Panasonic lanserar högtalarkrage för gamers

Permalänk
Melding Plague

Panasonic lanserar högtalarkrage för gamers

Med Soundslayer SC-GN01 vill företaget skapa surroundljud för långa spelsessioner utan vare sig svettiga öron eller högtalare i rummet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske är ganska bra till VR-headset utan hörlurar, så som Quest.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Ingen mugghållare? Bara ett sugrör bort...

Permalänk
Medlem

"För den som vill slippa hörlurar men ändå ha nåt hängande på sig"

... vem det nu kan vara kan jag inte förstå

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

244g kanske låter lite, men jag tror man skulle spänna nacken ofrivilligt med en sådan. Känns inte ergonomiskt. Med hörlurar är man dessutom i ljudet och får en närmare upplevelse. Jag har då aldrig blivit svettig om öronen, däremot händerna är ett problem i sommarvärmen!

Kommer dessutom störa mig på om folk börjar gå på stan med denna och tvinga på andra sin "dåliga" musiksmak!
Finns redan problem med folk som har på högtalartelefon, vi behöver inte fler sådana.

Det är vad jag tror och jag är inte så sugen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte den ser helt bekväm ut att bära, men om det är riktigt bra ljud, så skulle jag mycket väl kunna tänka mig en sån.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bose hade väl redan en sån här grej som floppade för en herrans massa år sedan?
Den var väl iof marknadsförd utanför gaming sfären, så nu kanske de blir åka av

Permalänk
Medlem

Gör den trådlös så kanske...

Permalänk
Medlem

Idén är inte direkt ny som sådan, även om den kan implementeras med varierande smidighet och framgång...

Permalänk
Medlem

Testade liknande modell i Hong Kong för sisådär 3-4 år sedan fast då avsett för musik till mobilen. Det var förvånansvärt bra ljud för den som lyssnar och mycket mindre spridning till omgivningen än vad jag trott, verkligen så att man kan sitta i vardagsrummet och lyssna utan att störa familjen. Tror nog det kan vara bra för stillasittande gaming om man inte vill ha något i/över öronen!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av ztenlund:

Idén är inte direkt ny som sådan, även om den kan implementeras med varierande smidighet och framgång...

https://www.youtube.com/watch?v=3Ll-o4JttQk

Haha jäklar, den där var inte nådigt bulkig! Ser ut som en del av rustningen från en Terran Marine i Starcraft.

Permalänk
Musikälskare

Känns "plojjig" med smalt användningsområde, VR kanske då ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag tror att denna kommer bli en hit på alla videokonferenser så att man slipper höra som de låter som att alla kommer från samma håll.

Skämt åsido, köp trådlösa hörlurar med 3D effekt. Dessa kan man ha till mycket och man stör ej omgivningen lika mycket.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ut som en flytväst

Permalänk
Medlem

Problem 1: Den är kabelansluten.

Problem 2. Det är en högtalarkrage...

Permalänk
Medlem

Ser inte vad den gör bättre än mina högtalare

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

”Bland nackdelarna syns långtida komfort, där svettiga öron och tryck över huvudet kan göra det jobbigt under längre spelsessioner.”

En annan nackdel med hörlurar värd att nämna är väl den större risken att skada hörseln vid långa sessioner av ljud och musik? Tänker att man lätt blir sittande i många timmar i sträck med ett spel och att det är värt att vara försiktig med både ljudvolym och tiden man utsätts för ljud och musik.

På senare tid tänkt extra mycket på detta i samband med att jag för cirka fyra månader sen lyckade dra på mig tinnitus och vad det verkar hörselnedsättning på vissa höga frekvenser.

Var rädda om era öron och ta pauser och gå till en tyst plats och ”lyssna” på och känn efter hur öronen ter sig. Upplevs de ”fulla” eller susar eller brummar eller ger något annat ljud ifrån sig som du inte vanligtvis hör så är det dags att ta en paus från ljud och musik tills känslan och ljuden lagt sig.

Tinnitus kan (beroende på upplevd volym och frekvens på ljudet/ljuden) vara fruktansvärt och det är inget jag önskar att någon ska behöva uppleva, framförallt inte när det är permanent, vilket det kan bli om hörseln (hårceller/hörselhår och/eller dess synapser) skadas.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte skaffa en, men om jag får chansen kommer jag prova för att se hurdan den är.

