Facebook, vill inte bli taggad i nyhetsflöden

Permalänk

Facebook, vill inte bli taggad i nyhetsflöden

när jag skriver ett inlägg på facebook och när någon sen svarar mig så att mitt namn hamnar i deras inlägg och hela inlägget då syns i mina vänners nyhetsflöden eftersom jag är taggad, finns det någon inställning i FB som gör så att detta inte händer?

Rubrik förtydligad och tråd flyttad till moln- och internettjänster /Vzano, Mod
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det heter socialt nätverk av en anledning. "The only winning move is not to play."

Permalänk

tror inte det.

ett inlägg som inte är satt på privat av inläggsskaparen är officiellt så alla kan se inlägget och alla kommentarer på det oavsett dina inställningar.

dina privacy inställningar täcker bara dina egna inlägg och profilinnehåll.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inofficiell ambassadör

@mangemani - det går att begränsa så att du måste godkänna varje taggning innan det visas för dina vänner. Se: https://www.facebook.com/help/168229546579373?helpref=uf_perm...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Under "Inställningar" > "Profil och Taggning" finns det olika alternativ för just det. Har du ändrat standard inställningarna där?

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

@mangemani - det går att begränsa så att du måste godkänna varje taggning innan det visas för dina vänner. Se: https://www.facebook.com/help/168229546579373?helpref=uf_perm...

det är redan gjort, men det gäller bara vad som får visas i min tidslinje, inte vad som automatiskt visas i mina vänners tidslinjer efter en taggning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer