MeWe - alternativ för Facebook?

Permalänk
Medlem

MeWe - alternativ för Facebook?

Jag hörde talas om MeWe (.com) för ett par veckor sedan via en bekant och de marknadsför sig som "Nästa generations sociala nätverk".

Jag har registrerat ett konto, men inga av mina vänner finns där och det finns inga svenska grupper som jag är intresserad av. De engelska grupperna verkar mest innehålla SPAM i vanlig ordning, så även om jag önskar att den skulle bli en ersättare för Facebook, så tror jag inte det kommer hända.

Finns du på MeWe och vad tror du om plattformens framtid?

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
Samsung 990 Pro 4 TB | WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

på vilket sätt skulle den vara bättre än FB?
och som svar på din fråga, finns inte på MeWe och tror inget om framtiden då jag aldrig hört talats om MeWe förrän nu.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte MeWe är bättre än Facebook, men jag gillar inte att Facebook nästan fått en monopolställning bland sociala plattformar, så att det dyker upp konkurrenter ser jag bara som något positivt. Men jag tror inte de kommer lyckas ta några större marknadsandelar. Google försökte ju med Google+, men de misslyckades ganska rejält och de har ju ändå ganska bra resurser

MeWe själva lyfter fram att deras plattform är fri från annonser och censur och för vissa är detta viktigt, men bevisligen är detta inte något större problem för den stora massan som accepterar både annonser och censur på Facebook

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
Samsung 990 Pro 4 TB | WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Det är ett facebook-alternativ skapat av och för vit makt-rörelsen, så gillar man det är det nog en utmärkt plattform för att kunna kommunicera med likasinnade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ernesto:

Det är ett facebook-alternativ skapat av och för vit makt-rörelsen, så gillar man det är det nog en utmärkt plattform för att kunna kommunicera med likasinnade.

Har du Snopes som källa på det?