PrivateVPN - "Api Error"?

Permalänk
Medlem

PrivateVPN - "Api Error"?

Efter uppdatering av klienten på PrivateVPN får jag "Api Error". Avinstallerade skiten efter ett antal försök och omstart av maskinen och därefter laddade ner mjukvaran på nytt från deras hemsida. Men får återigen "Api Error" när jag ska logga in.

Deras support lyder "Få svar omedelbart genom att chatta med oss direkt via vår livesupport. Eller så är du välkommen att fylla i formuläret nedan, så återkommer vi till dig inom kort."

Kan varken finna någon livesupport eller något formulär som dom hänvisar till. Haft VPN:en i ca två år, men nu kan jag varken logga in eller få kontakt med deras support. Någon annan som använder sig av PrivateVPN och har samma strul eller vet något om det kan vara skumrask?

Permalänk
Medlem

Live-supporten öppnas med den gröna dialogrutan längst ner till höger (på en dator i alla fall).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Live-supporten öppnas med den gröna dialogrutan längst ner till höger (på en dator i alla fall).

Har använt mig av livechat för andra tjänster, och då brukar den rutan dyka upp. Men här finns ingen ruta nere i högra hörnet. Finns ingenting. Varken livechat eller formulär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har använt mig av livechat för andra tjänster, och då brukar den rutan dyka upp. Men här finns ingen ruta nere i högra hörnet. Finns ingenting. Varken livechat eller formulär.

Okej, då känns det som att du har mer problem? Några andra siter som funkar dåligt?

Jag gick in nu igen med både Firefox och Edge och den dyker upp direkt. Är du inloggad på den sidan och har dolt chatten med någon setting kanske?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Okej, då känns det som att du har mer problem? Några andra siter som funkar dåligt?

Jag gick in nu igen med både Firefox och Edge och den dyker upp direkt. Är du inloggad på den sidan och har dolt chatten med någon setting kanske?

Jag hittade knapparna på den engelskspråkiga sidan tillslut (men inte på svenska). Där hamnade jag i en loop. Trycker man på någon av dom gröna knapparna laddar sidan bara om. Fick inte upp något chatfönster heller efter jag ställt frågan i fältet.
Hittade också att dom hade strul 2018 med API-nånting. Jag fattar ju inte ett skit av sånt. Då löste dom problemet. Dom får nån dag eller två så kanske det löser sig. Men tack för att du tog dig tid att kika in och meddela vad du fick fram på deras hemsida.