ta sönder skalet.

Ska tilläggas att Seagate bara verkar köra Exos eller Ironwolf Pro i sina större externa diskar (>10TB). 8TB och mindre är som regel Barracuda och dessutom SMR som är sega som sirap. Har läst om flera som lyckats registrera de "shuckade" Exos-diskarna för garanti då de haft ett giltigt S/N, men det kan man såklart inte ta för givet.

EDIT: Kör själv 3 stycken 12TB WD Elements som jag plockat ur och släng i min server. Tuggar på fint. Även ett par Seagate Barracuda 4TB och en 8TB. De är tyvärr CMR och blir löjligt långsamma när man skickar mycket data på dem.

Det är väl CMR man vill ha. SMR ska man ju sky som pesten. Mina Exos x16 16TB är för intern bruk och därför kvalificerade för 5 års garanti. Schuckade Exos x16 har gått att registrera, men Seagate i efterhand har tagit bort garantin.

Du har rätt att man inte måste utföra 3.3v-modden på WD-diskarna. Ploppar du in de i en Synology/Qnap så behöver du inte utföra modden överhuvudtaget. Dock om man tänker använda disken internt så kan man utgå ifrån att man utför modden, annars dyker ju inte disken upp.

Fast det här är ju inte en WD vs Seagate-tråd. Så jag är glad över att dina WD funkar fint.

Permalänk
Medlem

Vet vi var WD skickar diskarna ifrån? Har letat på sidan men inte hittat något konkret. Vore trist om Postmord försöker lägga på moms etc. Står att VAT är inkluderat i priset iaf, så får hoppas att det går bra!

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mickur:

Vet vi var WD skickar diskarna ifrån? Har letat på sidan men inte hittat något konkret. Vore trist om Postmord försöker lägga på moms etc. Står att VAT är inkluderat i priset iaf, så får hoppas att det går bra!

Mina kom from Irland när jag beställde för några år sen. Svensk moms kommer appliceras på ordern. Fast då betalar du inte irländsk moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Senast jag beställde skickades de från Nederländerna. Ingen extra moms för min del. Det var i maj i fjol.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Ja, jag har redan beställt ett gäng diskar. Blev bara lite fundersam när jag såg att deras adress låg i England. Men då har jag inget att oroa mig över. Tack för snabba svar!

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Medlem

Gissa vilken som är SMR disken...

Tänkte köra en Office Space på den när mina 14TB anlänt.

Permalänk
Medlem

Verkar gå att få 3.5% tillbaka via Refunder på de där diskarna, men för att få ner dem till 2000 behöver man någon form av studentkonto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkl:

Är det någon som vet vilka perioder samsung brukar ha bättre benify deals? Rabatterna på vissa soundsbars är exempelvis uppemot 10% just nu men jag får känslan av att det brukar vara betydligt bättre

För ett tag sedan ungefär när deras nya modeller precis lanserats hade de ca 50-60% rabatt på vissa av de bättre modellerna från 2020, lägre än andra butiker brukar ha under Black Friday. Tipsade om det när det begav sig.

Ja, 10% är väldigt lite jämfört med deras bättre kampanjer. Jag har dock inte ännu lärt mig mönstret för när de brukar ske men jag har fått för mig att det sker ett antal gånger under året. I början av Juni 2020 vet jag att de hade kampanj för 2019 års modeller i alla fall så kan tänka mig att en ny kampanj inte ligger så många månader bort. Kan därmed absolut vara värt att hålla lite koll.

Skrivet av anon2110:

Hårddisken som finns i är en White Label , en CMR WD Red Plus, som snurrar i 5400rpm.

Nej, de där roterar i 7200 rpm, även om de själva rapporterar 5400 rpm. WD har också själva erkänt att "5400 rpm class" betyder just att det är diskar som snurrar snabbare men som prestandamässigt ungefär matchar det man förväntar sig av en 5400 rpm-disk.

Skrivet av medbor:

Fördelen med den typen av kort är att man sedan längre fram enkelt kan uppgradera till nästa generations WiFi för en hundralapp eller två.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q