Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan ej längre betala met Bitcoin Webhallen/Inet

Permalänk
Inet
Skrivet av Rickolajten:

Nu borde ni rimligtvis fått en uppdatering av något slag.
Någon nämnde att de chattat med er och ni hade svårigheter att få upp er dagliga limit, då den tydligen slog i taket bara någon minut efter den nollställts varje dag.

Menar ni att bitpay fortfarande ej ökat den eller väljer ni att exkludera kryptobetalningar av andra anledningar? Vi är nog många som väntar på att det ska öppna igen.

Hej Rickolajten,

Tråkigt nog har vi fortfarande ingen uppdatering.

Har läst att det diskuterats kring anledningen bakom att betalmetoden blivit tillfälligt pausad så kan passa på att förtydliga det.
BitPay meddelade att vi har nått takvolymen för transaktioner för vårt konto. Vi har ingen direktväg med säljare eller kontaktperson hos BitPay, den adress vi normalt kommunicerar med har vi inte fått svar alls vid de tidigare tre försöken (nu fyra försöka efter detta inlägg).

Det är tråkigt att det behöver pausas men vi har tyvärr inget val då vi inte kan ta emot betalningar med kryptovalutor på annat sätt än genom BitPay i skrivande stund.
Vi hoppas på att kunna fortsätta ta betalt med kryptovalutor i framtiden men om det blir genom BitPay eller ej kan vi tyvärr inte svara på i skrivande stund.

Vänligen

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Du kan koppla ditt konto till Quickbit. App finns i beta och VISA-kort ska komma. Du betalar vart som helst med ditt kort och säljaren får kronor och ören och du drar det från dina bitcoin.
Ska tydligen vara billig växlingsavgift på Quickbit också.

Har inte själv använt tjänsten men äger aktier i bolaget

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej Rickolajten,

Tråkigt nog har vi fortfarande ingen uppdatering.

Har läst att det diskuterats kring anledningen bakom att betalmetoden blivit tillfälligt pausad så kan passa på att förtydliga det.
BitPay meddelade att vi har nått takvolymen för transaktioner för vårt konto. Vi har ingen direktväg med säljare eller kontaktperson hos BitPay, den adress vi normalt kommunicerar med har vi inte fått svar alls vid de tidigare tre försöken (nu fyra försöka efter detta inlägg).

Det är tråkigt att det behöver pausas men vi har tyvärr inget val då vi inte kan ta emot betalningar med kryptovalutor på annat sätt än genom BitPay i skrivande stund.
Vi hoppas på att kunna fortsätta ta betalt med kryptovalutor i framtiden men om det blir genom BitPay eller ej kan vi tyvärr inte svara på i skrivande stund.

Vänligen

Jag förstår, tack för att du tog dig tid att besvara.

Man undrar ju om de har sådana sinnessjuka volymer med ärenden att de ej hinner med att besvara sina betalande kunder alternativt om de bara är taffliga och ger utrymme för andra, mindre aktörer att göra inträde på marknaden.

Nåja, vi hoppas på klarhet och att de ger er besked snart!

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej Rickolajten,

Tråkigt nog har vi fortfarande ingen uppdatering.

Har läst att det diskuterats kring anledningen bakom att betalmetoden blivit tillfälligt pausad så kan passa på att förtydliga det.
BitPay meddelade att vi har nått takvolymen för transaktioner för vårt konto. Vi har ingen direktväg med säljare eller kontaktperson hos BitPay, den adress vi normalt kommunicerar med har vi inte fått svar alls vid de tidigare tre försöken (nu fyra försöka efter detta inlägg).

Det är tråkigt att det behöver pausas men vi har tyvärr inget val då vi inte kan ta emot betalningar med kryptovalutor på annat sätt än genom BitPay i skrivande stund.
Vi hoppas på att kunna fortsätta ta betalt med kryptovalutor i framtiden men om det blir genom BitPay eller ej kan vi tyvärr inte svara på i skrivande stund.

Vänligen

Kanske kolla in alternativa betaltjänster?

https://crypto.com/eea/pay-merchant
https://pay-docs.crypto.com/#payouts

Identisk funktion som bitpay fast enl många seriösare aktör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Kanske kolla in alternativa betaltjänster?

https://crypto.com/eea/pay-merchant
https://pay-docs.crypto.com/#payouts

Identisk funktion som bitpay fast enl många seriösare aktör.

