Activision Blizzard stäms för diskriminering och sexuella trakasserier

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ett förbud av lättkläddhet och "sexighet" i samhället kanske skulle vara på sin plats. Jag tänker mig att om man helt avsexualiserar människor är det mindre risk att sådana här hemska händelser inträffar.

Kan låta hårt vid första anblick men kan det rädda folk så borde vi väl göra allt vi kan.

WOW! Aaa alla borde bära burka män som kvinnor *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är så världen ser ut, man måste jobba hårt för att få något för det om dom inte får det så skyller dom alltid på diskriminering.

Det är ingen som pratar om männen som blir diskriminering på andra jobb, utan det är bara en sidan som blir hörd.

Kan det möjligtvis ha att göra med andelen som blir utsatta? Och för att det är pågående och upprepande är det kanske något man bör belysa MER? Kanske det då även kan ha effekt på män som blir diskriminerade? Att det faktiskt existerar kulturer (hur ogärna man än vill se det) på olika platser/företag där detta inte bara tolereras utan även uppmuntras.

Ingen form av diskriminering är okey... men gör ett litet experiment:
Låtsas vara kvinna i ett spel/online/discord/whatever och se vad som händer - det är skrämmande.
Detta är något vi i min bekantskapskrets gjorde redan på 90-talet, det har blivit MYCKET värre.

Vill man verkligen chocka sig själv - utge dig för att vara 12-14 år.

Ett litet exempel: Var på en föreläsning där vi sitter i en Aula (nätmobbing/unga på nätet etc), föreläsaren "blir en 14-årig flicka" på ett socialt nätverk. Det tar 2 minuter innan hon ombeds skicka nakenbilder på sig själv till en man vars profil visar en 22-årig man.
"Hennes" inbox/meddelanden svämmas över efter 10 minuter, ålder på männen varierar från 17-50.
Allt från nakenbilder till sexträffar samt "skämma bort i utbyte mot sexuella tjänster". Dessa herrars profiler visar allt från singlar till gifta/sambos/fäder. När "hon" säger att hon tänker visa detta för sin pappa får hon allt från undanflykter/ursäkter/mordhot samt en rad andra "försök" att hindra henne från det.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Låter som ganska grov generalisering och förenkling av ett komplicerat problem.
Är du säker på att du inte misstar och blandar ihop terminologin?

Jag instämmer i ditt påstående om att det är en grov generalisering överlag, men i sak har hen rätt i att även personer av manligt kön diskrimineras inom en del yrken och utbildningar.

Att världen är en "hård" plats som kräver arbete för att komma någonstans är också generellt vedertaget, det är sällan något är gratis, särskilt högre tjänster, bra relationer, högre utbildningar, etc.

Givetvis har det också funnits situationer där en individ har blivit inkvoterad på grund av kön eller hudfärg trots sämre meriter, dock är detta ingen norm utan sannolikt mer undantag än regel.

Mv

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Låter som ganska grov generalisering av ett komplicerat problem.
Är du säker på att du inte misstar och blandar ihop terminologin?

Av texten att döma som framkommer det inte så mycket fakta mest att dom försöker stämma, tycker det är fel att skylla på grov generalisering när man inte vet något om det.

Sen får man inte glömma heller att i USA så överdriver dom för att kunna stämma bättre.

Vet inte om jag blandar ihop saker, men är ganska trött på att höra massa ursäkter hela tiden när dom inte kan jobba i 100% och sen inte får den lönen som dom hoppas på då kommer massa ursäkter och smutskastning.

Varför pratar ingen om männens problem i samhället många jobb där dom har det dåligt men man väljer att lägga all fokus på kvinnor är det för att det säljer bättre på tidningar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

WOW! Aaa alla borde bära burka män som kvinnor *facepalm*

Det skulle nog inte lösa problemet ändå. Människor kommer sexualisera andra ändå. Svårt att komma ifrån när det är en instinkt att vilja föröka sig.

Men vad vi kanske kan göra i framtiden är att plocka bort den instinkten från vår arvsmassa.
När människor inte längre är intresserade av att föröka sig finns heller inte en del av rotproblemet kvar och således slipper många lida för att andra vill leva ut sina instinkter på fel sätt.
Ta bort instinkten == säkrare samhälle.

Så kan vi föra mänskligheten vidare med provrör vid behov.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Leaked Blizzard Emails From President J. Allen Brack and Executive Fran Townsend

https://outof.cards/hearthstone/3415-leaked-blizzard-emails-f...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av superegg:

Av texten att döma som framkommer det inte så mycket fakta mest att dom försöker stämma, tycker det är fel att skylla på grov generalisering när man inte vet något om det.

Sen får man inte glömma heller att i USA så överdriver dom för att kunna stämma bättre.

Vet inte om jag blandar ihop saker, men är ganska trött på att höra massa ursäkter hela tiden när dom inte kan jobba i 100% och sen inte får den lönen som dom hoppas på då kommer massa ursäkter och smutskastning.

Varför pratar ingen om männens problem i samhället många jobb där dom har det dåligt men man väljer att lägga all fokus på kvinnor är det för att det säljer bättre på tidningar.

Jag syftade på att uttryckte dig som att problemet i stort var fabricerat och överdrivet, men jag kan ha misstagit mig.

Det blir även lite märkligt när du säger att du saknar fakta för att uttala dig men i samma vända skriver

Citat:

är ganska trött på att höra massa ursäkter hela tiden när dom inte kan jobba i 100% och sen inte får den lönen som dom hoppas på då kommer massa ursäkter och smutskastning

🤔

Man pratar ju en massa om diskriminering av män och kvinnor, såklart inte just i denna artikeln då ämnet handlar om en specifik stämning, men i samhället i stort.

Vi har nog lite olika insyn på just denna problematiken, måhända.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är så världen ser ut, man måste jobba hårt för att få något för det om dom inte får det så skyller dom alltid på diskriminering.

Det är ingen som pratar om männen som blir diskriminering på andra jobb, utan det är bara en sidan som blir hörd.

Nja, absolut finns det fall där män blir falskt anklagade men i de allra flesta fall vill jag nog tro att kvinnor är uppriktiga när de talar om sexuella trakasserier och övergrepp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt då att deras spelcommunities är likadana. I tex. Overwatch fylls ju chatten med diverse tillmälen mest hela tiden.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv

Extra tragiskt att det hållit på så länge, samt framförallt att en person pga av Activision Blizzard såg den enda lösningen att ta sitt liv. Såvida det inte, rent hypotetiskt, var mord då. Man kan undra.

Med tanke på hur de hanterade Hong Kong protesterna genom att lyda kommunistdikaturen Kina så var inte tankarna speciellt höga även innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Kan det möjligtvis ha att göra med andelen som blir utsatta? Och för att det är pågående och upprepande är det kanske något man bör belysa MER? Kanske det då även kan ha effekt på män som blir diskriminerade? Att det faktiskt existerar kulturer (hur ogärna man än vill se det) på olika platser/företag där detta inte bara tolereras utan även uppmuntras.

Ingen form av diskriminering är okey... men gör ett litet experiment:
Låtsas vara kvinna i ett spel/online/discord/whatever och se vad som händer - det är skrämmande.
Detta är något vi i min bekantskapskrets gjorde redan på 90-talet, det har blivit MYCKET värre.

Vill man verkligen chocka sig själv - utge dig för att vara 12-14 år.

Ett litet exempel: Var på en föreläsning där vi sitter i en Aula (nätmobbing/unga på nätet etc), föreläsaren "blir en 14-årig flicka" på ett socialt nätverk. Det tar 2 minuter innan hon ombeds skicka nakenbilder på sig själv till en man vars profil visar en 22-årig man.
"Hennes" inbox/meddelanden svämmas över efter 10 minuter, ålder på männen varierar från 17-50.
Allt från nakenbilder till sexträffar samt "skämma bort i utbyte mot sexuella tjänster". Dessa herrars profiler visar allt från singlar till gifta/sambos/fäder. När "hon" säger att hon tänker visa detta för sin pappa får hon allt från undanflykter/ursäkter/mordhot samt en rad andra "försök" att hindra henne från det.

