3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Fuck, denna hittade jag ej. Vilken osis. Får hoppas på komplett-lotteriet då, men jag är inte i nöd i vart fall.

Fanns strix på webhallen också! Borta nu dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Jag hann klicka på köp men sen dog sidan

Var detta på TUF:en eller Eaglen?

Eaglen för mig gick från gult till rött, de hade nog inga av den. TUFen har inte ändrats, fortfarande grön men meddela mig O.o.

Skrivet av Ok112:

Fanns strix på webhallen också! Borta nu dock.

Jag dissade Webbhallen för jag brukar bara handla på Inet och har aldrig handlat där. Från vad jag har sett så rullar de med rankingsystem på att man måste köpt en massa så jag skippade göra konto där och försöka då jag trodde det skulle vara meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Annonserna håller säkert redan på att granskas av Blocket. Ge det någon timme eller två så ligger dom ute.

Hahah! Juste!

Permalänk
Medlem

vad låg de "billiga" på? Han bara se typ 10-11k sek kort för 3070ti

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Var detta på TUF:en eller Eaglen?

Eaglen för mig gick från gult till rött, de hade nog inga av den. TUFen har inte ändrats, fortfarande grön men meddela mig O.o.

Det var på Eagle, tänkte att TUFen skulle vara mer populär så satsade på Eagle. Så nära men ändå så långt borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

vad låg de "billiga" på? Han bara se typ 10-11k sek kort för 3070ti

Gainward GeForce RTX 3070 Ti Phoenix 8GB hos Webhallen låg på 7 990 kr tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

vad låg de "billiga" på? Han bara se typ 10-11k sek kort för 3070ti

7990 för gainward på webhallen

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Det var på Eagle, tänkte att TUFen skulle vara mer populär så satsade på Eagle. Så nära men ändå så långt borta

TUFen är mer populär men dom har den inte i lager än så den gick inte att köpa.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

TUFen är mer populär men dom har den inte i lager än så den gick inte att köpa.

Men den hade ju taggen "Säljstart 10/6 15:00" som alla andra 3070 ti?

Permalänk
Medlem

Satt i nästan 10 minuter och tryckte på "Lägg i varukorg" på Gainward på webhallen med grön bock och kort i lager. Sedan uppdateras checkouten uppe till höger som den ska. Sen när man går vidare till kassan så är den tom. Sedan refresha och göra samma sak igen. Lägg i varukorg... lägg i varukorg. Gå till kassan. Tom.

Sedan "Produkten har utgått". Livet

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rakavaiser:

Men den hade ju taggen "Säljstart 10/6 15:00" som alla andra 3070 ti?

Proshop säljer inte varor dom inte har i lager så vitt jag vet. Det är nog bara en tagg dom gav samtliga 3070 kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Proshop säljer inte varor dom inte har i lager så vitt jag vet. Det är nog bara en tagg dom gav samtliga 3070 kort.

Jag vet inte om dom ändrat men för några månader sen när 3060 släpptes så var det likt idag Asus och Gigabyte som var lägst pris. Och då också så fanns Gigabyte i lager och Asus skulle komma in veckan efter och jag hade då turen att hinna köpa ett Asus som dom skicka veckan efter när dom fick in det. Men som sagt det kan ha ändrats.

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa ett "Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Ti AMP HOLO" från Webhallen för 10490:- men vet inte hur värt det är med tanke på att samma kort, dvs, 3070 Ti fanns för 2000 kr billigare.. Smått ångest/oroad över detta, hur tycker eller tänker ni om detta tack på förhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Jag vet inte om dom ändrat men för några månader sen när 3060 släpptes så var det likt idag Asus och Gigabyte som var lägst pris. Och då också så fanns Gigabyte i lager och Asus skulle komma in veckan efter och jag hade då turen att hinna köpa ett Asus som dom skicka veckan efter när dom fick in det. Men som sagt det kan ha ändrats.

