Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Snabbkoll: Använder du någon tjänst för spelstreaming?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Använder Stadia lite sporadiskt, men då endast för titlar som är "gratis" via Pro-tjänsten. Tycker oftast att det fungerar ganska bra ur en kvalitets- och latensaspekt, men känner fortfarande inte att det är något direkt substitut för lokal hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

50ms är ju ingenting. Det är vad en standard TV lägger på för att processa din input när du lirar TV-spel. Och som du vet så säljs de i miljontals... TV-spelsfolket har dessutom massa recivers o soundbars o skit inkopplat som gör att det blir ännu segare. Från tryck till action är det säkert 150-200 ms för många som spelar TV-spel. Stadia har bra mycket kortare responstid än så.

Nu är det ju i stort sätt bevisat att högre MS ger stora nackdelar både i multiplayer FPS och i spel som kräver snabba reaktioner.
Men lirar man spel som inte kräver hög reaktionsförmåga så är det väl funktionellt.

Jag märker själv stor skillnad när jag byter emellan game mode och standard läge på min TV, man kanske har svårt att vara säker på om det är på eller inte(för gemene man), men man märker det oftast genom att man dör mer sällan i spel där man ska dodge:a attacker, precisions hoppa eller i multiplayer FPS.

Så visst går det att spela med hög MS, men det går mycket bättre med låg MS, även om man kan ha svårt att sätta fingret på skillnaden.

Finns många exempel på där folk inte vetat om skillnaden och fått problem just på grund av detta.
Såg nyligen en speedruner som pratade om när han skulle spela Punch out till eventet(GDQ), men han hade stora problem och trodde att han tappat greppet om spelet.
Men då fick han hjälp av en som var lite mer kunnig som förklarade vad som var problemet, tror det var att han gick från CRT till platt när platta TV-apparater var ganska nya.
Samma sak med Battletoads på NES, det är nästan omöjligt med högre MS.

Sen så har du LTTs video med hög FPS som jag också vill mena har relevans till latens:

Spel som Dark souls och Mega Man är nästan omöjligt för mig med hög MS, och desto lägre desto bättre.
Jag ser fram emot att byta till en snabbare OLED senare i höst.

Lite intressant också att vissa önskar stöd för mus och tangentbord, det är just där många beskriver att det blir problem med latensen som man inte märker av lika lätt med handkontroll.

Så nej, jag är inget fan av streamande, jag tror dock att det fungerar helt ok i slöare spel.
Jag eftersträvar också alltid tekniska framsteg och är inte så pigg på att kompromissa med till exempel latens och bildkvalité.
Men visst, om 5-10 år så kanske kvalitén blir nästan lika hög som lokalt spelande, men just nu så är det rätt långt dit.

Sen så är ju Stadia en ganska pinsam representation av streaming, fruktansvärt halvhjärtat projekt.
Busswordet "Minus latency", misslyckad spelutveckling(med dålig behandling av anställda) , missvisande prestanda under presentationer, brist på spel M.M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu är det ju i stort sätt bevisat att högre MS ger stora nackdelar både i multiplayer FPS och i spel som kräver snabba reaktioner.
Men lirar man spel som inte kräver hög reaktionsförmåga så är det väl funktionellt.

Jag märker själv stor skillnad när jag byter emellan game mode och standard läge på min TV, man kanske har svårt att vara säker på om det är på eller inte(för gemene man), men man märker det oftast genom att man dör mer sällan i spel där man ska dodge:a attacker, precisions hoppa eller i multiplayer FPS.

Så visst går det att spela med hög MS, men det går mycket bättre med låg MS, även om man kan ha svårt att sätta fingret på skillnaden.

Finns många exempel på där folk inte vetat om skillnaden och fått problem just på grund av detta.
Såg nyligen en speedruner som pratade om när han skulle spela Punch out till eventet(GDQ), men han hade stora problem och trodde att han tappat greppet om spelet.
Men då fick han hjälp av en som var lite mer kunnig som förklarade vad som var problemet, tror det var att han gick från CRT till platt när platta TV-apparater var ganska nya.
Samma sak med Battletoads på NES, det är nästan omöjligt med högre MS.

Sen så har du LTTs video med hög FPS som jag också vill mena har relevans till latens:
https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA

Spel som Dark souls och Mega Man är nästan omöjligt för mig med hög MS, och desto lägre desto bättre.
Jag ser fram emot att byta till en snabbare OLED senare i höst.

Lite intressant också att vissa önskar stöd för mus och tangentbord, det är just där många beskriver att det blir problem med latensen som man inte märker av lika lätt med handkontroll.

