Dropouts på trådlösa Logitech mus och tangentbord.

Permalänk

Dropouts på trådlösa Logitech mus och tangentbord.

Hej, Jag har ett irriterande problem med trådlös mus och tangentbord från Logitech.
Det är en Mx Anyhwere 2s mus och K270 tangentbord.

Jag får hela tiden droppats på både mus och tangentbord. (Mest musen). Men tangentbordet har också sporadiska dropuots. ibland funkar det ok, men nu på sistone har det blivit ohanternbart nästan. Får starta om datorn, byta port osv, hjälper en kort stund.

Det som är riktigt konstigt är att det hela är att jag det fungerar perfekt på ena datorn.
Min setup är följande:

Jag har en Dell Bärbar PC från jobbet. Till detta har en en Dell skärm som har inbyggd USB hub.
På golvet står en rätt ny Gaming PC också med Windows 10.

För att kunna köra samma tangentbord , mus, roller mouse till både den stationära och den bärbara har jag skaffat en förlängnings USB kabel .
Unifying receivern och rollermousen sitter inpluggad i skärmen. när jag byter dator byter jag bara plats på USB kabeln som går till skärmen.

Det knasiga här är att på den bärbara är där noll problem, den stationära så får jag hela tiden droppats på de trådlösa grejorna.
Är det någon som har några tips på hur jag kommer till bukt med detta? Tycker jag har uppdaterade drivrutiner mm men jag förstår inget, eftersom receivern är på samma ställe.

Funderar starkt på att slänga alltihop och skaffa trådbundna grejor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulldog76:

Hej, Jag har ett irriterande problem med trådlös mus och tangentbord från Logitech.
Det är en Mx Anyhwere 2s mus och K270 tangentbord.

Jag får hela tiden droppats på både mus och tangentbord. (Mest musen). Men tangentbordet har också sporadiska dropuots. ibland funkar det ok, men nu på sistone har det blivit ohanternbart nästan. Får starta om datorn, byta port osv, hjälper en kort stund.

Det som är riktigt konstigt är att det hela är att jag det fungerar perfekt på ena datorn.
Min setup är följande:

Jag har en Dell Bärbar PC från jobbet. Till detta har en en Dell skärm som har inbyggd USB hub.
På golvet står en rätt ny Gaming PC också med Windows 10.

För att kunna köra samma tangentbord , mus, roller mouse till både den stationära och den bärbara har jag skaffat en förlängnings USB kabel .
Unifying receivern och rollermousen sitter inpluggad i skärmen. när jag byter dator byter jag bara plats på USB kabeln som går till skärmen.

Det knasiga här är att på den bärbara är där noll problem, den stationära så får jag hela tiden droppats på de trådlösa grejorna.
Är det någon som har några tips på hur jag kommer till bukt med detta? Tycker jag har uppdaterade drivrutiner mm men jag förstår inget, eftersom receivern är på samma ställe.

Funderar starkt på att slänga alltihop och skaffa trådbundna grejor...

Oftast musen som trillar bort? Testa att lägga över den helt på blåtand till datorerna, jag har mx på både tangentbord och mus och det "steget" (att ta bort dongeln) är sjukt smidigt och totalt värt den extra pengen. Sedan har du "profiler" för vilken dator det ska vara till.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Startar mitt svar med ev en något negativ inställning..... ALDRIG mer Logitech!
Jag har varit en trogen kund hos just Logitech men dom slantarna man lagt på det man fått så är jag inte så nöjd med facit i hand.

Jag har förbrukat 3st av deras headset "G933"
Första paret fastnade i en uppdatering vilket gjorde att det inte gick att använda.
Andra paret så dog mottagaren så det inte gick att använda.
Tredje paret började glappa på höger hörlur och till slut bara fungera på vänster sida.

1st tangentbord "G613"
fungerat hur bra som helst tills det från ingenstans börjar tappa kontakten i en halv sekund till och från.
(sjukt jobbigt när man springer i ett spel tex)
När man skriver så händer det väldigt ofta att en tangent kan "dubbelklicka"

2st Musar "G603"
Första musen sackade vänsterklicken på.
Andra musen började glappa i ladduttaget.

Behöver jag ens gå in på deras G hub?
Värt att notera att jag behandlar mina saker med värde.

Aldrig mer logitech och jag är på väg tillbaka till trådbundet!

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |