Permalänk
Medlem

Underättelsetjänsterna behöver uppdatera sin hårdvara som sniffar traffik 😋

Har upplevt samma problem med mobilen samt datorn 😕

Permalänk
Medlem

*knackar på trä*
Jag tycker det har börjat fungera bra igen? Tror inte jag haft en enda buffring på några dagar nu. Har ni märkt nåt?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdan:

*knackar på trä*
Jag tycker det har börjat fungera bra igen? Tror inte jag haft en enda buffring på några dagar nu. Har ni märkt nåt?

Upplever samma har fungerat felfritt sedan början på veckan.

Permalänk
Medlem

Är så jäkla konstigt detta. Har inte upplevt några direkta problem med buffring på datorerna eller mobilen på ett par tag sen den hör tråden kom till. Däremot kunde vissa videor som körs via min Chromecast TV stå och (ladda?) med svart skärm uppemot 10-15s i vissa fall. Sen fungerar det helt smärtfritt. Är helt random vilka videor det drabbar.
Nu har det dock fungerat felfritt som för vissa andra i tråden, åtminstone hela veckan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

har felet kommandes och gående utan förvarning.

men verkar handla om videos från div kanaler.

när det dyker upp så kan man oftast inte se någon video i dennes YT kanal.

medans samtidigt en random annan video från startsidan från annan person funkar utan problem.

så tippar att de har problem med vissa servrar eller något eftersom det verkar drabba vissa kanaler inte bara random videos.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goofa:

Upplever samma har fungerat felfritt sedan början på veckan.

Samma här. De som tidigare buffrade till döds fungerar nu också.

Permalänk
Avstängd

och idag börja det strula igen..

Permalänk
Medlem

Ingen främmande grej, även om det lyckligtvis bara händer nån gång ibland.

Hittade ett tips för chrome om att öppna och inaktivera chrome://flags/#enable-quic som verkar ha funkat på en långsam video jag precis fick.

Permalänk
Medlem

Idag är hemskt för mig. Buffra alla videos jag vill kolla på.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Samma här, har försökt lyssna på en del musik men det går 2-3 sekunder sedan buffrar det tills man laddar om eller spolar tillbaka till början. Testat med Chrome och Firefox, båda webbläsare beter sig likadant.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

*suck* Tänkte ta mig tid att kolla ikapp ett gäng "ColonelFailure"klipp. Startar sent omsider bara för att börja buffra på studs. Sen sänks kvalitén till 480. Höjer jag upp till 1080 = bufftime..............

Vad är det nu då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kollar man statistik för nördar så är ju Connection speed skitbra men Network Activity på 0..
Varit så här riktigt länge men funkade iaf sen helgen till idag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

För mig buffrar det endast via min nVidias shield vad jag märkt, så antog att det var något med den. Men resten av mönstren som beskrivs här stämmer ändå in, började för typ 3 veckor sedan, bara svart och "buffer" ringen sen startar videosen kanske 4 ggr av 10. Bahnhof 500/500.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Samma problem här på 250/250 lina. Enstaka youtube videor vill inte ladda alls medans andra videor vill spela utan problem.

Permalänk
Medlem

Något har hänt med YT, no doubt about it..

Cirka 200-500Mbit/s fick jag förr stabilt från YT. Alltså en rejäl "overkill" kan man säga.

Nu diffar "statistik för nördar" mellan värdelösa 2Mbit/s till helt okej 400Mbit/s. Inget fel på min uppkoppling, allt annat funkar lika bra som normalt/det brukar. Har till och med "behövt gå ner" på 720P på LTT, som normalt brukar vara klockrent på 4K, även om LTTs streaming bara är på 1080p. Något är fel på YT!

Edit; Det "diffar hela tiden", alltså från 400Mbit/s ner till 2Mbit/s. Inget man som användare kan "förutspå". För att få ett jämnt flöde har jag satt uppspelningen på "suddiga" 720p. Orkar nästan inte 4K längre. Beroende på YT.
Blä!

