Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem

Wohoo. Microsoft Flight Simulator 27/7 och Starfield senare i höst.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Wohoo. Microsoft Flight Simulator 27/7 och Starfield senare i höst.

Nej nej.. starfield 11/11-22

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av issue:

Nej nej.. starfield 11/11-22

Tyst! Låt mig leva kvar i villfarelsen att spelet släpps 21!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare

Vad blev folk mest hype för igår då? 🎮

För min del är man riktigt taggad på S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. ☣️
Diggar Metro spelen så hoppas detta blir riktigt bra

Forza Horizon 5 blir ett spikat köp också 🚗

Edit: Ibland glömmer man bort hur bortskämd man är med GamePass, blir inget köp av dessa spel, blir att bara att köra på Day One

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Vad blev folk mest hype för igår då? 🎮

För min del är man riktigt taggad på S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. ☣️
Diggar Metro spelen så hoppas detta blir riktigt bra

Forza Horizon 5 blir ett spikat köp också 🚗

Edit: Ibland glömmer man bort hur bortskämd man är med GamePass, blir inget köp av dessa spel, blir att bara att köra på Day One

Psychonauts 2. Inte för att det var så mycket nytt rent spelmässigt, men release redan 25/8 var oväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Vad blev folk mest hype för igår då? 🎮

För min del är man riktigt taggad på S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. ☣️
Diggar Metro spelen så hoppas detta blir riktigt bra

Forza Horizon 5 blir ett spikat köp också 🚗

Edit: Ibland glömmer man bort hur bortskämd man är med GamePass, blir inget köp av dessa spel, blir att bara att köra på Day One

Forza Horizon 5 blev jag som ett barn på julafton av. Innan dess blir det Flight Simulator för att koppla av.

Permalänk
Medlem

Inget nytt om Hellblade 2? ☹️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Series X finns nu i flera av Elgigantens butiker.

För info så talade jag med deras support idag och enligt dem finns den ej längre inne i några butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

För info så talade jag med deras support idag och enligt dem finns den ej längre inne i några butiker.

Enligt hemsidan finns den i lager i 48 butiker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Mitt meddelande gällde Xbox Series X, och enligt Elgigantens egen support så fanns den inte inne. Series S däremot gör det.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Emma242:

Inget nytt om Hellblade 2? ☹️

Tyvärr inte

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Mitt meddelande gällde Xbox Series X, och enligt Elgigantens egen support så fanns den inte inne. Series S däremot gör det.

Hm lustigt för hemsidan säger 49 butiker för Series X.
Jag har i alla fall äntligen fått mitt Series X som jag bokade i butik med All Access för två veckor sedan. Det tillsammans med ny 4k TV med hdmi 2.1 gör att uppgraderingen från One S på 7 år gammal billig TV med input lag från helvetet känns verkligt next gen för mig personligen. Kul!

Permalänk
Medlem

Som sagt lustigt, Jag gick då förbi en series x som stod på hyllan idag på elgiganten i Sundsvall, elgigantens support må ha skippat kaffet imorse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Enligt hemsidan finns den i lager i 48 butiker.

Skrivet av pxs:

Som sagt lustigt, Jag gick då förbi en series x som stod på hyllan idag på elgiganten i Sundsvall, elgigantens support må ha skippat kaffet imorse.

Lustigt indeed. Känns dom dom borde sourca sin support till folk som faktiskt har access till deras inhousesystem.

Eller så såg du den sista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

För info så talade jag med deras support idag och enligt dem finns den ej längre inne i några butiker.

Jag skulle gissa att supporten har fel. Kanske kopplat till att de inte är bokningsbara.
Men inget jag kan garantera, så åk inte för långt

Men rent historiskt så har detta varit en smidigt sätt att köpa series X på, speciellt i feb-mars tidigare i år.

Permalänk
Konsolgrävare

Videon ute!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Series X finns i lager hos Mediamarkt om någon vill ha:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

som ägare av en ps5a och en rätt bra speldator. Vad har jag ut av köpa en xbox series x ? försöker övertyga hjärnan om de är en bra investering men än så länge går de inge bra

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

som ägare av en ps5a och en rätt bra speldator. Vad har jag ut av köpa en xbox series x ? försöker övertyga hjärnan om de är en bra investering men än så länge går de inge bra

Jag har en riktigt bra speldator, men vissa spel gör sig helt enkelt bättre på konsoll.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martincool:

som ägare av en ps5a och en rätt bra speldator. Vad har jag ut av köpa en xbox series x ? försöker övertyga hjärnan om de är en bra investering men än så länge går de inge bra

Tja det finns ju fördelar med en konsol över en dator, vilket du förstås har koll på då du har PS redan. Exklusiva titlar till XB lär det väl inte bli så mycket, som inte kommer på PC alltså däremot säkert en hel del som inte kommer att komma till PS5.