Så nej, jag är inget fan av streamande, jag tror dock att det fungerar helt ok i slöare spel.
Jag eftersträvar också alltid tekniska framsteg och är inte så pigg på att kompromissa med till exempel latens och bildkvalité.
Men visst, om 5-10 år så kanske kvalitén blir nästan lika hög som lokalt spelande, men just nu så är det rätt långt dit.

Sen så är ju Stadia en ganska pinsam representation av streaming, fruktansvärt halvhjärtat projekt.
Busswordet "Minus latency", misslyckad spelutveckling(med dålig behandling av anställda) , missvisande prestanda under presentationer, brist på spel M.M.

Ja, jag ser streaming som en ersättare till moderna TV-spel. Som alla är gjorda för att kämpa med TVns motion blur och andra "förbättringar" samt gjorda för handkontroll med sin assist o dylikt.

Och det är där den stora massan finns vilket är samma sak som där pengarna finns.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Över min döda dator. Aldrig i livet.

(Samma sak gäller konsol.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Stefflo:

Känns som en rätt onödig utgift då kan man väl säga. Det är väl lite därför jag inte använder någon prenumeration alls. Man skulle säkerligen använda det första månaden och sen skulle det bara ticka pengar utan nytta med små korta återfall.

En av anledningarna till att jag aldrig hoppade på WOW-träsket förutom lite piratservrar.

Skrivet av Dinoman:

Den bästa konsumenten!

Har du använt, tänkt använda eller tröttnat efter användning?

Geforce Now fick jag tillgång till i 1 år genom ett nyinköpt grafikkort, så betalar inget för det egentligen. Kommer inte förnya efter perioden köper ut nu i oktober heller.

xCloud ingår i Gamepass Ultimate som många andra skrivit (finns det ens någon som betalar enbart för att ha xCloud ??) och därmed är det inte en kostnad heller. Jag har, som så många andra, utnyttjat ”Xbox live -tricket” för att få flera år utav Gamepass Ultimate för ~35kr/mån.

Jag har använt båda tjänsterna, och de fungerar riktigt bra. Det märks att nVidia vart med längre, men Microsoft är inte långt borta!
Även provat Stadia nån månad, och Google är också bra på att leverera en snygg och stabil upplevelse med låg latens.

Men ingenting kommer någonsin slå ”bare metal” gaming. Oavsett plattform.

Eventuellt på väldigt low-paced spel kan det funka, men vi behöver kliva upp till 1440P/4K inom relativt snar framtid med hög bitrate. För det är mycket på bildkvaliteten det halkar efter nu... 1080p/60 är inte så modernt imo.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kör stadia. Har inte märkt av några större problem förutom när mitt nätverk strulat. Önskar jag kunde skylla mina misstag i Fifa på lagg och annat, men tror det ligger på mig tbh.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Skrivet av Sando:

Alla streamingtjänster funkar inte så. T.ex. via GeForce Now så kan du köpa spelen som vanligt via Steam, Epic, GOG, Origin etc och sen bara köra det remote via GFN.

Intressant, så fördelen är mer eller mindre att du slipper använda hårdiskspace och installera spelen?, kanske kan se en marknad för kanske it cafeer i kina(speciellt för kids nu med deras nya lag) för det men annars är det svårt att se poängen som konsument.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Smasher89:

Intressant, så fördelen är mer eller mindre att du slipper använda hårdiskspace och installera spelen?, kanske kan se en marknad för kanske it cafeer i kina(speciellt för kids nu med deras nya lag) för det men annars är det svårt att se poängen som konsument.

Mja, det också såklart men framförallt att man kan spela på nästan vad som helst, var som helst så länge man har en internetuppkoppling.

Man är alltså inte begränsad till att sitta framför datorn

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Jag körde Shadow ett tag men lade ner ganska snabbt eftersom färgerna var helt off jämfört med när jag spelade lokalt. Valde Shadow just för att man hyr en fullvärdig dator i molnet. Minns att jag tränade lockpicking i wow classic på bussen vid nåt tillfälle, det var skapligt segt.

Att abonnera på varierande utbud är inte riktigt min grej. Jag äger hellre än hyr helt enkelt.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Jag har tillgång till Playstation Now men kan inte påstå att jag använder det.

Permalänk
Medlem

Jag använder mitt eget moln och spelar ifrån.
rclone mount och fileperms samt lite finjusteringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

och jag föredrar GF Now över att spela lokalt med de inställningar som GTX 970 tillåter.

