bästa molnlagringen för foto och videor

Permalänk
Medlem

bästa molnlagringen för foto och videor

Tjena är på jakt efter någon molnlagring för foto och filmer som jag tar med min gopro och drönare.
har gopro molnet men där kan man inte göra mappar och därför blir det svårt att organisera i molnet.
har ni tips på något som ni tycker funkar och är prisvärt.

Permalänk
Medlem

Jag är tråkig och säger Google -- jag vet, alla hatar dem efter att de började ta betalt för lagringen nyligen, men det är ändå rimlig penning och fungerar så bra...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Jag är tråkig och säger Google -- jag vet, alla hatar dem efter att de började ta betalt för lagringen nyligen, men det är ändå rimlig penning och fungerar så bra...

är ju en google nörd själv så ska kolla lite på det dem populäraste är väl google,onedrive och iCloud ?

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar alltid onedrive med o365. 650kr/året för 1tb

Ransomwareskyddat

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

är ju en google nörd själv så ska kolla lite på det dem populäraste är väl google,onedrive och iCloud ?

Precis. Jag är ju gammal sate, så har "alla" populära sedan starten... jag har 30gb på onedrive och hade 16gb på Google tills de införde att "högupplösta" bilder skulle räknas in i quotan. onedrive i all ära, men funkar inte lika smidigt om man android-lurar och inne i googles ekosystem.

När det gäller "ransomware-skydd" som någon skriver ovan, förmodar jag man har en riktig backuplösning, vilket ingen "onlinedisk" är. Själv kör jag och är nöjd med Backblaze.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

jag rekommenderar alltid onedrive med o365. 650kr/året för 1tb

Ransomwareskyddat

// LZ

Personal kostar mindre, om man köper det från tredje part. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2614986

Kommer ihåg att jag såg dom på ICA för några år sen för 299kr styck.. ångrar att jag inte köpte några

Permalänk
Medlem

Har du familj äger Office 365 Family. Sjukt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Jag har jottacloud som jag är nöjd med

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Google Drive också!

Permalänk
Medlem

har kollat lite på google drive och undrar om någon har skaffat sig workspace för att kunna få oändlig molnlagring ?
många skriver att om man skaffar bussnies standard så står det att det bara är 1tb molnlagring men folk påstår att det är oändligt någon som testat detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Slår ett slag för Google Drive också!

har du testat det jag skrev innan om oändlig molnlagring ?

Permalänk
Medlem

Onedrive och Google drive är bra alternativ som de flesta skriver. Jag provade båda men fastnade för Onedrive för att man får Office och family för en bra summa (finns ett sätt man köper personal och uppgraderar nästan gratis till family)

Jag hoppas också att du har tänkt att ha backup till en extern HDD eller NAS eller annat. För man kan aldrig lita på en molnlagring.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

ProtonDrive.

Permalänk
Medlem

Dropbox.

Permalänk
Medlem

Om du söker efter en molntjänst med oändligt lagringsutrymme, så kan jag rekommendera Backblaze B2 Cloud Storage. De är även nästan sjukligt billigt; endast 0,005 USD pe GB. Jag har säkerhetskopierat bland annat alla mina fotografier till deras tjänst, och alla filer tar nästan 1 TB. Betalar cirka 45 kr per månad för allt det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Även jag slår ett slag för Google Drive.

Permalänk
Medlem

Alternativt kan du köpa en 3-8TB USB hårddisk som du lägger lite ull runt så har du ditt moln.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W