Ska köpa min absolut första gamingdator :-)

Permalänk
Medlem

Ska köpa min absolut första gamingdator :-)

Hej!

Tiden är kommen då jag har övervägt att köpa en gamingdator för första gången då jag har tröttnat på att sitta och spela på en rutten konsol med konstant 60fps

Jag har då knappast nån större koll på gamingdatorer men sett att inet verkar vara bra inom detta område då dom bygger ihop en dator åt en vilket underlättar för mig då jag har 0 koll på hur man bygger ihop en.

Finns det kanske nån med lite tid över och läser detta nu skulle jag gärna ta emot hjälp med att välja ut en massa delar för att bygga den mest kompletta datorn för priset.

Budget: runt 15 tusen
Vill kunna spela de flesta spelen utan lagg.
Vill främst kunna spela Warzone & Fivem men även flertals andra spel så som CS.

Bara att fråga frågor om de så skulle behövas.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vill bara informera dig om att kretsbristen gör att det finns väldigt få grafikkort att köpa, och de som finns är mycket dyrare än vanligt.

Efter det: vill du ha en "egen" dator med egna delar som du nämner, eller vill du ha en färdigbyggd från fabrik (kanske enklare att få tag i fort med tanke på tidigare nämnda brist på delar)?

Permalänk

Kul!

15000kr inkl. eller exkl. skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Vill bara informera dig om att kretsbristen gör att det finns väldigt få grafikkort att köpa, och de som finns är mycket dyrare än vanligt.

Efter det: vill du ha en "egen" dator med egna delar som du nämner, eller vill du ha en färdigbyggd från fabrik (kanske enklare att få tag i fort med tanke på tidigare nämnda brist på delar)?

Ok.
Vill ha en dator med egna delar alltså en som jag kan bygga själv rättare sagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Kul!

15000kr inkl. eller exkl. skärm?

15.000 på endast datorn alltså inget vid sidan om

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilbro:

15.000 på endast datorn alltså inget vid sidan om

https://www.sweclockers.com/artikel/30948-sweclockers-vinterd...