Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelle:

unifi usg pro 4. mest på grund av deras kassa mjukvara, allt är bara halvfärdigt!

Skit bakom spakarna skulle jag våga påstå

Permalänk
Testpilot

SteelSeries 6GV2.

Köpte detta "underbara" mekaniska tangentbord precis när det kom. Gick igenom 4st RMA-ärenden innan jag gav upp och fick pengarna tillbaka istället. Ironin i det hela är att korta därefter blev jag sponsrad av SteelSeries. Vad var det första jag fick hem? joda, mycket riktigt ett 6GV2

Gick igenom säkert 7-8st av dessa tangentbord på under 1 år. Alla led av samma problem att mellanslag slutade registrera slag eller att tangentbordet rakt upp och ner dog i sin helhet utan att någonsin visa tecken på liv igen. Aldrig köpt något SteelSeries förutom ett par Arctis-hörlurar efter det (som jag är rätt nöjd med sett till priset, sambon glädjs av dem i alla fall).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Inte en specifik produkt, men att vara "Early adopter" har ofta visat sig vara ett dåligt köp. Men köper något relativt dyrt. Inte bara har prylen barnsjukdomar, två år senare går det att köpa en bättre vara, till typ halva priset.

Köpte en digitalkamera tidigt. Kostade 4000 kr tror jag. Den åt batterier, men annars fungerade den bra och tog bra bilder. Två år senare kunde man köpa en för halva det priset, som tog precis lika bra eller bättre bilder, hade bättre batteritid, större skärm, halva storleken, o.s.v.

Då bestämde jag mig för att försöka undvika att köpa tidiga produkter.

Skrivet av downup:

Spenderade 9500 kr på en Intel I7 med modekort och Ram för jag ville ha bättre FPS i WoW-Raids.. fick inga fler FPS för dessa pengarna. Trodde att ju mer man spenderar ju bättre.

Min värsta mardröm är min Motorola A925 som jag betalade nästan 700 kr/mån i 24 månader för när den kom.. fy satan vilket dumt beslut.

Och några månader senare...

Köpte vi andra den A925 med kontantkort för 495 kr (inklusive blåtandsheadset, dockningsstation o.s.v.).

Grym mobil. Sjukt bra köp. För min del.

https://www.mobil.se/nyheter/desperat-rea-p-tres-3g-mobil

Med tanke på att det ordinare priset på A925 är 5995 kronor är det minst sagt en rejäl rea som Tre nu satt igång.

Hos The Phonehouse kommer telefonen att kosta 495 kronor, inklusive startpaketet med Tres kontantkort (3reload)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Ja det där upplägget med "livstid" används ganska flitigt av företag på... kreativa sätt.
För produkter är det vanligen att det är produktens livstid man menar.
Va?
Yes!
Och vad tusan innebär det då? Ja... who knows. Det kan definieras av att livslängden gäller så länge produkten säljs.
Uttrycket EOL (end of life) används ju ofta för produkter som slutat tillverkas.
Eller att produkten har en förväntad livslängd på exempelvis 10 år. Eller att livslängden anses förverkad när produkten är ordentligt sliten.

Det här gäller alltså för väldans massa olika produkter och upplägg. Så när du ser livstids garanti och liknande så ta reda på vad det faktiskt betyder. Oftast handlar det inte om att produkterna ska klara sig hela din livstid.
Fråga vems livstid de pratar om i sammanhanget ;). This is key!

Är det vilseledande? Ja det kan man iaf uppleva det som. Oavsett så är det vanligt och det är värt att ta i beaktande.
Finns säkert undantag där man på riktigt får en garanti hela sitt liv. Men räkna med att företag sällan vill ge en så exklusiv garanti.

Jag vill minnas att när jag gick i skolan (högstadiet, förra seklet) så fick vi lära oss att just livstidsgaranti var ett begrepp som inte fick användas just eftersom det inte var klart vad som menades.

För övrigt så anses det väl i konsumentköplagen vara så att alla oklarheter normalt ska tolkas till konsumentens fördel, men det är kanske inte så lätt att ställa något utomeuropeiskt bolag till svars...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ugh.
Jag har också en sådan. Tyvärr alltså. Den hade lätt kvalat in i denna tråd - om den innehållit teknik och jag hade köpt den. Nu är den tekniklös - och det var en gåva.

