3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptewn:

Japp, Fick mitt sålt i söndags för 8400 kronor! Det är helt insane. Nästan dubbelt motför vad jag fick det för när det var nytt!

Det ska tydligen vara ett väldigt bra miningkort från förra generationen dock, då det inte går att få tag på nya kort så förstår jag populariteten på dessa hos miners.

Helt sjukt men grattis. Jag har ju sålt några 3080:s till ganska liten vinst, ångrar mig! Även ett 2060 ROG Strix ganska billigt nu i efterhand. Och ett 3080 till inköpspris...

Vi får väl se det som min välgörenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptewn:

Japp, Fick mitt sålt i söndags för 8400 kronor! Det är helt insane. Nästan dubbelt motför vad jag fick det för när det var nytt!

Det ska tydligen vara ett väldigt bra miningkort från förra generationen dock, då det inte går att få tag på nya kort så förstår jag populariteten på dessa hos miners.

Helt sjukt, jag sålde mitt i januari för ca5500 vilket jag tyckte var väldigt bra då men å andra sidan verkar ju tyvärr alla priser gå uppåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det verkar inte vara alla återförsäljare som hanterar MSIs ersättande av Gaming X Trio med Gaming Z Trio på ett bra sätt. Inet meddelade de som bokat ett Gaming X Trio att de skulle få Gaming Z Trio istället för samma pris.

https://www.guru3d.com/news_story/msi_discontinues_geforce_rt...

EDIT: Hittade att det var Inet som skickade ut meddelandet om att de uppgraderar folks ordrar till Gaming Z Trio.

Får la hoppas att @webhallen står till för liknande, lite hårt att svälja att vänta i 7 månader på ett kort som man sedan inte enns kommer få :/

När jag frågade dom på deras support email I måndag fick jag detta svar att dom...

I dagsläget har våra inköpare inte fått någon information kring detta. Jag kan därför i dagsläget inte säga hur vi kommer att göra ifall det utgår helt.

blir ganska orolig när man hör allt som händer kring detta kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qlulp:

Pratade i början av veckan med EG support och fick svar att den skulle skickas 23/4. Inte själva leveransdatumet alltså. Chattade med dom nu precis och fick samma svar.

Leveransen "KAN" vara 24/4 dessutom men om allt går som det ska, annars måndagen därpå. Håller tummarna!

https://i.ibb.co/jMfR4Ct/EG.jpg

https://i.ibb.co/y4SsVJw/EG2.jpg

Hej,
Det är det svaret dom ger till alla. Det är faktiskt så att de har ingen ny info att gå på så om något händer så blir det väl info om det tisdag nästa vecka så vi får helt enkelt se!
Det skulle vara väldigt konstigt om alla verkligen får sina kort... men men, man få se 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptewn:

Japp, Fick mitt sålt i söndags för 8400 kronor! Det är helt insane. Nästan dubbelt motför vad jag fick det för när det var nytt!

Det ska tydligen vara ett väldigt bra miningkort från förra generationen dock, då det inte går att få tag på nya kort så förstår jag populariteten på dessa hos miners.

Skrivet av [Qvist]:

Helt sjukt, jag sålde mitt i januari för ca5500 vilket jag tyckte var väldigt bra då men å andra sidan verkar ju tyvärr alla priser gå uppåt..

Jag sålde mitt ROG Strix RX 5700 XT för 4000 kr i December... Sedan fick jag även tag på ett 3070 för 6000 kr, så det jämnar väl ut sig ändå. Men känns fortfarande lite surt...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hej,
Det är det svaret dom ger till alla. Det är faktiskt så att de har ingen ny info att gå på så om något händer så blir det väl info om det tisdag nästa vecka så vi får helt enkelt se!
Det skulle vara väldigt konstigt om alla verkligen får sina kort... men men, man få se 😅

Tror typ 10st kommer få sina kort, resten blir utan

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Skrivet av skoskaf:

ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC

2020-12-24 beställd kl 13:40 på Inet för 10 690 kr.
2021-01-21 köplats 341
2021-02-14 köplats 187
2021-03-15 köplats 168
2021-03-30 köplats 133
2021-04-13 köplats 115
2021-04-20 köplats 101

Såg ut som att Proshop skulle få in typ 50 st... Drömmer om att Inet också skulle få det x2.

hur fan är det möjligt att proshop fått in strax över 30 och strax över 50 men inet bara fått 14?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadrophenia:

hur fan är det möjligt att proshop fått in strax över 30 och strax över 50 men inet bara fått 14?

Proshop säljer i i flera länder, dom är väl helt enkelt större

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Beställde mitt EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA hos Inet 2021-01-21. Fick sms om att ordern plockas idag.