För småbarnsföräldrar kanske högtalarkragar är perfekta, med både någorlunda isolerat ljud som inte stör sovande bebisar men som ändå låter en höra om något händer.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ett problem med svettiga öron? Jag kör på ett par arctis 7 och även under längre sessioner (8+h då jag också använder det headsetet till jobblaptopen) så blir inte mina öron speciellt varma.
Dessutom - om du spelar i säg 8h i streck och sedan kan du inte spela mer för att dina öron blir för svettiga... då kanske du kommer till insikten att du inte ska spela 8h i streck?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Snusfri

Kan knappt vänta tills de tuffa P12 grabbarna Sven-Hjördis och Ali-Kenneth som snott morsans Blend menthol kliver på bussen med dessa på högsta volym poppandes någon horribel hiphop..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

”Bland nackdelarna syns långtida komfort, där svettiga öron och tryck över huvudet kan göra det jobbigt under längre spelsessioner.”

En annan nackdel med hörlurar värd att nämna är väl den större risken att skada hörseln vid långa sessioner av ljud och musik? Tänker att man lätt blir sittande i många timmar i sträck med ett spel och att det är värt att vara försiktig med både ljudvolym och tiden man utsätts för ljud och musik.

På senare tid tänkt extra mycket på detta i samband med att jag för cirka fyra månader sen lyckade dra på mig tinnitus och vad det verkar hörselnedsättning på vissa höga frekvenser.

Var rädda om era öron och ta pauser och gå till en tyst plats och ”lyssna” på och känn efter hur öronen ter sig. Upplevs de ”fulla” eller susar eller brummar eller ger något annat ljud ifrån sig som du inte vanligtvis hör så är det dags att ta en paus från ljud och musik tills känslan och ljuden lagt sig.

Tinnitus kan (beroende på upplevd volym och frekvens på ljudet/ljuden) vara fruktansvärt och det är inget jag önskar att någon ska behöva uppleva, framförallt inte när det är permanent, vilket det kan bli om hörseln (hårceller/hörselhår och/eller dess synapser) skadas.

Är 19 år och har haft tinnitus i båda mina öron sedan jag var 12 år gammal. Ligger runt 3000hz området, men jag har vant mig så mycket att jag endast hör det ifall jag fokuserar på det och då slutar det inte låta. Jag hör dock fortfarande 20000hz så tror inte att de alltid måste ha ett samband.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Är det verkligen ett problem med svettiga öron? Jag kör på ett par arctis 7 och även under längre sessioner (8+h då jag också använder det headsetet till jobblaptopen) så blir inte mina öron speciellt varma.
Dessutom - om du spelar i säg 8h i streck och sedan kan du inte spela mer för att dina öron blir för svettiga... då kanske du kommer till insikten att du inte ska spela 8h i streck?

Headset-frisyren är ju ett annat problem också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Idén är inte direkt ny som sådan, även om den kan implementeras med varierande smidighet och framgång...

https://www.youtube.com/watch?v=3Ll-o4JttQk

Haha ser ut som ett nackskydd som satts på åt fel håll!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Intressant att veta om kampanjen är att Panasonic inte orkade ta egna bilder, utan klippte in sina prylar i befintliga foton. Dessutom justerade de modellens etnicitet i ett fall:

https://www.theverge.com/22642035/panasonic-photoshopped-whit...

Permalänk
Medlem

Igen får jag känslan "but why?" i mitt huvud. Det är fint att det uppfinns nya elektronik prylar och manicker men behövs alla gå från ritbordet till färdig produkt?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Bara till att kombinera med en mikrofon så blir man älskad av alla på Discord.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

Meh, kommer bli populära som de ergonomiska tangentborden som var böjda

Permalänk
Medlem

Man blir ju nyfiken att prova hur väl den fungerar helt klart. Ofta halvligger jag när jag lirar... det kan den kanske fungera för änså? Ibland vill flickvännen vara med och då lär det bli problem. Det lär ju inte gå så bra att sitta med varsitt utan att det blir störande att få extra ljud från ett annat håll?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Hade varit ett givet köp. Om den var trådlös. Hade nog funkat bra för mig som har hörapparat

Permalänk
Medlem

Köpte ett par riktigt bra välslutande hörlurar som jag nästan inte ville ta av mig ... efter 2 veckor fick jag hörselgångsinflammation ... Har aldrig tidigare haft problem med öronen ... Surt!

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95