Eller varför inte ta ens öde i egna händer och sätta upp en BTCPay Server, https://btcpayserver.org/, 0% avgifter och stöd för lightning network. Har själv en snurrande på min hemmaserver med docker compose, tog nån timme att sätta upp och komplexiteten att sätta upp kanaler på lightning och eventuella växlingar till fiat kan man snabbt få igen om man har lite volym på transaktionerna.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Eller varför inte ta ens öde i egna händer och sätta upp en BTCPay Server, https://btcpayserver.org/, 0% avgifter och stöd för lightning network. Har själv en snurrande på min hemmaserver med docker compose, tog nån timme att sätta upp och komplexiteten att sätta upp kanaler på lightning och eventuella växlingar till fiat kan man snabbt få igen om man har lite volym på transaktionerna.

Gissningsvis är det inte intressant att acceptera renodlad krypto eftersom det skulle göra bokföringen till en enorm börda med skatteverkets minst sagt oklara riktlinjer.

Permalänk
Inet
Skrivet av thepoodles:

Kanske kolla in alternativa betaltjänster?

https://crypto.com/eea/pay-merchant
https://pay-docs.crypto.com/#payouts

Identisk funktion som bitpay fast enl många seriösare aktör.

Tjenare Thepoodles,

Jag tar det vidare till våra utvecklar för att se om det är något som vi kan lösa

Edit:
Fick svar nu om att vi fortfarande inte har fått svar av Bitpay tyvärr och att det inte är helt omöjligt att vi implementerar den eller annan lösning i framtiden. Dock inget som är satt i planering just nu.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@Inet:
Jag har för mig att jag sett att möjligheten att betala med Bitpay kommit upp igen efter att det va borta ett tag. Kan hända att jag tänker på @Webhallen iofs men men frågan är oavsett:
Den här takvolymen som ni nått med erat konto hos Bitpay, fick ni någon indikation om det gällde en takvolym över en viss tidsperiod? Skulle det kanske kunna vara så att till årsskiftet så kommer era utnyttjade antal transaktioner nollställas?

Något säger mig att Bitpay inte varit helt tydliga gällande detta heller men jag tänker att det inte skadar att fråga.

Permalänk
Inet
Skrivet av Galadhnen:

@Inet:
Jag har för mig att jag sett att möjligheten att betala med Bitpay kommit upp igen efter att det va borta ett tag. Kan hända att jag tänker på @Webhallen iofs men men frågan är oavsett:
Den här takvolymen som ni nått med erat konto hos Bitpay, fick ni någon indikation om det gällde en takvolym över en viss tidsperiod? Skulle det kanske kunna vara så att till årsskiftet så kommer era utnyttjade antal transaktioner nollställas?

Något säger mig att Bitpay inte varit helt tydliga gällande detta heller men jag tänker att det inte skadar att fråga.

Tjenare!

Inget som vi har aktiverat. Tyvärr får vi inga svar från Bitpay, men jag kan be utvecklarna att bumpa igen och fråga om detta. Om jag gissar så kommer vi inte att få svar.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Tjenare!

Inget som vi har aktiverat. Tyvärr får vi inga svar från Bitpay, men jag kan be utvecklarna att bumpa igen och fråga om detta. Om jag gissar så kommer vi inte att få svar.

Det är nog dags att ta era affärer till en konkurrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej Rickolajten,

Tråkigt nog har vi fortfarande ingen uppdatering.

Har läst att det diskuterats kring anledningen bakom att betalmetoden blivit tillfälligt pausad så kan passa på att förtydliga det.
BitPay meddelade att vi har nått takvolymen för transaktioner för vårt konto. Vi har ingen direktväg med säljare eller kontaktperson hos BitPay, den adress vi normalt kommunicerar med har vi inte fått svar alls vid de tidigare tre försöken (nu fyra försöka efter detta inlägg).

Det är tråkigt att det behöver pausas men vi har tyvärr inget val då vi inte kan ta emot betalningar med kryptovalutor på annat sätt än genom BitPay i skrivande stund.
Vi hoppas på att kunna fortsätta ta betalt med kryptovalutor i framtiden men om det blir genom BitPay eller ej kan vi tyvärr inte svara på i skrivande stund.

Vänligen

Den betalleverantören låter extremt oseriös. Bra ni uppmärksammar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Inet:

Tjenare!

Inget som vi har aktiverat. Tyvärr får vi inga svar från Bitpay, men jag kan be utvecklarna att bumpa igen och fråga om detta. Om jag gissar så kommer vi inte att få svar.

