3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

https://www.webhallen.com/se/product/336849-ASUS-Dual-GeForce...

Har inte följt 3060 och 3070 så noga, men är detta det första vad vi ser av LHR märkta produkter?
Eller räknades de första 3060 också som LHR kort?

Såg också detta nu, det är det första LHR som jag ser. Tidigare kort har inte varit det.
Kul att se att priset faktiskt gått ned, ska bli intressant att se vad prisskillnaden kommer hamna på i framtiden.
(4890 kr är kortet prissatt).

Permalänk
Medlem

Om LHR korten börjar poppa upp nu så kanske det kommer ett 3080 LHR kort man äntligen kan ro åt sig.

Permalänk
Skrivet av Henkezd:

https://www.webhallen.com/se/product/336849-ASUS-Dual-GeForce...

Har inte följt 3060 och 3070 så noga, men är detta det första vad vi ser av LHR märkta produkter?
Eller räknades de första 3060 också som LHR kort?

Hyfsat pris där, jag är förvånad över att det är så pass mycket lägre än motsvarande variant utan LHR, men en god nyhet är det. De första 3060 har en begränsning, men den är satt i drivrutinerna. Det här ska på något vis vara annorlunda, ingen vet hur än, eller om det går att ta sig förbi. Många verkar vara väldigt säkra på det, men jag är inte lika övertygad. Nvidia har för mycket på spel för att riskera att mekaniken kringgås.

edit: Sjukt bra pris faktiskt, jämfört med exempelvis 2060 som finns för samma peng. Och exempelvis 1660 Super där det bara skiljer 800 kronor. Det ska bli intressant att följa prisutvecklingen framöver!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Hyfsat pris där, jag är förvånad över att det är så pass mycket lägre än motsvarande variant utan LHR, men en god nyhet är det. De första 3060 har en begränsning, men den är satt i drivrutinerna. Det här ska på något vis vara annorlunda, ingen vet hur än, eller om det går att ta sig förbi. Många verkar vara väldigt säkra på det, men jag är inte lika övertygad. Nvidia har för mycket på spel för att riskera att mekaniken kringgås.

Nvidia har gått ut med hur det är annorlunda, så det är ingen hemlighet. Sen om det går att ta sig förbi är en annan fråga.

Permalänk
Medlem

Det är redan 2st annonser på blocket som säljer webhallens asus 3060 dual lhr hahaha. 6700kr och 7000kr, vi får se om de blir sålda va

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Nvidia har gått ut med hur det är annorlunda, så det är ingen hemlighet. Sen om det går att ta sig förbi är en annan fråga.

De har väl inte sagt mer än att hårdvarumässigt vad jag vet, specifika detaljer kan de ju inte gå in på av uppenbara skäl. De har också, om jag minns rätt, sagt till sina partnertillverkare att de kan välja själva om de vill implementera LHR eller ej. Det tror jag ökar risken för informationsläckor, eftersom fler parter vet om åtminstone delar av den faktiska skillnaden. Jag blir rejält nyfiken på hur de här korten ser ut rent fysiskt till skillnad från motsvarande variant utan LHR. Tyvärr har jag inte råd att köpa ett kort bara för den sakens skull. (Och om man verkligen vill dölja begränsningen så bör den bäddas in i befintliga komponenter snarare än att kortets layout ritas om). Okej, en handshake mellan kortets GPU, BIOS och drivrutin. Två av tre kan modifieras relativt enkelt för den som kan och har tid. Frågan är om det räcker, det får tiden utvisa. Ekonomiska incitament finns ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

De har väl inte sagt mer än att hårdvarumässigt vad jag vet, specifika detaljer kan de ju inte gå in på av uppenbara skäl. De har också, om jag minns rätt, sagt till sina partnertillverkare att de kan välja själva om de vill implementera LHR eller ej. Det tror jag ökar risken för informationsläckor, eftersom fler parter vet om åtminstone delar av den faktiska skillnaden. Jag blir rejält nyfiken på hur de här korten ser ut rent fysiskt till skillnad från motsvarande variant utan LHR. Tyvärr har jag inte råd att köpa ett kort bara för den sakens skull. (Och om man verkligen vill dölja begränsningen så bör den bäddas in i befintliga komponenter snarare än att kortets layout ritas om). Okej, en handshake mellan kortets GPU, BIOS och drivrutin. Två av tre kan modifieras relativt enkelt för den som kan och har tid. Frågan är om det räcker, det får tiden utvisa. Ekonomiska incitament finns ju.

Tar gärna en källa på följande: "De har också, om jag minns rätt, sagt till sina partnertillverkare att de kan välja själva om de vill implementera LHR eller ej."

