"AIO" Gigabyte 3070 OC Vision (Non-LHR) med riser

Permalänk

"AIO" Gigabyte 3070 OC Vision (Non-LHR) med riser

Efter uppgradering till 6800XT Liquid Devil säljes nu mitt 3070 med vattenblock. Det är första modellen men uppgraderad till senaste VBIOS, utan LHR och ett vattenblock/backplate med 12V RGB från Bykski. Mycket nätt och smidigt.
Risern, även den från Bykski, passade inte det nya kortet så den kan få följa med.

Kortet har höjd power limit och en modest fabriksöverklockning. Jag har inte upplevt något som helst coil while.

Det har gått i öppen loop med 420 mm rad och låga temperaturer, men jag har för försäljningen plockat ihop ett slutet system med anslutningar och 240 mm radiator från AlphaCool, USB-driven pump med fyra hastigheter, och förfyllt med CryoFuel. Perfekt start även för den som saknar erfarenhet av vattenkylning, alltså!
Jag kan skicka, men i så fall endast kortet, utan riser och loop. Detta "lyx-AIO-kit" erbjuds alltså vid avhämtning i Tallkrogen.

Notera att mobilkameran förvränger färgerna på nickelpläteringen. Blocket är i mycket gott skick, och naturligtvis inte orange-grön-lila!

Originalkylaren finns sparad och är endast körd i väntan på vattenblocket. En notering dock: fläkten längst ut gick något trögt vid leverans. Efter lite "massage" startade och fungerade den normalt igen, men någonting var inte riktigt som det skulle vid leverans. En ny kostar några tior på AE/Ebay.
Jag kan dock rekommendera en deshroud om man tänkt köra den på luft, för temperaturer och ljudnivå. Kåpan är visserligen snygg, men som på så många andra kort ganska restriktiv.

Billigaste 3070 nu på Prisjakt är 10090 kr, men jag tänker att budgivning börjar på 8000 kr.
Köp-nu-pris på 12144 kr, vilket är det lägsta listade priset på Prisjakt för denna modell.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

8500 hämtning

Permalänk

Annonsören har avslutat denna annons.