Det kommer inte blir bättre att prata mer om det, det skapar ofta bara mer hat där hat redan finns, ibland blir problemet större när man pratar mer om det än vad det hade vart om man inte gjorde det.

Om du inte förstår varför det är så mycket hat mot kvinnor i spel, så bör du undersöka det lite mer.
Ofta är det inte för att vara elak det handlar om att många blir arga för att visa killar vill vara snälla mot dom i visa spel och ge bort massa vapen och även dela med sig saker i spelet och det medför mycket hat från andra spelare som inte uppskattar det. (Inget påhitt spela Rust så förstår du)

Sen har jag spelat CSGO och råka få med några tjejer i laget och dom har inte vart snälla utan är jättedryga och är värre än vad killarna bruka vara.

Det du beskriver sist är ett vanligt problem, men världen har ändras mycket för i tiden så var det kvinnorna som sökte kontakt men nu ska männen ta kontakt och det funka inte lika bra, många vet inte hur dom ska skriva ibland känns det som det är bara massa spam botar som skriver.

Sen så glömmer du även att tjejer/kvinnor ofta hänger ut folk på nätet, eller håller på med mobbning, jag råka ut för det då jag skriv en text då kom det en kvinna som inte gillar min text fast jag kom med fakta så gillar hon inte det då hänga hon ut mig bara för det.

Sen är det olagligt att utge sig för att vara någon annan på nätet.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Destromath:

Leaked Blizzard Emails From President J. Allen Brack and Executive Fran Townsend

https://outof.cards/hearthstone/3415-leaked-blizzard-emails-f...

Oj, det är verkligen extremt olika ton där.

Det känns underligt att det är så stora skillnader även internt gällande detta, förutsatt att det stämmer.

Permalänk
Medlem

Får verkligen hoppas att något positivt kommer ur denna sörja.
Efter det kanske vi kan fokusera lite mer på mäns situation också. Det finns många män där ute som tvingas att leva med trakasserier för att det inte är socialt accepterat att som man dela med sig av vissa saker.
Många män får ta emot sexuella trakasserier såväl som fysisk misshandel från kvinnor men vågar/vill inte dela med sig av sin situation då det anses vara "löjligt" eller att man inte är en man om man om man inte tål en "liten tjejbox".

Visa signatur

Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Hos Blizzard verkar dock problemet inte vara någon form av diskriminering vid tillsättning (även om det sannolikt förekommer) utan snarare främst #metoo, där höga chefer har utnyttjat sin ställning för att kunna kleta och tafsa på främst kvinnliga anställda.

Fullständigt vidrigt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Borde nog läsa på lite innan du uttalar dig...
Även män på blizzard som kommit ut med uttalanden på twitter där både de & deras partner har fått diverse inviter etc.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | XFX 7900 XTX | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Massdrop HD 58x's | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Moddat GMMK Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

"Det är så världen ser ut", vad menar du? Blizzard själva medger att det är ett problem. Konstigt? Nej, det är ett problem totalt överallt och du har ändå, på något mystiskt sätt, totalt missat det. Hur?

Att du förnekar att kvinnosynen är kattskit är totalt bortom mitt förstånd. Är det ett kulturellt problem att "män blir diskriminerande"? Jag hoppas du trollar. Verkligen.

Skrivet av jeppe109:

Får verkligen hoppas att något positivt kommer ur denna sörja.
Efter det kanske vi kan fokusera lite mer på mäns situation också. Det finns många män där ute som tvingas att leva med trakasserier för att det inte är socialt accepterat att som man dela med sig av vissa saker.
Många män får ta emot sexuella trakasserier såväl som fysisk misshandel från kvinnor men vågar/vill inte dela med sig av sin situation då det anses vara "löjligt" eller att man inte är en man om man om man inte tål en "liten tjejbox".

