Flytta appar FRÅN SD-kortet TILL internminne androidmobil?
Hejsan alla!
Jag har har sökt med flera olika motorer och en mängd forum men inte hittat något som ens antyder att det här skulle kunna göras. Läs gärna igenom alltihop och försök helst att besvara så direkt på frågorna som ni kan. Ibland får jag svar som "byt till en iPhone så funkar det", men det är tyvärr inte till så särskilt mycket hjälp sådana här gånger.
Jag är dock väldigt tacksam för alla konstruktiva tips som kan lösa det här.
MOBILTELEFON:
Sony Xperia androidversion 7.0
BAKGRUND/ORSAK:
Jag flyttade en anteckningsapp tlll SD-kortet pga utrymmesskäl efter uppmaning från systemet, och appen går tydligen inte att köra från SD-kortet. Jag kommer därför inte längre åt mina egna anteckningar och det är ganska mycket viktig information som har "försvunnit". Det finns så vitt jag kan se ingen funktion i lagringsutrymmeshanteraren i android 7.0 som flyttar tillbaka appar till mobilens internminne.
FRÅGA 1:
Hur flyttar jag tillbaka appar från SD-kortet till det interna mobilminnet på en Sony Xperia (android)? Finns det något enkelt sätt att göra det? Någon funktion i lagringsutrymmeshanteraren som jag har missat? Jag har som sagt sökt på en mängd olika forum och på nätet men bara hittat beskrivningar för överföring internminne mobil -> SD-kort.
FRÅGA 2:
Ska jag verkligen behöva gå omvägen med att leta rätt på appen på SD-kortet i en dator, kopiera den till datorn och sen kopiera in appen på rätt ställe i mobilens internminne? Det känns väldigt bökigt med tanke på hur lätt det är att tömma över appar till SD-kortet, fast det kanske är det enda sättet? Är det någon som har provat det och fått det att fungera? Tar även tacksamt emot tips om var apparna på SD-kortet hamnar så jag vet var jag ska leta (jag har inte ens provat det här än).
Tacksam för all hjälp och alla tips!
Starrider