Permalänk
Medlem
Skrivet av knedy:

Jo testat andra webbläsare, men också mobil och tv med tredjepartsappar.

Däremot provade jag nu att koppla från wifin och kört 4G på mobilen, då fungerade det utan problem! Videon börjar buffra och går ner i 144p, jag slår av wifi, och videon startar direkt igen och kan köra i 1080p. Slår jag igång wifi igen så buffrar det igen.

Måste väl vara samma server hos Google den kopplar till då så felet borde ligga i marknätet i Sverige? Jag bor uppe i Umeå för övrigt och är inte ensam här i stan att uppleva detta problem heller.

Edit: det är inte heller bara äldre klipp utan kan vara nyuppladdat, t.ex den här för mig: https://youtu.be/kBXoIU_YhqQ
Laddades upp för några timmar sen

Umeå här med. Haft liknande problem på en av datorerna i hemmet i firefox, via chrome funkade det fint. På en annan dator flöt det på bra med firefox hela tiden

Permalänk

Jag har samma problem som er. Trodde att felet låg hos mig (uppkopplingen) men det vekar alltså vara strul hos YouTube. Är det även ett internationellt förekommande fenomen?

Det kanske kan vara en idé att kontakta YouTube (Google) och upplysa dem om problemet? För det blir svårt att fixa något som man inte vet är trasigt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

I stort sett alltid när youtube börjar buffra och det händer en bit in i klippet (så inte i början) så får man ju en ruta som behöver klickas bort.
Som säger typ "har du problem med streama youtube ta reda på varför" kommer ej ihåg exakt vad den säger då jag knapp ser den längre o klickar bort den automatiskt.
Dvs youtube mycket väl vet om att det uppstått ett problem och att att upplysa dom om felet igen troligen inte skulle göra ett skit!

Har funkat relativt normalt för mig senaste 2 veckorna, dvs ungefär som jag redan beskrivit vissa klipp funkar felfritt andra knappt alls och allt i mellan, och detta ändras dagligen.

Enda jag märkt av nu sista tiden är att en del klipp buffrar upp 4-5minuters av klippet på 1-2sek sen spelar man det inget laddas ned alls under tiden och klippet fryser vid slutet av det som buffrades.
Kan sitta i 5min+ inget händer laddar jag om sidan samma sak, laddar jag om sidan och snabbt klickar på samma tdi som det stannade på förrut så händer inget alls.
MEN när klippet stannar om jag då ändrar upplösning och spelar ingen roll om jag går upp/ned så buffras 4-5min på 1-.2sek igen och kan se till dessa 4-5 min är slut, upprepa övre dvs ändra upplösning är det enda som funkar och det buffrar alltid 4-5min på 1-2sek (visst 2-3sek laddtid om jag går upp till 4k istället för 1080p).

Jag kan tex inte ladda om sidan och sen klicka på valfri tid och börja spela upp för absolut inget händer då jag MÅSTE börja titta från start och buffra dessa 4-5min sen när det väl har buffrats och börjat spela upp så kan jag hoppa runt inom dessa 4-5min utan problem.
Sen om jag ändrat upplösning och gått "vidare" till nästa 4-5min "segment" och det buffrats och börjat spelats upp så kan jag hoppa runt inom dessa 4-5 min men INTE till det tidigare "segmentet".

Laddar jag ner samma klipp i jdownloader/youtubedl så går min 100mb fiber lina i max fart.

Min gissning är att detta och dom flesta andra problem är nåt youtube medvetet gör för att spara bandbredd.

Sen har jag funderat på om youtube har olika nivåer på sin jävelskap (dvs när användare får "problem") dvs skiljer dom på tex större vs medium vs små kanaler?
Heller kanske mellan gunstlings kanalerna vs alla andra? Tex jake paul/osv
Tittar själv inte direkt på några större kanaler och troligen inte alls på nån gunstlings kanal.
Skulle säga att LTT=linux tech tips är den största kanalen jag tittar på lite då o då.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Katastrofal strömning idag. Klippen fryser och och när jag kikar på tidslinjen har markören gått till noll - och inget mer händer. Upprepas hela ***** tiden! Telia fiber.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Katastrofal strömning idag. Klippen fryser och och när jag kikar på tidslinjen har markören gått till noll - och inget mer händer. Upprepas hela ***** tiden! Telia fiber.

