HP vill inte täcka kostnad för EC chip
Det här bemötandet har jag fått av hp och jag är inte imponerad är det någon mer som har haft det här problemet så hör av er. Min konversation med snubben på customer relations kan ni se nedan
————————————————————————-
Hej Johan
Jag har blivit kontaktad av HP support ang detta service ärende xxxxxxxxxxx. Jag har nu gått igenom ärendet och kommer tyvärr inte kunna godkänna en service inom garanti utan det är som HP Support redan informerat dig om att när detta problem uppstår så är det ingen garanti som gäller utan HP Support kan ge er ett kostnadsförslag på en service. Återkom till mig om du vill att jag skall be HP Support återkomma till dig med detta eller om vi skall stänga ärendet
Best regards
Magnus Almér
Nordic Lead, Commercial
PPS EMEA CSS Customer Relations Team
————————————————————————-
Tycker att det är mycket intresserat att det är mitt fel att där är ett bios lösenord när jag ringde er suport och garanti inte täcker det. Jag vet om att jag inte satt något lösenord och är mycket insatt i elektronik med att felsöka kretsar. Har gått igenom moderkortet och konstaterat att bios ec är kass och tycker det är väldigt dåligt att hp kan tala om för mig att jag satt ett lösenord och garanti gäller inte när det är ec chippet som är kass. Komponentfel borde täckas av garanti kan jag tycka men ja jag kan förstå att jag har ju inte lyssnat på er support som sa att jag har satt lösenordet själv det det borde jag väll förstå. Varenda gång jag läser ut ec chippet så är datan olika = kasst chip. Vilka fler hårdvarufel täcker inte garantin?. Fungerar hp:s garanti på det här viset så behöver ni ju inte stå för något. Jag har väll förmodligen gjort garantin ogiltig när jag felsökt och hittat komponentfel på ec chippet också men garantin tänkte ju inte om man satt lösenord i bios vilket inte är satt utan är ett hårdvarufel så er garanti är med andra ord värdelös.
Jag kan byta ec chippet som är kass och få en fungerade dator igen. Hårdvarufel som borde täckas av garanti och inte något som jag borde behöva lägga tid på. Men jag har kanske fel men förklara gärna för mig så jag förstår. Det är långt ifrån alla som kan fixa det här själva och får det dåliga alternativet att köpa ett nytt system board för en massa pengar när det är komponentfel det gör mig förbannad.
/Mvh Johan K
————————————————————————-
Hej igen
Jag har ingen ny information i ärendet mer det du har fått men jag behöver få veta om du vill att jag skall be HP Support skicka dig ett kostnadsförslag eller om vi skall stänga ärendet, återkom så jag vet hur vi ska göra
Best regards
Magnus Almér
Nordic Lead, Commercial
PPS EMEA CSS Customer Relations Team
—————————————————————————
Hej! Tror inte att du och jag kan komma överens då du inte kan svara på något som jag skrev och inte verkar vara öppen för något men det är helt ok för mig men du kan gärna få hjälpa mig att fylla i den här ”länk längre ner”. Jag vet om att värdet vi kommer att tvista om är under ett halvt basbelopp så var och en kommer att få stå för sina egna rättegångskostnader jag är hyfsat insatt i juridiken men era advokater är säkert duktigare men jag kommer att företräda mig själv och era advokater jobbar inte gratis. Så blir det dyrt för er så är jag nöjd och jag kan laga min dator själv. Eller är du öppen för en diskussion? För vad jag har förstått så är jag inte ensam om detta problem och det avslöjade även er support i telefon.
Tack och trevlig kväll på dig
/Mvh Johan K
https://www.domstol.se/globalassets/filer/gemensamt-innehall/...