Samma här, beställde 2021-02-06 efter att det kort jag först beställt inte skulle tas in av Inet. I ärlighetens namn hade trott att detta skulle dröja betydligt längre, alltid kul att ha fel på det hållet.

Permalänk

Virker som alla 3080 kortene havner hos er Svensker, har Evga kort i bestallning her og

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men varför har den bara 2 pin.. suck

Permalänk
Medlem

Ändå helt ok pris med tanke på att skräpvarianten av Zotac går för 27 lax?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Ändå helt ok pris med tanke på att skräpvarianten av Zotac går för 27 lax?

Glöm inte att du behöver vattenkylning. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Glöm inte att du behöver vattenkylning. 😅

Har man råd med ett grafikkort för 25tkr så gör det nog inget att lägga till 1-2 tkr på vattenkylningen, plus att man får bättre kylning!

Permalänk
Medlem

Gigabyte 3080 Vision OC från NetOnNet skickades idag. Beställt 4/3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av npftd:

Gigabyte 3080 Vision OC från NetOnNet skickades idag. Beställt 4/3.

Vad kostade det när det kom ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Vad kostade det när det kom ut?

10 490:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Virker som alla 3080 kortene havner hos er Svensker, har Evga kort i bestallning her og

beställa ett kort från sverige då? dom skickar ju till norge? 🙂 hoppas du får dej ett kort snart iallafall 👍🙂 Välkommen till sweclockers btw 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Använda 5700 XT säljs för runt 9000 på Tradera, haha. 3080:s värde förstår man verkligen.

Skrivet av Kaptewn:

Japp, Fick mitt sålt i söndags för 8400 kronor! Det är helt insane. Nästan dubbelt motför vad jag fick det för när det var nytt!

Det ska tydligen vara ett väldigt bra miningkort från förra generationen dock, då det inte går att få tag på nya kort så förstår jag populariteten på dessa hos miners.

Jag sålde mitt nästan nya SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ OC - SE OCH en Razer Core eGPU för 5.000kr nyligen. Men eftersom jag inte är en scalper så kände jag att jag inte ville tjäna orimliga pengar på det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Jag sålde mitt nästan nya SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ OC - SE OCH en Razer Core eGPU för 5.000kr nyligen. Men eftersom jag inte är en scalper så kände jag att jag inte ville tjäna orimliga pengar på det.

Nu har jag inga grafikkort och sälja, men hade man vetat att grafikkortet verkligen gick till en som skulle spela på det så hade jag genast sålt grafikkort för ett skälit pris. Men eftersom man inte vet om det kanske köps av en som ska bryta kryptovalutor och tjäna pengar på det i sin tur, så känns det som att man inte vill att den personen ska komma över grafikkortet till ett "bra pris" och då blir det lättare att sälja ett några år gammalt grafikkort för mer än inköpspriset.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Pratade med Elgiganten i chatten gällande Gigabyte RTX 3080 Gaming OC.
Det han kunde se är att korten kommer att skickas imorgon fredag (alltså inte levereras då) och att "datumet är beräknat efter kapacitet", samt att "Allt ser grönt ut i mitt fall". Så vi får väl se. Beställde strax för kl 18 i fredags.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Pratade med Elgiganten i chatten gällande Gigabyte RTX 3080 Gaming OC.
Det han kunde se är att korten kommer att skickas imorgon fredag (alltså inte levereras då) och att "datumet är beräknat efter kapacitet", samt att "Allt ser grönt ut i mitt fall". Så vi får väl se. Beställde strax för kl 18 i fredags.

CONFIRMATION BIAS CONFIRMED

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Pratade med Elgiganten i chatten gällande Gigabyte RTX 3080 Gaming OC.
Det han kunde se är att korten kommer att skickas imorgon fredag (alltså inte levereras då) och att "datumet är beräknat efter kapacitet", samt att "Allt ser grönt ut i mitt fall". Så vi får väl se. Beställde strax för kl 18 i fredags.

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TharaThas:

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

Så varför har dom inte gjort det än? Borde ju vara ett 10 minutersjobb i ett vettigt system kan man tycka

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TharaThas:

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

Är väl det troligaste som händer. Varför skulle dom sälja 3080 för 8990 till oss haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Är väl det troligaste som händer. Varför skulle dom sälja 3080 för 8990 till oss haha.

Haha, säkert någon vikarie eller liknande som klickat lite fel och startat upp en gammal artikel
Eller någon dryg jävel som kände för att trolla IT-världen lite

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TharaThas:

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

Man kan ju undra varför det ska ta över en vecka att få detta gjort.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

1000+ ordrar och de vill inte ge folk overtid. Saker tar tid :P. Men drygt som fan ar det i alla fall.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig att Webhallen bara verkar få in några få asus kort när andra försäljare får in från flera olika?

Visa signatur

In science we trust!