Men ja - den sätter pepparkornen "i halsen" som om det vore dess huvuduppgift.
Krossen täpps konstat till av pepparkornen. Det hjälper inte ett dugg att justera grovheten på krossen. Det kan hjälpa att slå den mot något hårt ett gäng gånger åt båda hållen. Ibland... Efter enstaka vridningar så är den tilltäppt igen och ingen peppar kommer ut. Jag har plockat isär den i pinaler flertalet gånger, bytt peppartyp och ja... gjort det som går att göra. Det enda som verkligen hälper är att förkrossa pepparn till halva korn i en mortel för då blir kornen små nog att de inte längre täpper till krossen.
Men det ska ju inte behövas haha.
Det är nog den sämsta prylen jag äger faktiskt. Enda anledningen att den är kvar är att jag inte kommit till skott och köpt en annan.

Jag fattar - det jag har fått är givetvis ett måndagsexemplar.
Som jag skulle ha bytt när jag testat den... Är bara så sällan man hårdtestar en pepparkvarn så tiden gick och upptäckten kom väl för sent. Felet är mitt ;).

Jag säger bara en sak; Skeppshult
https://www.skeppshult.com/sv/kryddor/86-pepparkvarn-18cm.htm...
Är riktigt nöjd med min som jag haft i typ 20 år. Tänker mig köpa en saltkvarn också

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

De får nog anses var mina två scsi-diskar á 18GB/st jag prompt skulle ha back in the days. Jääättebra och lägga till en massa oväsen till ett vattensys. som kylde cpu,nb,sb,vrm,gpu's.... 😖

Skrivet av zOlid:

Ett Saphire 9800xt för många år sen.
Vet inte var det var, men efter bara några dagars användande så brändes minnena på det (utan överklockning) och jag fick artefakter över hela skärmen som inte gick att få bort.
Att det presterade mycket sämre i CS (som var the shiz då) än nvidias motsvarighet var riktigt segt det också.

Hade även ett Hiper nätagg som nog var ett av dom första med modulärakablar.
Tycker fortfarande att det såg snyggt ut.
Men det höll någon vecka och sen small det till och tog med sig någon komponent på köpet. (minns faktiskt inte exakt vilken, ev var det något ramminne. Uppgraderade datorn typ varannan månad på den tiden ^^)

https://www.komplett.se/img/p/400/312790.jpg

Tragiskt där med Både ATI-kortet och Hipern. Körde samma GPU men med Antec 350W True blue *helt fenomenalt* som sen såldes till en vän på utbildningen. Blev sen ett Hiper 580W (svarta modellen), de höll väl uppåt 3år iaf Herregud plastboxen som plåtburken levererades i har varit värd mer. Riktigt bra förvaringsbox till denna dag!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Corsair H100i var hyfsat dyr och låter bra mycket mer än en luftkylare då jag inte är en extrem överklockare så var det delvis bortkastade pengar.

Köpte en Noctua NH-U12A efter 1 år med H100i som jag fortfarande använder idag

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Sämsta köp i modern tid är en ASUS ZenBook (UX410UQ) för typ 13.000 spänn!

Beyond usel hyperaktiv touchpad som driver mig vansinnig flera gånger i veckan. Kan få tuppjuck och klicka runt lite härovar och dessutom en urusel och buggig drivrutin utan några som helst möjligheter att ställa in känslighet. Kvalitén verkar överlag inte vara direkt överdriven. Problem med nätagg redan innan 3 år; jag tror det är laddanslutningen, fast i kabeländan. Ny laddare började krångla igen efter drygt ett år. Batteriet verkar också ha svullnat och pressar upp touchpaden så att den numera inte längre är nersänkt.

Jag skulle egentligen ha lämnat tillbaka den, men köpet sammanföll tidsmässigt med en del andra tråkiga saker i mitt liv och jag hade helt enkelt ingen energi över till att hantera retur (eller garantiärende senare). Nä Asus prylar har jag inte direkt upplevt som premium, även om produkterna ofta verkar marknadsföras som premium. Nån ny Asuspryl blir det iaf inte på länge nu.

Näst sämsta köpet i modern tid är en Samsung luft-luftvärmepump. Stay-away säger jag bara. Köp nåt annat märke som faktiskt kan värma när det är kallt ute, eller köp nån no-name på Jula för under halva priset som funkar lika bra (dåligt).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

SteelSeries 6GV2.