Jävligt surt att de inte svarar när ni frågar. Min flickvän, som är den som väntar på att ni ska ta emot betalning med Bitpay igen, lyckades dock hitta lite info från Bitpays support som skrevs för bara 10 dagar sedan:
https://support.bitpay.com/hc/en-us/articles/206003676-How-do...-

Så det ska ju gå att höja gränsen.
Sen är också frågan om det är den årliga gränsen ni slog i taket på eller om det bara va att ni dagligen slog i taket så att folk stötte på problem och kontaktade er om.

Förhoppningsvis är det bara deras support som är dålig.

Permalänk
Skrivet av Inet:

Tjenare Thepoodles,

Jag tar det vidare till våra utvecklar för att se om det är något som vi kan lösa

Edit:
Fick svar nu om att vi fortfarande inte har fått svar av Bitpay tyvärr och att det inte är helt omöjligt att vi implementerar den eller annan lösning i framtiden. Dock inget som är satt i planering just nu.

Låter bra! Crypto.com är mer stabilt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Jävligt surt att de inte svarar när ni frågar. Min flickvän, som är den som väntar på att ni ska ta emot betalning med Bitpay igen, lyckades dock hitta lite info från Bitpays support som skrevs för bara 10 dagar sedan:
https://support.bitpay.com/hc/en-us/articles/206003676-How-do...-

Så det ska ju gå att höja gränsen.
Sen är också frågan om det är den årliga gränsen ni slog i taket på eller om det bara va att ni dagligen slog i taket så att folk stötte på problem och kontaktade er om.

Förhoppningsvis är det bara deras support som är dålig.

Sitter i samma båt som henne, har en kundvagn som bara ligger och väntar på att få klicka hem.....

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onicoz:

Sitter i samma båt som henne, har en kundvagn som bara ligger och väntar på att få klicka hem.....

Lite offtopic men jag misstänker att du vill handla med crypto direkt för att slippa ta ut en eventuell vinst?
Jag tror dock skatteverket kommer hålla ögonen på såna här transaktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Lite offtopic men jag misstänker att du vill handla med crypto direkt för att slippa ta ut en eventuell vinst?
Jag tror dock skatteverket kommer hålla ögonen på såna här transaktioner.

Snacka om dömande kommentar..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Snacka om dömande kommentar..

Kanske, men det är inte direkt jobbigt att växla till SEK och handla för det om man nu suttit och väntat länge på att beställa saker. Då finns det bara en slutsats tänkande personer kan dra.

Permalänk

Ser Bitpay som ett betalningsalternativ nu igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Kanske, men det är inte direkt jobbigt att växla till SEK och handla för det om man nu suttit och väntat länge på att beställa saker. Då finns det bara en slutsats tänkande personer kan dra.

Förklara gärna logiken med att de som vill betala med krypto bara gör det för att de vill fly skatt? Hur skiljer sig en centraliserad kryptobörs där du kan växla till SEK från en centraliserad kryptotjänst som bitpay i skattesammanhang?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Förklara gärna logiken med att de som vill betala med krypto bara gör det för att de vill fly skatt? Hur skiljer sig en centraliserad kryptobörs där du kan växla till SEK från en centraliserad kryptotjänst som bitpay i skattesammanhang?

Jag gjorde det, sitter man och väntar i månader när man bara kan ta ut pengarna och betala i SEK kan det bara vara av skatteskäl.
Eller är det så otroligt höga avgifter på att ta ut pengarna så crypto är relativt värdelöst som betalmedel?
Du behöver inte svara för jag vet du kommer bara hylla crypto som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag gjorde det, sitter man och väntar i månader när man bara kan ta ut pengarna och betala i SEK kan det bara vara av skatteskäl.
Eller är det så otroligt höga avgifter på att ta ut pengarna så crypto är relativt värdelöst som betalmedel?
Du behöver inte svara för jag vet du kommer bara hylla crypto som vanligt.

Min poäng är snarare att det är lika lätt/svårt att fly skatt vid försäljning av krypto till fiat som det är att fly skatt när man betalar med krypto med tjänster som bitpay. Enda skillnaden med bitpay är att dom gör försäljningen av krypton vid ett inköpstillfälle istället för att du gör det själv i förväg, men möjligheten för Skatteverket att följa transaktionen är densamma.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag gjorde det, sitter man och väntar i månader när man bara kan ta ut pengarna och betala i SEK kan det bara vara av skatteskäl.
Eller är det så otroligt höga avgifter på att ta ut pengarna så crypto är relativt värdelöst som betalmedel?
Du behöver inte svara för jag vet du kommer bara hylla crypto som vanligt.

Och på andra sidan spektrat befinner sig Blomkungen, som ej ser nyttan eller användningen av det. Kändes det inte rätt poänglöst att komma in i tråden och lägga den kommentaren nu i efterhand?