Och givetvis, ska folk börja med "men män då".

Sorry, jag tycker det är SÅ, jäkla konstigt, att inte folk förstår problematiken i det här. Även efter metoo. Att de inte förstod denna problematiken INNAN metoo. Att alltid bara håna alla som står för lika rättigheter, främst när det kommer från kvinnor. Repekten är totalt borta. Säger en man något så genast höjer man på ögonbrynen, säger en kvinna något, "nja...stämmer nog inte". Istället för att prata om det, lösa det, så ska man ALLTID, försvara männen på olika sätt.

Är det så förb....svårt, att ta in skiten, rannsaka oss själva, och inse hur jävla illa man beter sig?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Jag syftade på att uttryckte dig som att problemet i stort var fabricerat och överdrivet, men jag kan ha misstagit mig.

Det blir även lite märkligt när du säger att du saknar fakta för att uttala dig men i samma vända skriver 🤔

Man pratar ju en massa om diskriminering av män och kvinnor, såklart inte just i denna artikeln då ämnet handlar om en specifik stämning, men i samhället i stort.

Vi har nog lite olika insyn på just denna problematiken, måhända.

Förstår men jag syfta lite anmält och alla nyhetssidor som skriver samt lite av erfarenhet.

Skulle inte säga att vi har allt för olika syn men mycket handlar om vilket jobb man har/uppväxt, för man upplever problem olika.

Skrivet av Cenorida:

Nja, absolut finns det fall där män blir falskt anklagade men i de allra flesta fall vill jag nog tro att kvinnor är uppriktiga när de talar om sexuella trakasserier och övergrepp.

Visst jag vill med vara uppriktiga när det kommer till sånt, men jag försöker tänka lite på vad dom tjänar på det i detta fall så skulle dom tjänar massa pengar att stämma och om det inte handlar om att få något för det så hade det vart en annan sak.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

"Det är så världen ser ut", vad menar du? Blizzard själva medger att det är ett problem. Konstigt? Nej, det är ett problem totalt överallt och du har ändå, på något mystiskt sätt, totalt missat det. Hur?

Att du förnekar att kvinnosynen är kattskit är totalt bortom mitt förstånd. Är det ett kulturellt problem att "män blir diskriminerande"? Jag hoppas du trollar. Verkligen.

Användaren har under åren skrivit tillräckligt om sig själv för att ge en ganska bra bild av vem denna är. Personen trollar inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Världen är inte felfri, många förväntar sig att man kan jobba 80% och ändå få full lön, jag har fått lära mig att man måste jobba hårt för att få något i livet.

Blizzard säger väl så för att slippa blir stämd, det känns mer som dom har problem med sina kollegor men vi får vänta och se i rätten där kommer dom lägga fram all bevisning.

Det kommer alltid finnas problem i världen inget man fixar på en dag, jag känner till problemet jag förnekar inte det.

Sen att dra in med påhopp om kvinnosynen tycker jag är dåligt, då ingen knapp pratar om männens problem i samhället ska dom behöva må dålig över det?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Och givetvis, ska folk börja med "men män då".

Sorry, jag tycker det är SÅ, jäkla konstigt, att inte folk förstår problematiken i det här. Även efter metoo. Att de inte förstod denna problematiken INNAN metoo. Att alltid bara håna alla som står för lika rättigheter, främst när det kommer från kvinnor. Repekten är totalt borta. Säger en man något så genast höjer man på ögonbrynen, säger en kvinna något, "nja...stämmer nog inte". Istället för att prata om det, lösa det, så ska man ALLTID, försvara männen på olika sätt.

Är det så förb....svårt, att ta in skiten, rannsaka oss själva, och inse hur jävla illa man beter sig?

Det ena utesluter inte det andra. Vi måste kunna lösa problemen för alla och inte bara fokusera på en delmängd.
Vi måste ta tag i dessa problem för kvinnor.
Vi måste ta tag i dessa problem för män.
Vi måste ta tag i dessa problem för människor.

