Förbeställ SweClockers nya musmattor – nu med lägre fraktkostnad!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Order på musmattor är nu inne hos fabriken.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Order på musmattor är nu inne hos fabriken.

På en lördag?

Hur många bokades/beställdes ungefär?

Permalänk
Medlem

La beställningen 5:e Mars, hoppas den kommer snart.... Börjar bli lite sådär bråttom med en ny matta XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

La beställningen 5:e Mars, hoppas den kommer snart.... Börjar bli lite sådär bråttom med en ny matta XD

Detta var en förbeställning, och tror förväntade leveransen var i Maj

Permalänk
Medlem

Min order har blivit avbruten? O_o

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Taft:

Min order har blivit avbruten? O_o

Hej. Jag tror vi fick kontakt på mail men svarar här ändå.

Ordern kan ha avbrutits för att klarna tycker det tar för lång tid. Håller på att undersöka just nu.
Än så länge är det ingen annan som hört av sig så det är lite tidigt att säga om de gjort det på bred front.

Det kan också vara något i din ände med klarna, något de inte kommer att ge oss svar på. Så jag skulle rekommendera dig att ställa frågan till dem.

Vi väntar just nu ett exakt leveransdatum. Hoppas kunna ha svar innan helgen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hej. Jag tror vi fick kontakt på mail men svarar här ändå.

Ordern kan ha avbrutits för att klarna tycker det tar för lång tid. Håller på att undersöka just nu.
Än så länge är det ingen annan som hört av sig så det är lite tidigt att säga om de gjort det på bred front.

Det kan också vara något i din ände med klarna, något de inte kommer att ge oss svar på. Så jag skulle rekommendera dig att ställa frågan till dem.

Vi väntar just nu ett exakt leveransdatum. Hoppas kunna ha svar innan helgen.

Märkligt kan man tycka att dom ska avbryta ens order. Har nog aldrig varit med om det förut. Men vi fortsätter i mejlet

Edit: hoppas jag inte hamnar sist i kön nu, det har varit en lång väntan

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Taft:

Märkligt kan man tycka att dom ska avbryta ens order. Har nog aldrig varit med om det förut. Men vi fortsätter i mejlet

Edit: hoppas jag inte hamnar sist i kön nu, det har varit en lång väntan

Vi har fler musmattor över så det är ingen fara att inte få någon! Men vi vill såklart undvika onödigt strul ändå!

Uppdatering: Fick svar från Klarna, de säger att ordern inte är avbokad och i vår butiks system ligger ordern också kvar.
Så det kanske bara är något felaktigt besked de skickat ut?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi har fler musmattor över så det är ingen fara att inte få någon! Men vi vill såklart undvika onödigt strul ändå!

Uppdatering: Fick svar från Klarna, de säger att ordern inte är avbokad och i vår butiks system ligger ordern också kvar.
Så det kanske bara är något felaktigt besked de skickat ut?

Men toppen! Då behöver jag inte oroa mig och kan vänta i lugn och ro?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

För grunda tycker jag hade inte haft något emot mer djup än min 900x440 har

Samma här, önskar det fanns 90x44cm. Snygga musmattor annars!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Taft:

Men toppen! Då behöver jag inte oroa mig och kan vänta i lugn och ro?

Eftersom klarna säger till oss att allt är lugnt när vi frågar men har skickat något annat till dig så skulle jag ändå rekommendera att du hör av dig till dem och frågar vad mailet du fick handlade om

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Eftersom klarna säger till oss att allt är lugnt när vi frågar men har skickat något annat till dig så skulle jag ändå rekommendera att du hör av dig till dem och frågar vad mailet du fick handlade om

Chattade och fick detta som svar:

”Som jag ser så är ditt köp under en reservation vilket innebär att butiken fortfarande behandlar ditt köp. Jag rekommenderar att du kontaktar butiken för att de ska kunna titta närmare på din order. När de har aktiverat ditt köp så kommer det skapas en faktura.”

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Taft:

Chattade och fick detta som svar:

”Som jag ser så är ditt köp under en reservation vilket innebär att butiken fortfarande behandlar ditt köp. Jag rekommenderar att du kontaktar butiken för att de ska kunna titta närmare på din order. När de har aktiverat ditt köp så kommer det skapas en faktura.”

Ja men då så. Då är allt som det ska!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Hur många musmattor av de olika storlekarna blev det till slut?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Har det skickats ut några mattor än? Jag väntar fortfarande på min. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringu:

Har det skickats ut några mattor än? Jag väntar fortfarande på min. :/

Väntar också, dock har jag inte fått någon mejl den här gången om att det ska ha blivit försenad så vi får hoppas på det bästa 😂

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Taft:

Väntar också, dock har jag inte fått någon mejl den här gången om att det ska ha blivit försenad så vi får hoppas på det bästa 😂

Tyvärr ser det inte helt lovande ut
Har mailat fabriken idag då jag kom tillbaka från min semester för att få en update på läget. Återkommer så fort jag fått svar.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Svar från leverantören:
"UPS will arrange for delivery within a week".

Så det låter ju lovande i alla fall. sist vi fick besked hade de inte ens lämnat Kina men tydligen ska de ha anlänt till Polen i morse.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Svar från leverantören:
"UPS will arrange for delivery within a week".

