Permalänk
Medlem

Vilken är senaste MacBook Pro?

Hej,

Har nyligen beställt en MacBook Pro för att redigera film och foto. Men blev nu osäker vilken som är den senaste versionen.

Som jag tolkar på specifikationerna så är den jag beställt den senaste med 9:e generationens processor.

Men det står (2019) under namnet

Denna är det jag beställt

MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Inte M1..

Hej, nu vet jag inte om du specifikt var ute efter en Macbook med senaste Intel processorn? men 16"arna finns inte med M1 än!

Så om Intel processorn är bra nog i din bok så är det nog den senaste, att det står 2019 är för att (mig veterligen) apple inte uppdaterat 16"arna med någon ny hårdvara sen dess, utan de inväntar nog skiftet till M1 (som idag bara finns i 13"arna)

Jag kommer inte säga vilken du ska ha. Men jag sålde min Macbook Pro 2018 med Intel Processor för jag såg fram emot M1.. och hittils är jag mer än nöjd med det bytet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Hej,

Har nyligen beställt en MacBook Pro för att redigera film och foto. Men blev nu osäker vilken som är den senaste versionen.

Som jag tolkar på specifikationerna så är den jag beställt den senaste med 9:e generationens processor.

MacBook Pro

2019 är senaste versionen som finns av macbook pro 16" och den har 9e generationens nu

förtydligande eftersom det är ett forum på internet
Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Hej,

MacBook Pro

skulle vänta tills i höst om alls möjligt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orig_rejser:

2019 är senaste versionen som finns av macbook pro och den har 9e generationens nu

Nej.

Senaste versionen av macbook pro är 13,3" och har M1 processor. Den näst-nyaste är Macbook pro 16" som har den gamla processorn (i9).

https://www.apple.com/se/macbook-pro/

Den vänstra är ny, den högre är gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Nej.

Senaste versionen av macbook pro är 13,3" och har M1 processor. Den näst-nyaste är Macbook pro 16" som har den gamla processorn (i9).

https://www.apple.com/se/macbook-pro/

Den vänstra är ny, den högre är gamla.

förvisso sant, men nu var det 16" som var i fråga som han beställt.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Det är nog inte optimal tajming att köpa 16-tummare. Om du har möjlighet så kanske du bör överväga att nyttja distansköpslagen och skicka tillbaka datorn, i väntan på att en uppdaterad modell släpps (ryktena säger till hösten).

Ska dock poängteras ut att det kan dröja tills man kan få tag på burken, även efter att den utannonserats

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

jag är i behov av datorn nu och kan tyvärr inte vänta.
Och det är 16 tum jag vill ha och inte 13.

Min första MacBook så är ingen uppdatering alltså inget att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

jag är i behov av datorn nu och kan tyvärr inte vänta.
Och det är 16 tum jag vill ha och inte 13.

Min första MacBook så är ingen uppdatering alltså inget att jämföra med.

Då är det den senaste versionen du köpt 👍

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Vad ska du ha datorn till, och hur viktigt är det är en Mac? I nuläget hade jag absolut väntat in M1-versionen, och jag hade köpt en begagnad slasklaptop att ha innan dess, annars hade jag grämt mig när den väl kom ut.

Permalänk
Medlem

Köpa en 13" + extern skärm? billigare och snabbare än 16".

Antar att den är företagsköpt? Att köpa en Intel 16" Mac nu gör ont att se.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.