Köpte detta "underbara" mekaniska tangentbord precis när det kom. Gick igenom 4st RMA-ärenden innan jag gav upp och fick pengarna tillbaka istället. Ironin i det hela är att korta därefter blev jag sponsrad av SteelSeries. Vad var det första jag fick hem? joda, mycket riktigt ett 6GV2

Gick igenom säkert 7-8st av dessa tangentbord på under 1 år. Alla led av samma problem att mellanslag slutade registrera slag eller att tangentbordet rakt upp och ner dog i sin helhet utan att någonsin visa tecken på liv igen. Aldrig köpt något SteelSeries förutom ett par Arctis-hörlurar efter det (som jag är rätt nöjd med sett till priset, sambon glädjs av dem i alla fall).

Var tvungen att kolla upp hur länge mitt 6GV2 har hållit. Vi firar 8 års flitigt användande om 2 månader, den enda bestående delen av min setup sedan dess. Märkligt att det kan vara så olika!

Däremot har Steelseries-mössen varit under all kritik.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Nissan8:

Var tvungen att kolla upp hur länge mitt 6GV2 har hållit. Vi firar 8 års flitigt användande om 2 månader, den enda bestående delen av min setup sedan dess. Märkligt att det kan vara så olika!

Däremot har Steelseries-mössen varit under all kritik.

peppar peppar salt då haha!
SteelSeries möss har jag ett gäng som jag fått också, varenda jäkel har limmet lossnat på handgreppen eller fötterna, helt värdelöst märkte SteelSeries i alla tänkbara mått.

Däremot har jag 2st Logitech möss, en MX518 och föregångaren till den som firar 10+ år respektive. Har dessutom ett Microsoft SideWinder X4 som är äldre ändå, skulle kunna tro att det är direkt från lådan fortfarande faktiskt. Har även en Razer DeathAdder med 9+ år på nacken och en DeathAdder Elite som fortfarande kickar utan problem — Tar hand om mina saker, men SS är kina-prylar med prislappen av en Audi.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

HP laptop, köpte det när jag var 14-15 år hade sparat i säkert 1-3 år för att kunna köpa en bärbar dator och köpte den för 17 tusen.

När man skulle starta dator så trycka man ner knappen och en del av skalet till dator böjde sig (gick ej sönder) så det känns som billig skit, köpte en Asus några år senare som var mycket starkare i skalet.

Hade dator bara i ca 1-3 mån innan jag sålde den för 5 tusen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Det är bara dumsnåljåpar som handlar på Biltema

beror i och för sig lite på vad man köper. Om man behöver ett verktyg som inte kräver den bästa precisionen eller som inte kommer användas speciellt regelbundet så tycker jag man kan köpa biltema/jula/lidl/etc. Men ska man istället köpa t.ex. en sänksåg där halva millimetrar är viktigt samt att den kommer användas varje vecka, ja då väljer man förstås Festool eller liknande.

Biltema har ju dessutom upp till tio års garanti på många varor, inte många konkurrenter som kan klå det.

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp var ett par Sennheiser RS 120 II. Sämre ljud än in-ear hörlurarna som man får gratis på långflygningar och totalt värdelös mottagning om man var mer än några meter från sändaren.

Man kanske inte kan vänta sig mycket mer för ett par hörlurar som kostar 800 kr, men att Sennheiser var beredda att sätta sitt namn på detta skräp gör att jag alltid kommer att förknippa dem med extremt låg kvalitet även om jag har hört att de har gjort kvalitetsprodukter också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Skit bakom spakarna skulle jag våga påstå

håller helt med, den är extremt stabil och smidig att jobba med.
Jag hoppas väldigt mycket på en uppföljare som är lika bra fas med lite mer kräm.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Akita, ett kickstarter projekt som lovade en smidig hubb med bra översikt av sårbarheter och hur man åtgärdar dom osv,
helt värdelös och den som gjort den gick banans när någon påpekade detta. (han skulle stämma allt och alla som sa något negativt)
man fick ett epost som säger att du har tre sårbarheter utan någon mer info, det roliga är att boxen har inte varit inkopplad på flera år, men jag får fortfarande ett mail titt som tätt som säger det finns sårbarheter som deras "Tech team kan fixa"

fingbox däremot var helt ok men sedan har dom nu lagt till en betaltjänst för vissa funktioner (vilket dom inte skulle göra för dom som kickstartade boxen)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Gjort en hel del dåliga köp på produkter som antingen gått sönder efter garanti, eller bra produkter som slutat få mjukvaruuppdateringar och inte fungerar av den anledningen eller produkter som fått dåliga mjukvaruuppdateringar som förstört enheten. SÅ svårt att komma på något specifikt...