Så det låter ju lovande i alla fall. sist vi fick besked hade de inte ens lämnat Kina men tydligen ska de ha anlänt till Polen i morse.

Anländer de direkt till oss som beställt eller kommer ni sitta och paketera om dem?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av cfw:

Anländer de direkt till oss som beställt eller kommer ni sitta och paketera om dem?

De kommer att distribueras av Merch-Ants som sköter vår butik.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Oooooh kan man hoppas på en leverans nästa vecka tro? 🥳

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Taft:

Oooooh kan man hoppas på en leverans nästa vecka tro? 🥳

Jag hoppas innerligt det!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Glada nyheter, i morse anlände musmattorna till sverige. Nu ska de bara vidare till vår distributionspartner och sedan ut till alla beställare

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Glada nyheter, i morse anlände musmattorna till sverige. Nu ska de bara vidare till vår distributionspartner och sedan ut till alla beställare

Jaaaaaaaaaaaaaa!!! 🥳

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Glada nyheter, i morse anlände musmattorna till sverige. Nu ska de bara vidare till vår distributionspartner och sedan ut till alla beställare

Känns som att detta enskilt håller oss flytande efter uttåget ur EM. Och då har jag inte ens beställt en

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Glada nyheter, i morse anlände musmattorna till sverige. Nu ska de bara vidare till vår distributionspartner och sedan ut till alla beställare

Hur går distributionen?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Obs nedan text är inaktuell. Musmattor hittades minuter efter att jag skrivit inlägget.

Hej!

Tyvärr har vi stött på ytterligare problem med leveransen av musmattorna

Den här gången är problemet dessutom betydligt "löjligare" än tidigare. Medan våra första leveransbeskymmer bestod i brist på containrar i Kina har vi nu stött på ett betydligt märkligare problem.

UPS har lyckats slarva bort 200 kilo musmattor som tar några kubikmeter i anspråk någonstans mellan Västerås och Stockholm. Vi har startat upp ett serviceärende med UPS och de ska försöka leta upp vår försändelse men det har nu gått en vecka sedan detta uppdagades och UPS har inga nya besked att ge.

Det låter fullkomligt osannolikt att de skulle kunna vara "borta på riktigt" i våra öron. Men vi förstår också om folk tappar tålamodet med oss här. Vi beklagar innerligt och tackar för den förståelse ni visat hittills.
Vill ni avboka er order har vi full förståelse för det, vänligen använd kontaktformuläret på butikens hemsida:
https://shop.sweclockers.com/se/contact
Ange ordernummer i fältet ärende (t.ex. "Avboka order [ditt ordernummer]"). Har ni valt att betala med klarna bör avbokningen kunna ske direkt, har ni betalat med kort kommer ni sannolikt att få en motfråga om hur pengarna ska återbetalas.

Om ni svarar direkt i tråden, via PM eller mail till SweClockers direkt kommer hanteringen tyvärr att ta betydligt längre tid då butiken drivs av en tredje part och vi har ingen direkt tillgång till att sköta återbetalningar etc.

Väljer ni att ha kvar er order så ska vi förstås fortsätta att hålla er informerade om vad som händer med leveransen, för som sagt - det låter helt omöjligt att 200 kilo musmattor bara skulle ha gått upp i rök på en av UPS terminaler. Givetvis kommer vi också att komma överens om en yttre gräns för hur lång tid UPS felsökning får lov att ta innan vi anser musmattorna förlorade och alla per automatik får sina ordrar avbokade och återbetalda.

Men än så länge hoppas vi på att de dyker upp, och förr snarare än senare.

/Anton

PS: Jag ber också om ursäkt att jag inte svarat i tid på vissa av förfrågningarna jag fått om detta de senaste dagarna, jag höll ut i det sista då UPS skulle lämna ett preliminärt besked idag till oss. Det beskedet visade sig vara att de inte har något besked ännu... så då tog jag bladet från munnen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Det börjar kännas att jag inte är ämnad för att Sweclockers musmatta på bordet 🤔

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Det är lite så nu att det har gått så långt att det börjar bli roligt.
Man har ju själv varit i projekt där allt går snett av anledningar i stort sett utom ens egen kontroll.
Finns inget att göra mer än att skratta och gråta lite samtidigt.

Men jag inväntar mina mattor och hoppas att jag har en av dem med mig tillbaka till jobbet efter semestern.
Jag tror på er!

Visa signatur

i9 10900k | RTX 3080 Strix OC | 32GB Dominator @3200 | Maximus XII Hero Z490
Samsung 49" C49RG90
Böjda rör med vatten i

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Falskt alarm angående förseningen!

hahaha alltså det är knappt att jag tror det är sant, men precis efter att jag mailat ca 200 beställare och postat här så fick jag nu besked att musmattorna både hittats och levererats.

För en timme sedan visste UPS inte ens var de var någonstans...

Men ja positiva nyheter i alla fall

Musmattorna har nu börjat skickas från lagret och ni bör få leveransbesked på mailen inom kort. De flesta lär ha sin musmatta innan helgen.

<3

Visa signatur

240p är livet