Yes, hade samma problem på jobbet igår och hemma. Två olika fiberleverantörer men samma problem med buffring så något hos Youtube/Google är rejält knasigt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Sen har jag funderat på om youtube har olika nivåer på sin jävelskap (dvs när användare får "problem") dvs skiljer dom på tex större vs medium vs små kanaler?
Heller kanske mellan gunstlings kanalerna vs alla andra? Tex jake paul/osv
Tittar själv inte direkt på några större kanaler och troligen inte alls på nån gunstlings kanal.
Skulle säga att LTT=linux tech tips är den största kanalen jag tittar på lite då o då.

Definitivt något jag märkt av också och tycker mig det varit så lång tid, att populära kanaler prioriteras. Själv tittar man på Hickok45 och ibland OffTheRanch och under flera år som det till och från varit lägre bandbredd (rent av "pixligt") flera gånger, trots högsta valda inställning 720/1080. Om jag vid ett sådant tillfälle startar en video från någon som JackSeptic så är det 1080 direkt utan problem alls.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Senaste 4-5 dagarna så har YouTube funkat ovanligt bra för mig med Telia fiber.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tittar också på Hickok45 och OffTheRanch, där har jag inte märkt några problem. Igår tittade jag på OffTheRanch utan några problem. Direkt efteråt skulle jag se på levelcap, funkade i 5 sekunder, sedan fastnade det i buffring.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Det här med att en populär video inte buffrar medan mer okända videos kan buffra beror ju på den infrastruktur Google använder för YouTube. Har för mig det kallas för Google Global Cache GGC serverar servrar, det innebär att YT har en massa servrar placerade hos all världens större ISP's även Telia i Sverige där populärt innehåll speglas och kan streamas närmare slutanvändaren utan problem med buffring. Men det är inte så att hela YT's innehåll speglas utan det är det som för tillfälligt är populärt med större efterfrågan som speglats på detta sätt övriga videos kanske måste streamas över Atlantkabeln som har bristfällig kapacitet och kan ibland ge buffringsproblem. Så man kan få varierande upplevelse beroende på vilka videos man kollar på. Har man udda intressen och kollar på många video som är mindre populära/nischade så får man oftare problem med buffring alternativt att upplösningen går ned.

Med detta sagt så har jag inte så stora problem med buffring men däremot händer det oftare än förr att upplösningen går ned och man manuellt får välja 1080P igen. Om en video krånglar brukar det räcka med att ladda om sidan så funkar det oftast. En annan egenhet som dykt upp nu under sommaren är att när man sätter på videos så börjar de ibland inte helt från början utan nån sekund eller två in i videon så om nån säger nått direkt i början av videon så missas ofta ett ord så att man får spola tillbaka. vet inte om jag är ensam med detta problem dock...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Samma problem som de flesta beskriver hos mig också. Har ADSL med 24mbit och bra kvalitet på min uppkoppling enligt bredbandskoll. Använder Telenor..

Permalänk
Medlem

Undrar om dom gjorde någon med YT inatt.. Igår gick det väldigt segt och idag när jag vakna märkte jag att det kommit ett drös med svar från folk jag kommenterade för upp till 7 månader sen. Dvs. Dom fick förmodligen notifikation om mina kommentarer nu i natt fast det var jättelänge sen jag skrev.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag har märkt nåt strul med Bredband2, 500/500 dock

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Haft mycket buffring idag igen plötsligt. Nån annan?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Haft mycket buffring idag igen plötsligt. Nån annan?

Jo, jag har haft buffring i början när man precis har öppnat en ny video.
10-15 sekunder kanske sedan flyter det på bra.

Telia 250/250

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Avstängd

Funkat bra ganska länge, men igår var det en period då jag inte kunde titta på några videos.

Visa signatur

Mr. Scriptman