Det är inte ok att förminska någon människa baserat på kön eller tillhörighet. Det är problemen i sig som vi behöver fokusera på och inte könet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Världen är inte felfri, många förväntar sig att man kan jobba 80% och ändå få full lön, jag har fått lära mig att man måste jobba hårt för att få något i livet.

Blizzard säger väl så för att slippa blir stämd, det känns mer som dom har problem med sina kollegor men vi får vänta och se i rätten där kommer dom lägga fram all bevisning.

Det kommer alltid finnas problem i världen inget man fixar på en dag, jag känner till problemet jag förnekar inte det.

Sen att dra in med påhopp om kvinnosynen tycker jag är dåligt, då ingen knapp pratar om männens problem i samhället ska dom behöva må dålig över det?

Männens problem är i allra högsta grad inte pga kvinnor utan pga att det är en machokultur att vägra att prata om känslor, det är därför självmordstatistiken är så hög för just män. Det är inte "manligt nog" att prata om känslor.

I hur stor skala tror du män blir sexualiserade/diskriminerade av kvinnor, jämförelsevis med kvinnor sexualiserade/diskriminerade av män?

Skrivet av jeppe109:

Det ena utesluter inte det andra. Vi måste kunna lösa problemen för alla och inte bara fokusera på en delmängd.
Vi måste ta tag i dessa problem för kvinnor.
Vi måste ta tag i dessa problem för män.
Vi måste ta tag i dessa problem för människor.

Det är inte ok att förminska någon människa baserat på kön eller tillhörighet. Det är problemen i sig som vi behöver fokusera på och inte könet.

Ställer samma fråga till dig egentligen. Kolla ovan. Det är så givet det bara kan bli att det handlar om diskriminerade av kön, det är ju det hela debatten handlar om. Vad menar du?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ett förbud av lättkläddhet och "sexighet" i samhället kanske skulle vara på sin plats. Jag tänker mig att om man helt avsexualiserar människor är det mindre risk att sådana här hemska händelser inträffar.

Kan låta hårt vid första anblick men kan det rädda folk så borde vi väl göra allt vi kan.

Förbud löser inget mer att förtrycka samhället. Med det sagt behöver man inte bete sig som ett svin... Men att förbjuda folk att göra hur de vill leder till mer problem en lösning punkt. Se bara på Svergies drog politik vs Nederländerna.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Den enklaste lösningen är väl kanske att bara anställa män?

Fler och fler manliga chefer undviker att ha kvinnliga anställda i sin närhet, av rädsla för att bli anmälda för något, av någon som vill komma åt dem.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Att behandla män, kvinnor, svarta, vita, och allt där emellan som värdiga människor borde snarare vara en självklarhet.

Gjorde misstaget att läsa kommentarer på reddit och youtube om denna händelse.

Samma gamla argument som att "kvinnor är för känsliga", "så här går det när företag tvingas anställa kvinnor", "det här är bara vänsterpropaganda" osv.

Sedan går de in på hur Kalifornien (vänsterstyrt) är en misslyckad delstat som bara stämmer företag för att tjäna pengar och att det finns hemlösa som bajsar på gatan (ja, detta var tydligen relevant information enligt många). Till skillnad från Texas (högerstyrt) som är helt suverän och har inga problem överhuvudtaget.

Joe och Hunter Biden har också något med det här att göra på något vis även om det är lite oklart på vilket sätt.

Nog är det politiskt laddat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det kommer inte blir bättre att prata mer om det, det skapar ofta bara mer hat där hat redan finns, ibland blir problemet större när man pratar mer om det än vad det hade vart om man inte gjorde det.

Om du inte förstår varför det är så mycket hat mot kvinnor i spel, så bör du undersöka det lite mer.
Ofta är det inte för att vara elak det handlar om att många blir arga för att visa killar vill vara snälla mot dom i visa spel och ge bort massa vapen och även dela med sig saker i spelet och det medför mycket hat från andra spelare som inte uppskattar det. (Inget påhitt spela Rust så förstår du)

Sen har jag spelat CSGO och råka få med några tjejer i laget och dom har inte vart snälla utan är jättedryga och är värre än vad killarna bruka vara.