Du föredrar extra latens, fps cap och sämre komprimerad bildkvalite över lokal hårdvara? Okej dude.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smasher89:

Intressant, så fördelen är mer eller mindre att du slipper använda hårdiskspace och installera spelen?, kanske kan se en marknad för kanske it cafeer i kina(speciellt för kids nu med deras nya lag) för det men annars är det svårt att se poängen som konsument.

Ja en fördel är att man slipper hämta spelen och vänta på att uppdateringar ska hämtas. Allt är tillgängligt direkt och man behöver inte tänka på hårddiskutrymmet.
Men det finns ju andra fördelar också.
Exempelvis behöver du inte köpa renderingshårdvaran för spel längre. Du behöver inte köpa nya konsoler efterhand.
Eller en ny dator för 15.000 vart tredje år 8eller hur ofta grejerna nu byts ut). Det går att spela på din gamla potatis till laptop om du så önskar. Ja även på mobilen (vem som nu gör det ).
Stadia kan du köra direkt i en del TVapparater. Bara handkontroll som behövs. Färre sladdar, mindre teknik, mindre oväsen.

Är du ut på jobbresa, hos släkt eller hos en vän så räcker en lättviktslaptop för att dra med sig spelen dit om man tycker det är kul. Föräldrar med delad vårdnad slipper släpa stationära härken varannan vecka - eller köpa dubbla uppsättningar.

Med det sagt så använder jag inte streamingtjänster för spel själv. Trivs bra med min stationära hehe. För jag har en ganska uppdaterad sådan med för många redan köpta spel.
Frågan är väl emellertid om det är värt att fortsätta på det spåret.
Priset för ett grafikkort motsvarar väl väl 5-10 års prenumerationer med spel på streamingtjänsterna. Plus den andra hårdvaran 5-10 år till. Plus kringutrustning vilket ger 5-10 års prenumeration till. Plus spel hehe!
Jaja - lite fulräknat. Man behöver någon form av utrustning för spelstreaming också. I know. Men ja - priserna är intressanta.

Vi får se när grejerna börjar bli trötta vad som lockar mig mest. Då kan man kanske överväg att testa streamingtjänsterna iaf

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Teknologin är inte där ännu, alldeles för långa fördröjningar.

Latenserna är ju faktiskt något som fungerar riktigt bra. Sämre är dock bildkvalitén, särskilt bristfällig är den om man spelar på en monitor/bildskärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

När dom blir smarta nog att implementera dessa tjänster i moderna Smart-TV's - kommer dom att ha succés för första gången.

Permalänk
Medlem

Använder av Streamlabs OBS.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Intressant, så fördelen är mer eller mindre att du slipper använda hårdiskspace och installera spelen?, kanske kan se en marknad för kanske it cafeer i kina(speciellt för kids nu med deras nya lag) för det men annars är det svårt att se poängen som konsument.

Fördelen just nu är att jag inte behöver köpa nytt grafikkort när priserna är uppåt pipsvängen. En annan fördel är att jag kan spela "riktiga" spel på min jobbdator med integrerad grafik när jag är på jobbresor, så länge hotellet har okej nät (trådat då).

Hårddiskutrymme bryr jag mig inte vidare mycket om, men ibland är det trevligt att testköra ett spel man fått gratis via Epic för att se om det är värt att sätta några timmars tid på nedladdningen. Men det är en mindre grej.

Ett annat användningsområde är när jag och frun vill spela nåt tillsammans. Jag har bara en speldator, men hon kan sen köra via Shield TV och Geforce Now, så behöver vi inte skaffa en extra dator för de några timmarna i månaden.

Skrivet av headphoneninja:

Du föredrar extra latens, fps cap och sämre komprimerad bildkvalite över lokal hårdvara? Okej dude.

Latensen är inte märkbar. Cappad FPS och komprimering från höga inställningar och hög FPS är bättre än att köra Cyberpunk 2077 i 720p low i 45 fps med lokal hårdvara (GTX 970).

Som sagt, jag tycker inte att det ersätter lokal hårdvara, men det är att föredra över alterantivet nu när grafikkort är omöjliga att få tag på till vettiga priser. Dessutom är det ett bra komplement i vissa fall.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av headphoneninja:

Du föredrar extra latens, fps cap och sämre komprimerad bildkvalite över lokal hårdvara? Okej dude.

Det gör han. Du gör inte.
Alla är nöjda och glada, eller hur?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har reggade konton både på GF Now och Stadia.
Tyvärr är Stadiaspelen jag provat endast för handkontroll, jag hade gärna kört Desteny2 om det gått att köra med tangentbord och mus.
GF Now är riktigt bra...men tyvärr försvann de titlarna jag gillade där när flera spelstudios drog tillbaka rättigheterna.