Dom har säkert lärt sig av tidigare släpp då leveranserna är så sporadiska, men jag kan endast spekulera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelbb:

Lyckades beställa ett "Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Ti AMP HOLO" från Webhallen för 10490:- men vet inte hur värt det är med tanke på att samma kort, dvs, 3070 Ti fanns för 2000 kr billigare.. Smått ångest/oroad över detta, hur tycker eller tänker ni om detta tack på förhand?

Jag personligen har tittat på hur alla modeller av 3060, 3070,3080 och 3090 presterar. Sedan har jag sammanställt top 10 ur varje modell och sedan sammanställt det i vilka versioner som är bäst av strix, zotac, TUF OC osv osv. Så jag har en lista på datorn vilka "märken" jag försöker få tag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelbb:

Lyckades beställa ett "Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Ti AMP HOLO" från Webhallen för 10490:- men vet inte hur värt det är med tanke på att samma kort, dvs, 3070 Ti fanns för 2000 kr billigare.. Smått ångest/oroad över detta, hur tycker eller tänker ni om detta tack på förhand?

Har du tänkt att använda kortet själv i några år skulle jag inte oroa mig över om du betalar lite för mycket. Dock tror jag inte det är för mycket, det är vad ett vanligt high end 3070 kostar, i alla fall fram tills idag. AMP Holo är ett riktigt trevligt kort, tror inte du kommer bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Jag personligen har tittat på hur alla modeller av 3060, 3070,3080 och 3090 presterar. Sedan har jag sammanställt top 10 ur varje modell och sedan sammanställt det i vilka versioner som är bäst av strix, zotac, TUF OC osv osv. Så jag har en lista på datorn vilka "märken" jag försöker få tag i.

Har du lust att utveckla lite om din analys här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Var detta på TUF:en eller Eaglen?

Eaglen för mig gick från gult till rött, de hade nog inga av den. TUFen har inte ändrats, fortfarande grön men meddela mig O.o.

Jag dissade Webbhallen för jag brukar bara handla på Inet och har aldrig handlat där. Från vad jag har sett så rullar de med rankingsystem på att man måste köpt en massa så jag skippade göra konto där och försöka då jag trodde det skulle vara meningslöst.

De verkar aldrig ha nån medlems nivå när det är nysläpp gick att beställa med lvl 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Jag personligen har tittat på hur alla modeller av 3060, 3070,3080 och 3090 presterar. Sedan har jag sammanställt top 10 ur varje modell och sedan sammanställt det i vilka versioner som är bäst av strix, zotac, TUF OC osv osv. Så jag har en lista på datorn vilka "märken" jag försöker få tag i.

Jo, har kikat lite på 3070 & Ti då jag vet att de skulle lanseras idag, prestandamässigt i gaming har det varit så små skillnader så har bara försökt köra på billigaste. Blev så desperat efter ett grafikkort så tog bara det som jag lyckades beställa :u

Skrivet av leffe89:

Har du tänkt att använda kortet själv i några år skulle jag inte oroa mig över om du betalar lite för mycket. Dock tror jag inte det är för mycket, det är vad ett vanligt high end 3070 kostar, i alla fall fram tills idag. AMP Holo är ett riktigt trevligt kort, tror inte du kommer bli besviken.

Oki tackar, känns lite bättre nu. Om man får fråga vad är det som gör AMP Holo till bra kort? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelbb:

Jo, har kikat lite på 3070 & Ti då jag vet att de skulle lanseras idag, prestandamässigt i gaming har det varit så små skillnader så har bara försökt köra på billigaste. Blev så desperat efter ett grafikkort så tog bara det som jag lyckades beställa :u

Oki tackar, känns lite bättre nu. Om man får fråga vad är det som gör AMP Holo till bra kort? Tack på förhand.