Det du beskriver sist är ett vanligt problem, men världen har ändras mycket för i tiden så var det kvinnorna som sökte kontakt men nu ska männen ta kontakt och det funka inte lika bra, många vet inte hur dom ska skriva ibland känns det som det är bara massa spam botar som skriver.

Sen så glömmer du även att tjejer/kvinnor ofta hänger ut folk på nätet, eller håller på med mobbning, jag råka ut för det då jag skriv en text då kom det en kvinna som inte gillar min text fast jag kom med fakta så gillar hon inte det då hänga hon ut mig bara för det.

Sen är det olagligt att utge sig för att vara någon annan på nätet.

Jag hoppas verkligen du skämtar o_O

Självklart finns det individer som kommer försöka utnyttja desperationen hos pojkar/män, de är INTE i majoritet oavsett vad du vill tro in din lilla bubbla. Och vad har det med saken att göra att någon blir "upprörd" över att någon vill ge någon något i ett spel? Oavsett anledning, det är inget som berör dig och ger absolut ingen annan rätt att trakassera någon på grund av deras kön - punkt.

Att INTE prata om och belysa ett problem menar du skulle göra det bättre? Vad är det för jävla skitsnack!?!
Det är just det man SKA göra och markera tydligt att det INTE är ett okey beteende - punkt.

Att de OFTA skulle hänga ut någon enbart av ren elakhet, än mer skitsnack. I majoriteten av fall där man ser folk bli uthängda är det MER skrämmande att se vad dessa nötter skriver till dem.

Det finns en rad olagliga saker och det finns "olika grader i helvetet". Kan garantera dig att det är både värt det och en stor ögonöppnare om du aldrig gjort det tidigare. Och nej, du antar inte annan identitet i syfte att begå vidare kriminella handlingar och du behöver inte heller initiera något.

Det räcker med att sitta på "krogen/hak/disco/whatever" för att se detta fenomen både i bar och på dansgolvet. Jag har tappat räkningen på hur många, både yngre och äldre, kvinnor har kommit fram till mig genom åren och frågat om jag kan "spela" deras pojkvän för att slippa bli trakasserade av diverse jävla svin som inte vet hur man beter sig eller vad gränser är.

Att flertalet av dessa män hävdar "man vet ju inte vart gränsen går längre i dessa tider bla bla bla"... Ta med dem till en gaybar och de vet plötsligt jävligt fort och bestämt vart gränserna går.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jösses... 🤦🏼‍♂️

Permalänk
Medlem

Rofl

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Förbud löser inget mer att förtrycka samhället.

Fast det kan rädda liv så frågan blir väl vad man är beredd att göra för att rädda liv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Luktar lögner Blizzard som företag är väl så woke man kan bli nu för tiden?

Ja många företag är "woke" sett från utsidan. Skyltar med pride flaggan och stöttar BLM även om de internt har helt annan ton. Att företag är "woke" är bara lögn. Så länge woke-kultur är populärt kommer de fortsätt med det eftersom det säljer. Det är bara marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur det kan finnas så mycket män som beter sig så grisigt. De finns överallt också.
Går jag på köpcentrum med frugan min så lovar jag att varannan man (trots att de går runt med sina partners) glor utav bara helvete tills dom inser att jag glor argt tillbaka på dom. För att inte tala om alla män som varje dag försöker kladda sig fram och få hennes nummer när hon jobbar (restaurang).
Det finns liksom inte någon gräns, respekt eller självinsikt. Hur svårt ska det vara att inte låta slangen styra???

Tyvärr är detta beteende också väldigt normalt online. Ta valfri ingame eller stream chat så är nästan 90% sånt här grisigt beteende.

Hursomhelst så kom jag nu att tänka på filmen Promising Young Woman, den är bra (men också skrämmande), se den.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken