3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Viva la dirt league visar er som är intresserad av mining hur man gör

https://youtu.be/8EoxggHmWxY
😆
Sry för offtopic

Visa signatur

Gamers don´t age, we level UP

Permalänk
Moderator
Forumledare

Ooooch med det så lämnar vi miningdiskussionen eller fortsätter den i miningdelen av forumet, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av DjBeowolf:

Hur går det med ordrar från Elgiganten har snart väntat i ett år..

Tjafsade me kundkänst o krävde svar på om dom har för avsikt att beta av sin backlog. Dom svara ja och att dom fått in kort från andra leverantörer i juni. Hjälper inte mig/oss som väntar på Asus 3080 tuf oc. Tror inte dom har för avsikt eller kanske rentav möjlighet att beta av den p.g.a. antagandet; Försämrade relationer med Asus. Dom har en backlog för hela scandinavien. Vilket tyder på att de är ännu större shitshow än va ja initialt trodde. Hursomhelst så sa ja att de inte hjälper mig i detta läge om dom får in andra kort. Och påpeka att andra ÅF erbjuder kort från andra leverantörer till folk som väntat väldigt väldigt länge..
Frågade han; tycker ni att det är ok att folk väntar 1 år och sen säljer kort förbi den kön.

Han lämnade chatten utan att ge svar..

Permalänk
Skrivet av HumbleGamer:

Tjafsade me kundkänst o krävde svar på om dom har för avsikt att beta av sin backlog.
Han lämnade chatten utan att ge svar..

Är det ingen som anmält dom till ARN ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte vad jag kan se tyvärr
/Patrik

Hur ser det ut för Asus 3080 EKWB korten? Inga på väg in?

Försökt att få någorlunda hum om vart man ligger i kön och hur läget ser ut men tyvärr utan framgång

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av krushy:

Hur ser det ut för Asus 3080 EKWB korten? Inga på väg in?

Försökt att få någorlunda hum om vart man ligger i kön och hur läget ser ut men tyvärr utan framgång

Vart torrt på den sidan, inte sett något hända där på väldigt länge i kön

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

21 dagar kvar, sen firar man 1 årsdagen i kön. 🥂🍻
Kretskortbristen har inte blivit bättre och vad man läst så verkar det inte bli det heller..

Samma här. Min gissning är att min första beställning (elgiganten tuf 3080 OC) aldrig någonsin kommer att komma.

Insikten att jag aldrig skulle få mitt 3080 gjorde att jag bet på Inets grafikkortserbjudande. Erbjudandet var att man skulle få kortet dagen efter, men det 3070 jag beställde då står fortfarande som gul, efter snart en månad av väntan. Suck.

Om man vill hitta ett erbjudande nu på ett 3080/3080ti. Vilken är en bra affär att kolla på då? Och när på dagen släpps i så fall nya kort för försäljning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Samma här. Min gissning är att min första beställning (elgiganten tuf 3080 OC) aldrig någonsin kommer att komma.

Insikten att jag aldrig skulle få mitt 3080 gjorde att jag bet på Inets grafikkortserbjudande. Erbjudandet var att man skulle få kortet dagen efter, men det 3070 jag beställde då står fortfarande som gul, efter snart en månad av väntan. Suck.

Om man vill hitta ett erbjudande nu på ett 3080/3080ti. Vilken är en bra affär att kolla på då? Och när på dagen släpps i så fall nya kort för försäljning?

Erbjudande kommer du inte hitta, om du har tur så lyckas du hitta ett runt 11-13k

https://www.komplett.se/product/1192638/datorutrustning/dator...

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått tag på ett 3080 hos komplett för ett par dagar sen, men som inte blivit skickat än?
Står fortfarande "behandlas". Det är säkert inga problem, lite otålig bara hehe

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av afx12:

Någon mer som fått tag på ett 3080 hos komplett för ett par dagar sen, men som inte blivit skickat än?
Står fortfarande "behandlas". Det är säkert inga problem, lite otålig bara hehe

Min TUF 3080 skickades dagen efter beställning från komplett

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burain:

Samma här. Min gissning är att min första beställning (elgiganten tuf 3080 OC) aldrig någonsin kommer att komma.

Insikten att jag aldrig skulle få mitt 3080 gjorde att jag bet på Inets grafikkortserbjudande. Erbjudandet var att man skulle få kortet dagen efter, men det 3070 jag beställde då står fortfarande som gul, efter snart en månad av väntan. Suck.

Om man vill hitta ett erbjudande nu på ett 3080/3080ti. Vilken är en bra affär att kolla på då? Och när på dagen släpps i så fall nya kort för försäljning?

Har märkt att Inets system är aningen för långsamt när många beställer samtidigt. Tyvärr hände det dig och korten var redan slut när du betalade :/

Permalänk
Medlem

Bundle ZOTAC GAMING GEFORCE RTX 3080 TRINITY OC LHR 10GB + TRANSCEND JetRam 16GB DDR4 3200Mhz U-DIMM 1Rx8 2Gx8 CL22 1.2V

Finns 8st lediga hos en ÅF för 13.500:- inkl frakt

Bra/dåligt? Billigt/dyrt?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CarlOscar:

Bundle ZOTAC GAMING GEFORCE RTX 3080 TRINITY OC LHR 10GB + TRANSCEND JetRam 16GB DDR4 3200Mhz U-DIMM 1Rx8 2Gx8 CL22 1.2V

Finns 8st lediga hos en ÅF för 13.500:- inkl frakt

Bra/dåligt? Billigt/dyrt?

Komplett hade samma kort för 12K igår. 16GB Ram kostar inte 1500krz jag hade hoppat. Köper hellre ett billigt 3080ti för 15K-16K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Bundle ZOTAC GAMING GEFORCE RTX 3080 TRINITY OC LHR 10GB + TRANSCEND JetRam 16GB DDR4 3200Mhz U-DIMM 1Rx8 2Gx8 CL22 1.2V

Finns 8st lediga hos en ÅF för 13.500:- inkl frakt

Bra/dåligt? Billigt/dyrt?

Vart finns denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Har märkt att Inets system är aningen för långsamt när många beställer samtidigt. Tyvärr hände det dig och korten var redan slut när du betalade :/

Jo. Kan tillägga att jag har frågat inets support om det är möjligt att byta till någon annan 3070 som de hade inne / får in snart. Men då sa supporten att jag skulle behöva stå för mellankostnaden(ett antal tusenlappar mer). Det tackade jag uppenbarligen nej till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burain:

Jo. Kan tillägga att jag har frågat inets support om det är möjligt att byta till någon annan 3070 som de hade inne / får in snart. Men då sa supporten att jag skulle behöva stå för mellankostnaden(ett antal tusenlappar mer). Det tackade jag uppenbarligen nej till.

testa att ringa in och se om du får snacka med någon annan. De brukar ju vara rätt tillmötesgående.

Permalänk
Medlem

I lager: MSI GeForce RTX 3080 SEA HAWK X 10G LHR för 14,6k
https://www.komplett.se/product/1191133/datorutrustning/dator...

...och borta cirka 8 minuter senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

Tjafsade me kundkänst o krävde svar på om dom har för avsikt att beta av sin backlog. Dom svara ja och att dom fått in kort från andra leverantörer i juni. Hjälper inte mig/oss som väntar på Asus 3080 tuf oc. Tror inte dom har för avsikt eller kanske rentav möjlighet att beta av den p.g.a. antagandet; Försämrade relationer med Asus. Dom har en backlog för hela scandinavien. Vilket tyder på att de är ännu större shitshow än va ja initialt trodde. Hursomhelst så sa ja att de inte hjälper mig i detta läge om dom får in andra kort. Och påpeka att andra ÅF erbjuder kort från andra leverantörer till folk som väntat väldigt väldigt länge..
Frågade han; tycker ni att det är ok att folk väntar 1 år och sen säljer kort förbi den kön.

Han lämnade chatten utan att ge svar..

Handlar inte bara om Asus. Väntar fortfarande på en Gigabyte eagle beställd 17/9 16:30

Permalänk
Skrivet av terun:

Handlar inte bara om Asus. Väntar fortfarande på en Gigabyte eagle beställd 17/9 16:30

det är hemskt

Permalänk
Medlem

KFA 3080Ti i lager på Netonnet för 18k

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk

hörni som väntar. harr ni inte lärt er att köplatser är skräp o ej respekteras??? ja fick mitt kort från inet hur lätt som helst. min polare fick kort från netonnet hur lättt som helst. min andra polare frick kort från webhallen lätt. en annan polare fick kort från cdon.... jobbar i spelbranshen o sett den här skiten. säg upp era platser o beställ på andra sätt... gått ett år nu...de räcker liksom. köplatser leder ingen vart

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

hörni som väntar. harr ni inte lärt er att köplatser är skräp o ej respekteras??? ja fick mitt kort från inet hur lätt som helst. min polare fick kort från netonnet hur lättt som helst. min andra polare frick kort från webhallen lätt. en annan polare fick kort från cdon.... jobbar i spelbranshen o sett den här skiten. säg upp era platser o beställ på andra sätt... gått ett år nu...de räcker liksom. köplatser leder ingen vart

Lite svårt att jämnföra msrp priser med vad du och dina polare köpte era kort för och vilka märken och kort spelar också roll och visst det finns kort om man vill pröjsa duktigt för dom. Varför blir du så upprörd över att andra sitter i kö och du redan har ditt kort.
Sitter du själv kvar i kön? Också lite dumt och kliva av kön nu efter 1 år lite som att stå i kö och när du nästan e framme vid kassan så lämnar du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

hörni som väntar. harr ni inte lärt er att köplatser är skräp o ej respekteras??? ja fick mitt kort från inet hur lätt som helst. min polare fick kort från netonnet hur lättt som helst. min andra polare frick kort från webhallen lätt. en annan polare fick kort från cdon.... jobbar i spelbranshen o sett den här skiten. säg upp era platser o beställ på andra sätt... gått ett år nu...de räcker liksom. köplatser leder ingen vart

Nästan alla som ännu står i kö har fått tag på kortet väldigt billigt jämfört med dagens priser. Såldes finns ingen som helst anledning att säga upp köplatsen även om man skulle få tag på ett kort någon annanstans. Inte som att man skulle han något att förlora på att stå kvar.

Jag personligen fick dock mitt kort i juni, efter 9 månaders väntan. Jag hade dock aldrig någon panik med att få kortet utan satt med mitt 1070 Ti, som ändå fungerade helt okej under tiden

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Hur går det med ordrar från Elgiganten har snart väntat i ett år..

Samma här, stendött.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

ang. elgiganten verkar de komma in kort till slutet på september.
förhoppningsvis får dom in ett gäng 3080 tuf, 3080 tuf har dock inte blivit listade till försäljning vilket är bra i min mening.

edit: av att tyda på kommande kort. 3080 ti och 3090 från asus

Permalänk
Medlem

Lite oklart varför det fortfarande tipsas om 3080 Ti för detta pris när det finns oändliga mängder med kort för det priset.

Permalänk
Medlem

Och i fel tråd dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

ang. elgiganten verkar de komma in kort till slutet på september.
förhoppningsvis får dom in ett gäng 3080 tuf, 3080 tuf har dock inte blivit listade till försäljning vilket är bra i min mening.

edit: av att tyda på kommande kort. 3080 ti och 3090 från asus

Om de inte bara får in LHR-varianter av korten och gör en fuling via ny kö/lägger ut de till försäljning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Om de inte bara får in LHR-varianter av korten och gör en fuling via ny kö/lägger ut de till försäljning...

De kommer bara få in LHR-varianter då icke-LHR varianterna inte tillverkas längre. Dem borde dock erbjuda dessa kort till befintliga kön innan dem lägger ut ev. kvarstående till försäljning, men man vet aldrig med felgiganten.

Permalänk

Jag var i kontakt med Elgiganten igen gällande 3080 TUF Non-OC, som beställdes 2 dagar efter launch, och fick ungefär samma svar som vanligt. Det finns ingen info om förväntat leveransdatum. När jag bad om att få mail/SMS uppdateringar vilken plats jag hade i kön så fick jag svaret att det inte finns någon info om vilken "plats" jag har i kön. Undrar hur Elgiganten avgör vem som ska få sitt kort härnäst när nya kort kommer in..

Det blir nog att hoppa över denna generation och köra på 4000-serien istället. Aldrig Elgiganten igen.