Så..jag har två tjänster men använder dem inte.

Fungerar jättebra att köra med tangentbord och mus i Destiny 2 med Stadia i webbläsaren. Jag har kört många timmar nu i Destiny 2 men med handkontroll. Hade Stadia Pro ett tag men blev för dyrt, men då jag köpte expansion i Destiny 2 så "äger" jag det nu vilket gör att jag kan spela det ändå. Dock endast 1080p max

Permalänk
Medlem

Har alltid en bra gamingdator så ingen mening för min del.

Vet inte hur det blir i framtiden. Men ökar priserna på pc komponenter och streamingtjänsterna blir ännu bättre+ alla spel släpps där så kan det bli ändring för min del

Permalänk
Medlem

Jag har provat xbox cloud gaming i all hast och det lilla jag såg fungerade bra.

Problemet är snarare att jag aldrig spelar på mobilen eller liknande enheter, därav planerar jag inte att köra detta i framtiden.

Om jag hade spelat mycket via mobilen eller motsvarande enheter hade förmodligen xbox cloud gaming varit perfekt. Sen jag skaffade game pass har jag inte inhandlat något nytt spel från övriga butiker och kan även lira spelen oavsett om jag sitter i soffan eller vid datorn.

Permalänk
Medlem

Spelar mycket Stadia för det fungerar underbart för mig. Prenumererar inte på Pro utan har plockat massor av spel på galna reor.
Geforce Now funkar också riktigt bra. Används främst till spel hos Epic och Ubisoft.
PSnow funkar godkänt hos mig för lite långsammare spel, har t.ex. spelat ut Uncharted 4, U:Lost Legacy och Detroit:BH
Xcloud har funkar sämst för mig så jag bara spelat klart 'The Medium' (långsamt spel) eftersom jag endast har en Xbox One-konsol.

Få verkar se nyanserat på streaming utan ser väldigt binärt på det. Antingen är det klockrent eller helt värdelöst. Jag tycker det är helt fel, och det är samma med PS vs Xbox, PC vs Konsol, EGS vs Steam osv.

Var istället lite smartare än så, för de olika tjänsterna har olika fördelar och begräsningar.

(Kan tilläggas att jag kör på fiber och har jobbat med nätverk ca 25år, så jag har koll på sånt som brukar stöka för andra)

Permalänk
Medlem

Händer att jag streamar lite på discord, vanligast är väl 0 tittare.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ja, jag ser streaming som en ersättare till moderna TV-spel. Som alla är gjorda för att kämpa med TVns motion blur och andra "förbättringar" samt gjorda för handkontroll med sin assist o dylikt.

Och det är där den stora massan finns vilket är samma sak som där pengarna finns.

Chansen att det blir Stadia som lyckas med detta är väl dock inte så trolig med tanke på vad de konkurerar med och mot.

Du kanske får rätt framöver ifall bland annat nätverkssystem med bättre responstid och högre överföringshastighet finns på väldigt stor skala, men jag tror att det tidigast handlar om 10 år framåt i tiden.
Nu så är det ganska begränsat med användare som lever upp till kraven för att ens få en ganska ok upplevelse och utan datacap.
Hotel, flyg och platser med folk som är mindre intresserade av hårdvara kommer ju ha svårt för streamande. Där har väl Steam deck stor chans att ta plats framöver istället.

Jag tror dock att olika hybridlösningar kommer dominera minst denna och nästa konsolgeneration, där du kan ladda ner det du vill spela eller lira i molnet, det är en mycket bättre lösning för den stora massan än att bara kunna erbjuda streaming.
Jag tror också på att fler aktörer kan ge sig in i detta framöver.
Men hybridspelande kommer nog inte bli bra och smidigt på allvar förrens kanske i mitten av denna konsolgeneration.

Ett stort problem för Stadia är som sagt spelen, Sony bevisade hur viktigt detta var förra generationen och nu så har även Microsoft lagt stor fokus på detta.
Vad har ens Google att komma med? Det var ju idiotiskt att lägga ner deras egna utveckling och inte satsa långsiktigt. De borde också köpt upp varumärken samtidigt som dem startat egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Chansen att det blir Stadia som lyckas med detta är väl dock inte så trolig med tanke på vad de konkurerar med och mot.