Rätt säker på att du minns fel.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Det är redan 2st annonser på blocket som säljer webhallens asus 3060 dual lhr hahaha. 6700kr och 7000kr, vi får se om de blir sålda va

Den ena nämner inte ens att det är ett LHR kort.

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Tar gärna en källa på följande: "De har också, om jag minns rätt, sagt till sina partnertillverkare att de kan välja själva om de vill implementera LHR eller ej."

Rätt säker på att du minns fel.

Jag försökte hitta något i min surfhistorik. Jag blandade nog ihop det medans jag skumläste om att FE-korten ej har LHR.

Visa signatur

Permalänk

Proshop

Hur många här är det som nån gång lyckas beställa något rtx -kort från proshop. Brukar lagersaldona stämma eller ska man alltid ta en "grön bock" med en nypa salt? Finns de nån chans att en vanlig människa kan lyckas boka ett 3070Ti vid 15.00 eller ryker dom till bottarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayfrosty:

Hur många här är det som nån gång lyckas beställa något rtx -kort från proshop. Brukar lagersaldona stämma eller ska man alltid ta en "grön bock" med en nypa salt? Finns de nån chans att en vanlig människa kan lyckas boka ett 3070Ti vid 15.00 eller ryker dom till bottarna?

Jag köpte ett 3080Ti på release från Proshop, men jag har också försökt köpa på Proshop hundra gånger känns det som. Det är svårt, skulle nog hålla koll på Webhallen/Inet/Elgiganten istället.

Permalänk
Medlem

Lycka till folk!

Permalänk
Medlem

Webhallen

Många kort ute nu. Flera sorter kvar 15:07. Nu slut

Permalänk
Medlem

Får man inte tag på ett kort idag så har man varit riktigt slö. Finns fortfarande kort att köpa.

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/justnu/nvidia-ge...

Länk till Netonet så ni kan köpa.

Finns MSI och gigabyte.

Själv ville jag ha Asus men där fanns inga. Och proshops kom aldrig upp som köp.

Permalänk
Medlem

Ljummet mottagande eller skeppslaster av kort? Sett massor av modeller i lager på diverse hemsidor men inte slagit till på något. Priset känns extremt ovärt för vad man får imo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Ljummet mottagande eller skeppslaster av kort?

Alla billigare modeller är slut, ingen vill väl betala 11k för ett 3070ti.

Permalänk
Medlem

Kanske inte hör hit men tror ni 3070 kommer sjunka i pris nu när 3070 ti släpps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Ljummet mottagande eller skeppslaster av kort? Sett massor av modeller i lager på diverse hemsidor men inte slagit till på något. Priset känns extremt ovärt för vad man får imo...

Precis det de är. Ovärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbou1:

Kanske inte hör hit men tror ni 3070 kommer sjunka i pris nu när 3070 ti släpps?

Nää inte med tanke på att vanliga 3070 ej har LHR limiter miners kommer nog betala bra för dom fortfarande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/justnu/nvidia-ge...

Länk till Netonet så ni kan köpa.

Finns MSI och gigabyte.

Själv ville jag ha Asus men där fanns inga. Och proshops kom aldrig upp som köp.

Tack för tipset, hann lägga en i kundvagnen men länken verkade gå till NetonNet B2B så när jag väl skulle ändra till Privatperson var det för sent haha ^^

Edit: Sjukt hur man kan ta något ur en annans kundvagn, tänk om man gjorde det i en fysisk butik

Permalänk
Medlem

nån som köpte det för 6400 på proshop eller fanns det aldrig?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

jag slog till på ett 3070ti MSI supreme för 11k sek..

Vet itne om jag komemr behålla det eller köra på 3070 med EKWB block ja köpte för 9500.. Återstår att se..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Blir tydligt nu hur mining drivit priserna. För bara några veckor sedan gick vanliga 3070 för 11,5k+.

Permalänk
Skrivet av Laddin:

denna fanns väl?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Alla billigare modeller är slut, ingen vill väl betala 11k för ett 3070ti.

Samtliga modeller är slut, billiga som dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

nån som köpte det för 6400 på proshop eller fanns det aldrig?

Jag hann klicka på köp men sen dog sidan

Permalänk
Medlem

Ger det MAX 6h så ligger där ute 3070ti med någon löjlig förklaring till varför dom säljer det xD

Permalänk
Medlem

Fuck, denna hittade jag ej. Vilken osis. Får hoppas på komplett-lotteriet då, men jag är inte i nöd i vart fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Ger det MAX 6h så ligger där ute 3070ti med någon löjlig förklaring till varför dom säljer det xD

Annonserna håller säkert redan på att granskas av Blocket. Ge det någon timme eller två så ligger dom ute.