Permalänk

Gaming lurar

Söker nu nytt headset att spela med, mitt nuvarande är ett Sennheiser game one men söker nu ett par studiolurar med kraftigare bas och krispigare ljud. Har en budget på 500-1500. Brukar det behövas ett externt ljudkort eller förstärkare för sådana?

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Söker nu nytt headset att spela med, mitt nuvarande är ett Sennheiser game one men söker nu ett par studiolurar med kraftigare bas och krispigare ljud. Har en budget på 500-1500. Brukar det behövas ett externt ljudkort eller förstärkare för sådana?

Har ett par Hyperx cloud 2 som jag tycker har bra bas och lagom diskant. är nöjd med dem. Kostar ca 989 riksdaler.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Söker nu nytt headset att spela med, mitt nuvarande är ett Sennheiser game one men söker nu ett par studiolurar med kraftigare bas och krispigare ljud. Har en budget på 500-1500. Brukar det behövas ett externt ljudkort eller förstärkare för sådana?

Externt ljudkort behöver du bara om du kör ett par tungdrivna lurar och vill kunna kräma på. De flesta lurar ligger runt 80 ohm och det är inga problem att driva med ett vanligt moderkort. Även upp till 250 ohm har funkat för mig men det kan såklart variera.

Jag har ett par Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm (finns i 80 ohm också) och de är grymma för gaming. De är öppna dock så inte toktung bas. Dt 770 är stängda och ska ha mer tryck i sig men har inte testat.

Sjukt prisvärda för pengen men observera att de kräver extern mic.

Från cirka 1300:- för båda.

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

Jag köpte Fidelio X2HR rätt nyligen. Än så länge är jag väldigt nöjd och basen är grym! Det enda jag har spelat med dom än så länge är bilspel och det låter fantastiskt men sen vet jag inte hur det är med fotsteg t.ex. Jag hade Audio Technica ATH M50x tidigare och det går inte ens att jämföra.
Du kan hitta dom för drygt en tusenlapp hos Webhallen som fyndvara. Tänk på att det är öppna lurar bara.

Jag testade lurarna in i moderkortet nu och det går fint. Det går visserligen inte att spela lika högt som när det är kopplat till ljudkortet men fullt tillräckligt och jag har ett billigt moderkort så det inbyggda ljudkortet är ingen höjdare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha studiolurar med klar bas är Dt 770 80 ohm ett klockrent val. Du behöver ingen förstärkare utan fungerar direkt i ljudkortet på moderkortet. Glöm inte att du behöver extern mikrofon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squish:

Externt ljudkort behöver du bara om du kör ett par tungdrivna lurar och vill kunna kräma på. De flesta lurar ligger runt 80 ohm och det är inga problem att driva med ett vanligt moderkort. Även upp till 250 ohm har funkat för mig men det kan såklart variera.

Jag har ett par Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm (finns i 80 ohm också) och de är grymma för gaming. De är öppna dock så inte toktung bas. Dt 770 är stängda och ska ha mer tryck i sig men har inte testat.

Sjukt prisvärda för pengen men observera att de kräver extern mic.

Från cirka 1300:- för båda.

Har de med. Men det är väldigt hög diskant.
Hur löste du det, eller du kanske inte tycker det är jobbigt?

Visa signatur

^^^
@¿@
o