Folk som pysslar med krypto är i regel väldigt väl medveten om rådande skatteskyldigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

Och på andra sidan spektrat befinner sig Blomkungen, som ej ser nyttan eller användningen av det. Kändes det inte rätt poänglöst att komma in i tråden och lägga den kommentaren nu i efterhand?

Folk som pysslar med krypto är i regel väldigt väl medveten om rådande skatteskyldigheter.

Men för oss som både är oinsatta och rätt neutrala i frågan i stort, vad kan anledningen vara att man inte växlar crypton och betalar med SEK?

Blev lite nyfiken.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Men för oss som både är oinsatta och rätt neutrala i frågan i stort, vad kan anledningen vara att man inte växlar crypton och betalar med SEK?

Blev lite nyfiken.

Det är det du gör när du använder bitpay exempelvis, de är ytterligare bara en mellanhand. Bitpay tar dina coins och ger sedan inet SEK.

Anledningen till att man väljer att vänta tills bitpay fungerar igen kontra att ta ut det mot SEK kan variera lite, du kanske inte har fått tag på ett kryptokort (väntetiden är enorm, riktigt lång) alternativt så tillhör du en av de många banker som vägrar ta emot kryptobetalningar utan att de drar i stora trumman eller helt och hållet vägrar ta emot betalningen.

Så för många handlar det om att dom helt enkelt inte kan betala på något annat sätt, alternativt att de inte har kunskap om fungerande alternativ, eller helt enkelt en ovilja att skicka en relativt stor summa pengar mellan olika plånböcker för att åstsakomma samma sak som de "egentligen" ska kunna åstakomma från sin nuvarande plånbok.

Skattemässigt blir det exakt samma sak oavsett vad du använder, så jag ställer mig tveksam till att det ska vara anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

Det är det du gör när du använder bitpay exempelvis, de är ytterligare bara en mellanhand. Bitpay tar dina coins och ger sedan inet SEK.

Anledningen till att man väljer att vänta tills bitpay fungerar igen kontra att ta ut det mot SEK kan variera lite, du kanske inte har fått tag på ett kryptokort (väntetiden är enorm, riktigt lång) alternativt så tillhör du en av de många banker som vägrar ta emot kryptobetalningar utan att de drar i stora trumman eller helt och hållet vägrar ta emot betalningen.

Så för många handlar det om att dom helt enkelt inte kan betala på något annat sätt, alternativt att de inte har kunskap om fungerande alternativ, eller helt enkelt en ovilja att skicka en relativt stor summa pengar mellan olika plånböcker för att åstsakomma samma sak som de "egentligen" ska kunna åstakomma från sin nuvarande plånbok.

Skattemässigt blir det exakt samma sak oavsett vad du använder, så jag ställer mig tveksam till att det ska vara anledningen.

Tack för svar!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Lite offtopic men jag misstänker att du vill handla med crypto direkt för att slippa ta ut en eventuell vinst?
Jag tror dock skatteverket kommer hålla ögonen på såna här transaktioner.

I mitt fall så handlar det (tyvärr) inte om några enorma summor, jag hade en liten peng kvar där som jag har haft tanke på att handla elektronik för. "slippa ta ut en eventuell vinst" låter ju som ett i-landsproblem.

Sen är det lite som Rickolajten skriver, jag har ingen möjlighet att få ut valutan på något annat vis.

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Inet

Vi har nu åter bitpay aktiverat men har lite problem med dom som betalväxel så kommer titta på bättre lösningar för att kunna ta emot kryptovalutor. Men som sagt, just nu går det åter att använda Bitpay.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Vi har nu åter bitpay aktiverat men har lite problem med dom som betalväxel så kommer titta på bättre lösningar för att kunna ta emot kryptovalutor. Men som sagt, just nu går det åter att använda Bitpay.

Roligt att höra, tack för att ni lyssnar på oss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vi har nu åter bitpay aktiverat men har lite problem med dom som betalväxel så kommer titta på bättre lösningar för att kunna ta emot kryptovalutor. Men som sagt, just nu går det åter att använda Bitpay.

Skönt då återstår det bara för @webhallen att göra detsamma, eller är krypto/bitcoin fortfarande inte tillräckligt grönt?
Skulle inte bli förvånad om Amazon innan årets slut tillåter köp med kryptovalutor.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med returer om man köpt med bitpay, går återbetalningen samma väg tillbaka så man får tillbaka crypto? Kan ju tänka mig att det annars skulle kunna missbrukas för att växla så att säga.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450