Öppna kalenderfiler i Google calender via edge?

Permalänk
Medlem

Öppna kalenderfiler i Google calender via edge?

När jag registrerar mig på nätet för något evenemang får jag ibland frågan om jag vill lägga in det i kalendern, något jag vill göra ibland om jag kan få det att synkas med kalendern i mobilen.

Jag använder Edge och skulle vilja öppna och lägga in bokningen i google calender, men får inte upp något sådant alternativ. Först får ja bara Kalende, alltså MS egen app. Jag försöker ändra under standardappar, men hittar ingen Google Calender. Den är väl molnbaserad, vilket förklarar saken.

Använder en Samsung Galaxy S10+. I den använder jag visserligen en tredjepartsapp, men kan ju aktivera Google Calender också.

Vill inte köra Chrome om jag kan undvika.

Så är det möjligt att automatisera så att bokningar via Edge öppnar Google Calender och lägger in den där?

Jag har ett tillägg som gör att jag kör Google som sökmotor på första sidan i Edge och därmed också ser Gmail och enkelt kan logga in där.

Permalänk
Medlem

Om du lägger till kontot i Windows kalenderapp så borde du ju kunna välja den när du får en bokning, och lägga in på den vägen. Annars går den att importera via webbgränssnittet, så om du laddar ner bokningen som fil och öppnar webbgränssnittet för Google Calendar så kan du importera den direkt. Men det är inte särskilt smidigt, se instruktionerna här.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om du lägger till kontot i Windows kalenderapp så borde du ju kunna välja den när du får en bokning, och lägga in på den vägen. Annars går den att importera via webbgränssnittet, så om du laddar ner bokningen som fil och öppnar webbgränssnittet för Google Calendar så kan du importera den direkt. Men det är inte särskilt smidigt, se instruktionerna här.

Okej, stort tack. Ska testa detta.