Jag kan bara prata för hur AMP Holo 3070 är då jag har använt det. Det kortet har en bra kylare och låg ljudnivå. Kanske inte den bästa överklockningspotentialen av samtliga 3070 kort men helt klart ett kort i det övre segmentet. Det är förmodligen det snyggaste kortet också om man är lagd åt det hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Fanns strix på webhallen också! Borta nu dock.

Finns fortfarande msi suprim på inet! Minst lika bra som ett asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Finns fortfarande msi suprim på inet! Minst lika bra som ett asus

har ägt både 3070 och 3080 av bägge varianter.

SUPRIM X är bästa kortet alla kategorier enligt mig.

Tystare, aldrig haft något coilwhine (alltid på Asus Strix), upplever att det klockar högre då det är svalare. Snyggare enligt mig och känns mer premium i byggkvalite.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Beställde ett av de billigare korten på webhallen.
7990kr

Genomförde köpet, och signerade med bank-ID mot faktura.
Köpet gick igenom, och ca 1-2sekunder efter det uppdaterade hemsidan sig själv, och jag verkar alltså INTE ha ett 3070ti beställt...?

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Beställde ett av de billigare korten på webhallen.
7990kr

Genomförde köpet, och signerade med bank-ID mot faktura.
Köpet gick igenom, och ca 1-2sekunder efter det uppdaterade hemsidan sig själv, och jag verkar alltså INTE ha ett 3070ti beställt...?

då var nog någon annan snabbare tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Beställde ett av de billigare korten på webhallen.
7990kr

Genomförde köpet, och signerade med bank-ID mot faktura.
Köpet gick igenom, och ca 1-2sekunder efter det uppdaterade hemsidan sig själv, och jag verkar alltså INTE ha ett 3070ti beställt...?

Samma hände mig.. inget att göra enligt Webhallen och pengarna skulle betalas tillbaka

Visa signatur

E

Permalänk
Skrivet av Xviz:

Samma hände mig.. inget att göra enligt Webhallen och pengarna skulle betalas tillbaka

Ja, det samma hände mig med tyvärr. Men 2-5 dagar att få tillbaka pengarna? Antar att det är klarna som håller på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Har du lust att utveckla lite om din analys här?

Jag har alltså tittat på "specs" för alla tillverkare av rtx-kort, rangordnat efter prestanda och sen alltså kommit fram till vilka tillverkare som har släppt "bäst" rtx-kort i 3060,3070,3080,3090. Så nu när jag kikar efter 3070ti så vet jag på ett ungefär om en tillverkare är ovärd att köpa efter hur deras andra kort presterat. Ingen avancerad analys utan det mesta finns på youtube med "tier-lists" osv

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Jag har alltså tittat på "specs" för alla tillverkare av rtx-kort, rangordnat efter prestanda och sen alltså kommit fram till vilka tillverkare som har släppt "bäst" rtx-kort i 3060,3070,3080,3090. Så nu när jag kikar efter 3070ti så vet jag på ett ungefär om en tillverkare är ovärd att köpa efter hur deras andra kort presterat. Ingen avancerad analys utan det mesta finns på youtube med "tier-lists" osv

Och vilka är dina favoriter (3060(ti), 3070(ti) resp.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Gainward GeForce RTX 3070 Ti Phoenix 8GB hos Webhallen låg på 7 990 kr tror jag.

Skrivet av b-fire:

7990 för gainward på webhallen

Ahh svider lite att man köpte ett MSI supreme x för 11k sek då..
3000kr mer för man var någon minut sen...

Kan man leva med det...? Är MSI supreme X kortet bättre kanske? Förhoppningsvis lite bättre varje fall..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ahh svider lite att man köpte ett MSI supreme x för 11k sek då..
3000kr mer för man var någon minut sen...

Kan man leva med det...? Är MSI supreme X kortet bättre kanske? Förhoppningsvis lite bättre varje fall..

Jag har haft ett 3070 Suprim X. Bästa byggkvaliteten hittills så om du kan förbise prisskillnaden så tror jag att du kommer att bli toppennöjd!