Alla älskar Firefox 89 GUI - Bra? Dåligt?

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Abstract black 2.0.

https://i.imgur.com/6ooJDQn.png

Nu vet jag inte om det är fixat i dina filer så att du alltid ser mute ikonerna.

Annars kan du köra denna kod i en CSS

/* show audio icon as a separate icon in compact mode */ .tab-icon-stack:is([muted],[soundplaying],[activemedia-blocked]){ grid-template-areas: "a s"; } .tab-icon-overlay:is([muted],[soundplaying],[activemedia-blocked]){ grid-area: s; } .tab-icon-overlay,.tab-icon-image{ opacity: 1 !important; } .tab-icon-overlay { padding: 0 !important; } .tab-icon-overlay:hover { background: none !important; }

Sparar den i CSS mappen och importerar genom t.ex

@import "./css/MuteIcon.css"; /**/

i din userChrome.

Sådär bra, nu blev det lite roligare och köra nya Firefox.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Abstract black 2.0.

https://i.imgur.com/6ooJDQn.png

Nu vet jag inte om det är fixat i dina filer så att du alltid ser mute ikonerna.

Annars kan du köra denna kod i en CSS

/* show audio icon as a separate icon in compact mode */ .tab-icon-stack:is([muted],[soundplaying],[activemedia-blocked]){ grid-template-areas: "a s"; } .tab-icon-overlay:is([muted],[soundplaying],[activemedia-blocked]){ grid-area: s; } .tab-icon-overlay,.tab-icon-image{ opacity: 1 !important; } .tab-icon-overlay { padding: 0 !important; } .tab-icon-overlay:hover { background: none !important; }

Sparar den i CSS mappen och importerar genom t.ex

@import "./css/MuteIcon.css"; /**/

i din userChrome.

Hur gör man det i code?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur gör man det i code?

Du tar koden, gör ett textdokument där du klistrar in det och döper till NAMN.css

Sen tar du nästa rad med "@import "./css/MuteIcon.css"; /**/" skriv in den i userChrome.css (du behöver såklart se så platsen och namnet är samma som var du la filen).

Filerna hittar du i din profilmapp C:\Users\BergEr\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\*****.default-release\Chrome

Det finns även guider på Githuben jag länka om du behöver mer info om hur du kör en customCSS.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

De flesta teman är extremt dåliga. Till och med Firefox egna standardteman. Händer väldigt ofta att jag stänger den aktiva fliken istället för de inaktiva, eftersom den aktiva är mattare i det mörka temat. Borde bara precis tvärtom. De inaktiva flikarna ska vara mattare/gråare medans den aktiva ska ha en djupare nyans.

Det gör väl inget eftersom användare kan göra egna teman och ladda upp för andra att använda. Men så kommer vi till nästa problem. Färgerna är även där helt fel.

Testa själva att applicera ett tema, ha sidan öppen med samma tema på https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/themes/ , ta ett en skärmbild och öppna den i paint. Välj färgblandaren och testa samma element mellan temat på webbläsaren och preview bilden på webbsidan. De stämmer inte mellan varandra??

Kanske en bagatell att klaga på men det är väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

De flesta teman är extremt dåliga. Till och med Firefox egna standardteman. Händer väldigt ofta att jag stänger den aktiva fliken istället för de inaktiva, eftersom den aktiva är mattare i det mörka temat. Borde bara precis tvärtom. De inaktiva flikarna ska vara mattare/gråare medans den aktiva ska ha en djupare nyans.

Det gör väl inget eftersom användare kan göra egna teman och ladda upp för andra att använda. Men så kommer vi till nästa problem. Färgerna är även där helt fel.

Testa själva att applicera ett tema, ha sidan öppen med samma tema på https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/themes/ , ta ett en skärmbild och öppna den i paint. Välj färgblandaren och testa samma element mellan temat på webbläsaren och preview bilden på webbsidan. De stämmer inte mellan varandra??

Kanske en bagatell att klaga på men det är väldigt märkligt.

Håller med om att teman är dåliga, men jag har fastnat för Dracula Dark Theme som jag tycker är okej iaf.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se