Senaste var väl min Huawei P20 Lite som några månader efter jag skaffat den ryktades om att den inte längre skulle kunna ha amerikanska appar och att allt som lagras på enheten skickas i smyg via spionprogram till Kina (hurvida det är sant att allt på den skickas till en server i Kina vet jag dock inte) som nyligen dessutom i år stendog där moderkortet dog bara sådär när jag använde och då har jag varit rädd om den och haft den i bra skick och jag hade såklart inte någon backup på alla foton osv då jag när det kom fram att Kina spionerar tog bort Huawei molnlagringen förra året...

Frågan är snarare vilket produktköp jag gjort som varit bra haha...

Permalänk
Medlem

91 kvadrats hus, känns för liten när man bott in sig.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk

Gigabyte X570 AORUS ULTRA, Socket-M4 moderkort,
Har aldrig varit med om dess make till skit att strula, bootar in till windows ca 50% av gångerna, i bios står det att CPUn ligger på -55c och den hittar inte mina M.2 diskar, 25% av gångerna man ska boota står det " your BIOS settings has been reset", och då har jag endå gjort en retur på mitt första Aorus ultra kort som var ännu sämre. Betalar man nästan 4000 för ett moderkort så tycker jag de borde vara lite klass på det men inte denna skiten, håll er undan för Gigabyte X570 AORUS ULTRA.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Köpte en av de allra första platta spelskärmarna när den släpptes kring 2002, en Hercules Prophetview 720. En 15" skapelse med 1024x768 endast VGA-anslutning. Detta var ett fullkomligt misslyckat och ogenomtänkt köp, bortsett från en snyggt yttre så var den inte alls vad jag förväntat mig.

Av någon anledning trodde jag allt magiskt skulle bli riktigt bra genom att tidigt hoppa på den senaste tekniken. På den tiden hade jag inte hårdvaran i övrigt för att spela allt för många spel i den rekommenderade upplösningen, och de flesta spel jag körde gick inte heller köra så hög upplösning heller, vilket innebar uppskalning som verkligen ser ut som skit med så få pixlar att leka med. Urdåliga färger, släp och bedrövlig kontrast. Slutade med att jag återgick till den gamla tjocka monitorn och gömde undan denna någonstans där jag slapp se eländet. Tog många år innan jag köpte en platt skärm.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Inte en specifik produkt, men att vara "Early adopter" har ofta visat sig vara ett dåligt köp. Men köper något relativt dyrt. Inte bara har prylen barnsjukdomar, två år senare går det att köpa en bättre vara, till typ halva priset.

Köpte en digitalkamera tidigt. Kostade 4000 kr tror jag. Den åt batterier, men annars fungerade den bra och tog bra bilder. Två år senare kunde man köpa en för halva det priset, som tog precis lika bra eller bättre bilder, hade bättre batteritid, större skärm, halva storleken, o.s.v.

Då bestämde jag mig för att försöka undvika att köpa tidiga produkter.

Och några månader senare...

Köpte vi andra den A925 med kontantkort för 495 kr (inklusive blåtandsheadset, dockningsstation o.s.v.).

Grym mobil. Sjukt bra köp. För min del.

https://www.mobil.se/nyheter/desperat-rea-p-tres-3g-mobil

Med tanke på att det ordinare priset på A925 är 5995 kronor är det minst sagt en rejäl rea som Tre nu satt igång.

Hos The Phonehouse kommer telefonen att kosta 495 kronor, inklusive startpaketet med Tres kontantkort (3reload)

Den dealen köpte jag också. Galet bra deal! 500 spänn för en riktig värstingtelefon. Hade mycket skoj med den telefonen, körde megadrive-emulator och lite allt möjligt på den.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Förvånad att många inte tänker i dessa banor

1. Har jag behov av produkten?
2. Vilka märken och modeller av produkten finns det?
3. Jämför de modeller som du är intresserad av och passar dina behov
4. Vilka vettiga ÅF har den produkten du bestämt dig att köpa och vem är billigast och har vettig garanti?

För mig finns det en punkt som gäller för 90% av gångerna jag blivit besviken...
1. Lita på en butikssäljare

Innan någon blir upprörd, det finns de som har ett genuint intresse för produkterna de säljer och som faktiskt gör ett bra jobb. Tyvärr är de för få så jag förutsätter att jag behöver veta vad jag är ute efter först (för att bli nöjd).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Det är bara dumsnåljåpar som handlar på Biltema

Tycker deras prylar ofta är bra. Detta var dock ett dåligt köp och ja, kanske lite dumsnålt. Tycker det dock är dåligt att sälja produkter som knappt klarar av att lösa det som dom är tillverkade för.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

ATI HD 4870, klockade ner sig självmant när man spelade vilket gjorde att man fick lila artefakter över hela skärmen och datorn kraschade, fixen var att manuellt sätta en fixerad klock VARENDA gång man startade datorn.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

För mig finns det en punkt som gäller för 90% av gångerna jag blivit besviken...
1. Lita på en butikssäljare

Innan någon blir upprörd, det finns de som har ett genuint intresse för produkterna de säljer och som faktiskt gör ett bra jobb. Tyvärr är de för få så jag förutsätter att jag behöver veta vad jag är ute efter först (för att bli nöjd).

Jag tycker det är kul att köpa ny, kanske ibland "oprövad" teknik. The bad comes with the good.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

För mig finns det en punkt som gäller för 90% av gångerna jag blivit besviken...
1. Lita på en butikssäljare

Därför jag föredrar HiFi Klubben framför de stora elkedjorna.

Kunnig personal, möjligt att låna hem prylar för att testa samt "Öppet köp" utan en massa krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1440p165:

De flesta tillverkare anger inte "sustained write", samsung är ett undantag.

Det var ju en Samsung 870 QVO 1TB.

"The underlying reason for these results is the QLC technology in the 870 QVO. Writing to QLC NAND cells directly is slow, so all modern SSDs operate some of their capacity in single-cell SLC mode, which is much faster to write to. The SLC cache will soak up bursts of write activity, and the drive flushes data from SLC to QLC in the background when idle. Our "Write Intensive Usage" tests do exactly that, and the results are shocking. While the drive starts out great, at 500 MB/s, write rates drop fairly quickly, to below 100 MB/s, which is slower than most hard drives! Some people even have Internet faster than that. This could mean that when downloading from Steam or EGS, or copying files over the network, you'll be bottlenecked by the SSD, not by the connection. Samsung also chose a relative small SLC cache of only 42 GB, which is only a fraction of what we're typically seeing on QLC SSDs."

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ett par trådlösa in ear lurar som jag köpte på en Kickstarter https://kz-audio.com/kz-s2.html
De har bra ljud och bra Mic men Bluetooth klipper och fungerar allmänt så dåligt att de är obrukbara, till och med så att de någongång spelade upp allting lite lägre hastighet,de i min ålder minns Walkman bandspelare när batteriet blvit dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Samsung Galaxy Watch 4.

Dyr. Trackar puls sämre xiaomi band 5 som kostar 4800 kr mindre. Onödig och dåligt fungerade produkt. Man får hudproblem av dom också, finns långa trådar på deras forum om det. Batteritiden var svinkass.

Men galaxy watch 4 släpps ju inte förrän senare den här veckan och den dyraste kostar mindre än 4800kr...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Därför jag föredrar HiFi Klubben framför de stora elkedjorna.

Kunnig personal, möjligt att låna hem prylar för att testa samt "Öppet köp" utan en massa krångel.

Hifiklubben sa till mig en gång att rca från datorn in i förstärkaren skulle paja förstärkaren

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolerfreak:

De får nog anses var mina två scsi-diskar á 18GB/st jag prompt skulle ha back in the days. Jääättebra och lägga till en massa oväsen till ett vattensys. som kylde cpu,nb,sb,vrm,gpu's.... 😖

Tragiskt där med Både ATI-kortet och Hipern. Körde samma GPU men med Antec 350W True blue *helt fenomenalt* som sen såldes till en vän på utbildningen. Blev sen ett Hiper 580W (svarta modellen), de höll väl uppåt 3år iaf Herregud plastboxen som plåtburken levererades i har varit värd mer. Riktigt bra förvaringsbox till denna dag!

Köpte 9 eller 18 GB 10krpm diskar för alldeles för mycket 98 99 något.

En Compaq ipaq 2001 något för alldeles för mycket

Visa signatur

Nätverksnörd