Webbhotell eller bara domän?

Permalänk
Medlem

Webbhotell eller bara domän?

Tja!

Tänkte starta en portfolio-hemsida och ska köpa domän. Tänkte bara använda Squarespace, Wix eller något liknande. Förmodligen Squarespace. Behöver jag köpa ett webbhotell hos exempelvis Loopia, One, Simply eller räcker det med enbart domänen? Squarespace säljer ju också domäner men de har inte '.se' vilket jag hade velat ha.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Både Squarespace och Wix har stöd för att koppla egna domännamn till sidan du skapar där, så köp enbart domännamnet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitzer:

Tja!

Tänkte starta en portfolio-hemsida och ska köpa domän. Tänkte bara använda Squarespace, Wix eller något liknande. Förmodligen Squarespace. Behöver jag köpa ett webbhotell hos exempelvis Loopia, One, Simply eller räcker det med enbart domänen? Squarespace säljer ju också domäner men de har inte '.se' vilket jag hade velat ha.

Tack på förhand!

Om du ska använda Squarespace så är ju iaf just "webbhotell" typ samma sak som detta (men då förmodligen en sämre tjänst).

Det som kan vara intressant att komplettera med är väl en mailtjänst, om du behöver detta. Men skulle ju personligen säga att du lär kika på en sådan du tycker verkar bra snarare än något som du blir påprackad i något paket.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Både Squarespace och Wix har stöd för att koppla egna domännamn till sidan du skapar där, så köp enbart domännamnet.

Skrivet av evil penguin:

Om du ska använda Squarespace så är ju iaf just "webbhotell" typ samma sak som detta (men då förmodligen en sämre tjänst).

Det som kan vara intressant att komplettera med är väl en mailtjänst, om du behöver detta. Men skulle ju personligen säga att du lär kika på en sådan du tycker verkar bra snarare än något som du blir påprackad i något paket.

Tackar tackar!

Jag anade att man inte behövde webbhotell till Squarespace då de sköter hostingen. Mailtjänt har jag också tittat på och ska kika på det när jag fått upp sidan.