Snabbstartsfunktionaliteten är en av de bästa grejerna för mig med XSX, men det beror ju på min situation med en unge som gärna spelar emellanåt och förstås få och korta tillfällen att spela själv på. Då är det trevligt att jag kan starta ett (av mina senast spelade) spel på några sekunder och komma direkt tillbaka till där jag var, som att konsolen hade stått pausad med det spelet igång i princip. Även om sonen har spelat Lego Harry Potter och Garden Warfare emellan liksom.

För mig som har haft XB sedan den första så är det ju väldigt trevligt att alla mina gamla spel funkar utan problem, ofta mycket bättre dessutom. Och jag sparade en del på att slippa köpa till flera kontroller då mina gamla från One bara var att para om.

Har du en TV med stöd för VRR så är ju det en fördel gentemot PS, men ärligt talat är den nog inte så stor som på en PC då konsolspelen tenderar att vara ganska bra optimerade för TV-apparaternas olika upplösningar.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag köpte mig en serie x nyligen och kommer hem koppla in den och allt med kabeln.

Upptäckte att nerladdning är slö som satan jämför med ps5.

Nån idé vad detta beror på?

Min internet uppkoppling är 1000/1000 fiber. Håller på att ladda ner mitt första spel som ligger runt 40mbit/s

Med så stora spelen är detta verkligen next Gen?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Skrivet av minh:

Hej!

Jag köpte mig en serie x nyligen och kommer hem koppla in den och allt med kabeln.

Upptäckte att nerladdning är slö som satan jämför med ps5.

Nån idé vad detta beror på?

Min internet uppkoppling är 1000/1000 fiber. Håller på att ladda ner mitt första spel som ligger runt 40mbit/s

Med så stora spelen är detta verkligen next Gen?

har la mer göra med servrar? samma grej på steam på dator etc

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av minh:

Hej!

Jag köpte mig en serie x nyligen och kommer hem koppla in den och allt med kabeln.

Upptäckte att nerladdning är slö som satan jämför med ps5.

Nån idé vad detta beror på?

Min internet uppkoppling är 1000/1000 fiber. Håller på att ladda ner mitt första spel som ligger runt 40mbit/s

Med så stora spelen är detta verkligen next Gen?

En sak som är lite konstig är att eventuella spel som är "igång" i bakgrunden gör att nedladdningarna går mycket långsammare. Inte att de ligger i Quick Start verkar det som utan typ om man har spelat och sen gått ur spelet eller så. Det skulle komma någon funktion där man från nedladdningskön kunde stänga av det som saktade ner allt, men jag vet inte om det har kommit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Hej!

Jag köpte mig en serie x nyligen och kommer hem koppla in den och allt med kabeln.

Upptäckte att nerladdning är slö som satan jämför med ps5.

Nån idé vad detta beror på?

Min internet uppkoppling är 1000/1000 fiber. Håller på att ladda ner mitt första spel som ligger runt 40mbit/s

Med så stora spelen är detta verkligen next Gen?

Om du använder wi-fi kan det bero på att Series X bara har .ac medan PS5 har nya .ax (wi-fi 6).

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En sak som är lite konstig är att eventuella spel som är "igång" i bakgrunden gör att nedladdningarna går mycket långsammare. Inte att de ligger i Quick Start verkar det som utan typ om man har spelat och sen gått ur spelet eller så. Det skulle komma någon funktion där man från nedladdningskön kunde stänga av det som saktade ner allt, men jag vet inte om det har kommit.

Jag stängde ner spelen på quick resume men verkar inte snabbare för det.

Kommer upp på 250mbit/s som bäst har jag sett. Vilket är rätt dåligt.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Jag stängde ner spelen på quick resume men verkar inte snabbare för det.

Kommer upp på 250mbit/s som bäst har jag sett. Vilket är rätt dåligt.

Wi-fi eller kabel? På wi-fi verkar det som många inte får mer än runt 250.

Permalänk
Medlem

För att ladda ner snabbt så måste alla spel som är igång stängas ner. Har kanske att göra med att SSD prestandan tar stryk annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Jag stängde ner spelen på quick resume men verkar inte snabbare för det.

Kommer upp på 250mbit/s som bäst har jag sett. Vilket är rätt dåligt.

Det är inte alla Quick resume spel som påverkar. Bara det som faktiskt är igång i bakgrunden.