Du kanske får rätt framöver ifall bland annat nätverkssystem med bättre responstid och högre överföringshastighet finns på väldigt stor skala, men jag tror att det tidigast handlar om 10 år framåt i tiden.
Nu så är det ganska begränsat med användare som lever upp till kraven för att ens få en ganska ok upplevelse och utan datacap.
Hotel, flyg och platser med folk som är mindre intresserade av hårdvara kommer ju ha svårt för streamande. Där har väl Steam deck stor chans att ta plats framöver istället.

Jag tror dock att olika hybridlösningar kommer dominera minst denna och nästa konsolgeneration, där du kan ladda ner det du vill spela eller lira i molnet, det är en mycket bättre lösning för den stora massan än att bara kunna erbjuda streaming.
Jag tror också på att fler aktörer kan ge sig in i detta framöver.
Men hybridspelande kommer nog inte bli bra och smidigt på allvar förrens kanske i mitten av denna konsolgeneration.

Ett stort problem för Stadia är som sagt spelen, Sony bevisade hur viktigt detta var förra generationen och nu så har även Microsoft lagt stor fokus på detta.
Vad har ens Google att komma med? Det var ju idiotiskt att lägga ner deras egna utveckling och inte satsa långsiktigt. De borde också köpt upp varumärken samtidigt som dem startat egna.

Jag har aldrig trott på Stadia heller, aldrig påstått. GeForce now och Xbox har så mycket bättre koncept. Och GeForce now börjar få upp spelbasen nu efter initiala "flykten". Ser bara bättre o bättre ut imo, och själv ser jag fram emot Netflix gaming.

Men som sagt, jag spelar aldrig snabba fps utan långsamma strategispel eller MMO. Och en o annan Dingle player plattformare. Och där skiner konceptet och jag märker ingen direkt skillnad mot att köra på konsol.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Den bästa konsumenten!

Har du använt, tänkt använda eller tröttnat efter användning?

Jag är i samma sits (med GeForce now), jag tog beslutet att jag som konsument tänkte belöna den streaming som jag tycker gör rätt, inte för att den kan konkurrera med min lokala hårdvara (lol).
Det faktum att jag kan använda mitt egna Steam-bibliotek (om inte spelproducenter varit rövhattar) är precis som jag vill ha det.
Jag försöker undvika Nvidia så gott det går på andra fronter efter fadäser som gpp, men just GFN betalar jag gärna för att den modellen ska finnas kvar (hyra hårdvara snarare än spelbibliotek)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Nästan värdelöst i min mening, för hög inputlag, endast 1080p @ 60 hz, mardrömmen vore om standarden för gaming övergår till att streama spel till följd av komponentbristen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag har aldrig trott på Stadia heller, aldrig påstått. GeForce now och Xbox har så mycket bättre koncept. Och GeForce now börjar få upp spelbasen nu efter initiala "flykten". Ser bara bättre o bättre ut imo, och själv ser jag fram emot Netflix gaming.

Men som sagt, jag spelar aldrig snabba fps utan långsamma strategispel eller MMO. Och en o annan Dingle player plattformare. Och där skiner konceptet och jag märker ingen direkt skillnad mot att köra på konsol.

Ok, jag blir bara lite stressad när man pratar om att detta kommer ersätta nuvarande marknad, då jag inte uppskattar streaming i nuvarande skick.
Jag har också en stor uppskattning för responsiv gaming och hög bildkvalité.
Bildkvalitén kan ju såklart bli bättre med tiden(nätverken och komprimeringsteknik blir bättre), men responstiden är lite svårare.
Jag stör mig också lite på att Netflix inte erbjuder ett abonnemang med högre bitrate, det är väl bara Sony som erbjuder detta i begränsad upplaga än så länge.

Jag skulle inte heller bli förvånad ifall Netflix ger sig in i detta, det finns väl rykten om att de kanske gör en satsning tillsammans med Sony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har reggade konton både på GF Now och Stadia.
Tyvärr är Stadiaspelen jag provat endast för handkontroll, jag hade gärna kört Desteny2 om det gått att köra med tangentbord och mus.
GF Now är riktigt bra...men tyvärr försvann de titlarna jag gillade där när flera spelstudios drog tillbaka rättigheterna.

Så..jag har två tjänster men använder dem inte.

Destiny 2 går att spela med mus och tangentbord…..det enda spelet på Stadia (som jag vet) som är controller only är PUBG. Annars fungerar alla spel med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Streamar aldrig, men har varit med i ett spel där andra har streamat och då till Youtube
Jag kan vara hur dålig som helst. Vill ju inte att massa annat folk ska se mina misstag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare