3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Mining, de 2 andre ordrene er kanselleret.

Det är nästan värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har ju funnits i lager sedan kl 14:00. Enormt dyrt så har mainers börjat få kalla fötter av den lilla nedgången på kryptovaluta?
https://www.webhallen.com/se/product/331727-Zotac-Gaming-GeFo...

https://i.ibb.co/jRXjLS1/Sk-rmbild-2021-04-22-193742.jpg

Som sagt så är 3090 för dyr för att vara värt det för miners.
Kryptovaluta har inte gått ner men bitcoin har gått ner lite. Ethereum har gått upp och är det som bryts mest med dessa kort.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har ju funnits i lager sedan kl 14:00. Enormt dyrt så har mainers börjat få kalla fötter av den lilla nedgången på kryptovaluta?

Eth på All Time High idag...

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Från elgigantens hemsida om Gigabyte 3080:

Orderstatus:?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?

Inte för att jag hoppats för mycket, men ändå, det där ser ju inte så vackert ut.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

3090 har alltid gått ganska långsamt. Tror inte miners är jätteintresserade av just dyra 3090's för dom är inte värda priset. Är nog fler privatpersoner (som inte är miners) som köper 3090's tror jag iallafall.

Tror varken miners eller gamers springer med pengar i näven för att lägga 27k på ett 3090 från Zotak...

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Orderstatus:?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?

Inte för att jag hoppats för mycket, men ändå, det där ser ju inte så vackert ut.

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Stod så sist jag beställde där utan att det var något problem.
Texten stod även kvar efter att varan var skickad, så den kan man tyvärr inte utläsa något från 😔

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Stod så sist jag beställde där utan att det var något problem.
Texten stod även kvar efter att varan var skickad, så den kan man tyvärr inte utläsa något från 😔

Very good!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Finns 3090 strix white OC på inet Stockholm om någOn har för mycket pengar att bränna.

https://www.inet.se/produkt/5411959/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Så står det även på en annan typ av produkt som jag inte fått levererat än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Så står det även på en annan typ av produkt som jag inte fått levererat än..

Så där stod det för typ nåhöy år sen när jag beställde en något också.
Känns som dom missat någon översättning eller liknande dum variabel i koden

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Idag är en historisk dag: när elgiganten skeppar 2000 st Gigabyte 3080 till slutkund - men ingen av oss får kolli-ID!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Red Onion:

Idag är en historisk dag: när elgiganten skeppar 2000 st Gigabyte 3080 till slutkund - men ingen av oss får kolli-ID!

Kolli-ID får ni om ni ringer till GeForce.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

kanske gör som vissa på ebay och bara säljer en bild på kortet 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Wohooo!
Dagen D har kommit

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Wohooo!
Dagen D har kommit

Elgigantens kundtjänst just nu be like...

https://imgflip.com/s/meme/Brace-Yourselves-X-is-Coming.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Kolli-ID får ni om ni ringer till GeForce.

Haha, de är lite långsamma på JiFårz. Elgiganten verkar vara bland de sämsta återförsäljarna under pandemin vad gäller kommunikation till kund.

De levererade dock ett RTX 3090 TUF OC för 16800 till undertecknad efter att de mejlat att den fanns i lager, så kan ju inte vara allt för hård mot dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Haha, de är lite långsamma på JiFårz. Elgiganten verkar vara bland de sämsta återförsäljarna under pandemin vad gäller kommunikation till kund.

De levererade dock ett RTX 3090 TUF OC för 16800 till undertecknad efter att de mejlat att den fanns i lager, så kan ju inte vara allt för hård mot dem.

Den är ju iofs sjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Den är ju iofs sjuk.

Jo, men kom ihåg att man kunde få 3080 TUF OC för 7800-7900 också... Det är fan sjukare ändå.

För varje dag som går känns det bättre och bättre med 3090 köpet när man ser priserna på 3080 på Tradera...

Permalänk
Medlem

I chatten med Elgiganten nyss är senaste budet:
"Den ska komma till postombud någon gång under dagen. Du kan få sms idag eller senast måndag."
Jag: "Är den skickad, har ni i såna fall kollinummer?"
Svar: "Den är skickad från tillverkaren men har ännu inte kommit fram till transportören vilket den ska göra under dagen."

Heja heja.

Visa signatur

Asus Prime AP201 White || AsRock B760 Steel Legend || Intel i5 12600KF || ASUS TUF 3060 Ti || Corsair Vengeance DDR5 32GB || SeaSonic Focus GX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Jo, men kom ihåg att man kunde få 3080 TUF OC för 7800-7900 också... Det är fan sjukare ändå.

För varje dag som går känns det bättre och bättre med 3090 köpet när man ser priserna på 3080 på Tradera...

Jag och många andra ångrar sig så mycket att de inte beställde dessa innan... 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peee:

I chatten med Elgiganten nyss är senaste budet:
"Den ska komma till postombud någon gång under dagen. Du kan få sms idag eller senast måndag."
Jag: "Är den skickad, har ni i såna fall kollinummer?"
Svar: "Den är skickad från tillverkaren men har ännu inte kommit fram till transportören vilket den ska göra under dagen."

Heja heja.

Vilken tid beställde du i fredags?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Vilken tid beställde du i fredags?

18.45 typ tror jag.

Visa signatur

Asus Prime AP201 White || AsRock B760 Steel Legend || Intel i5 12600KF || ASUS TUF 3060 Ti || Corsair Vengeance DDR5 32GB || SeaSonic Focus GX 750W

Permalänk

Pratade precis med Elgiganten och till mig sa dem att dem inte hade någon aning om hur många kort dem skulle få in och att det inte ens kommit till deras lager. Så känns som dem inte har någon aning och bara säger det som passar bäst för att slippa konversationen. Men hoppas som er alla andra att det kommer idag xDD

Permalänk
Medlem

Mycket trollande i denna tråden ännu.
Så länge det inte har kommit ngt i Postnord eller Mina Paket appen, så finns det inget paket oavsett vad supporten säger från Elgiganten.

Mycket går via Play Nöjesdist i Borås, som får sina grejer från Captech i Mölndal.

Mitt 3080 TUF skickade från just Captech i Mölndal, 2 veckor efter lanseringen från Elgiganten / Play.

Permalänk
Medlem

Fick liknande svar som Peee. Beställde 18:44.

"Från vad jag kan se så är varan påväg, dessvärre så skickas den från ett externlager så jag kan tyvärr inte få fram ett spårningsnummer. Men det är bokad till leverans idag!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ravage:

"Från vad jag kan se så är varan påväg, dessvärre så skickas den från ett externlager så jag kan tyvärr inte få fram ett spårningsnummer. Men det är bokad till leverans idag!"

Hur ser orderstatusen ut på er sida på elgiganten? Beräknad leverans bara eller något annat?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

kanske man ska cykla förbi captech och fråga, ligger nära där jag bor 😋

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hahaha snart kommer ingen vilja sälja dessa kort då all marginal äts upp av alla kundservice-kostnader

Permalänk
Medlem
Skrivet av ravage:

Alltså wtf? Hur kan dom inte ha koll? 😅