Razer lanserar fingertutor för gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår att folk skrattar åt detta, men jag som igår sydde färdigt mina glid-handskar (sådana här som man också kan köpa) till användning med min Wacom förstår 100% syftet 😄

En rithandske handlar inte om att man inte ska glida dock, utan att man inte ska råka aktivera touch med handen av misstag när man ritar.

Så det fyller faktiskt ett syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

En rithandske handlar inte om att man inte ska glida dock, utan att man inte ska råka aktivera touch med handen av misstag när man ritar.

Så det fyller faktiskt ett syfte.

Du får ju ha vilken åsikt du vill kring detta, men jag har en ”rithandske” för att min hand ska glida bättre så jag kan göra mer precisa och långa drag, vilket är svårt när handsvetten börjar göra sig till känns. Så jo, den handlar absolut om att handen ska glida lättare.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Äntligen! Take my money! 😄

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Jag undrar om Razer inser möjligheterna att marknadsföra dessa tingestar under separata varumärken riktade mot t ex skärmtryckare i dagligvaruhandeln eller varför inte extremsvajpande Tinder-användare.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Hade det varit 1:a april hade jag sagt "haha, bra där Razer".

Nu är det bara pinsamt.

Det är första april varje vecka nu för tiden, vad som helst kan tydligen bli en produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Håller med till viss del. Men framstår dom inte som ett oseriöst tramsföretag på samma gång?

Jo, all pr är inte bra pr. Såna här produkter då och då kan vara bra marknadsföring och roligt men när det inte längre förvånar eller överraskar så har det gått för långt och riskerar istället skada varumärket.

Razer hade lika gärna kunnat släppa den här produkten men istället för att försöka sälja för över hundringen, bara skicka med det i typ alla beställningar på deras hemsida under en period. "Glid över WASD med extrem precision...." "Scrolla utan att skava!" Etc.
Då hade det varit riktigt roligt drag. Men att försöka sälja produkten ger en konstig bismak.

Förövrigt, varför köpa nåt sånt här öht och inte bara en handkontroll till mobilen istället?

Permalänk
Medlem

Gaming industrin blir bare mera och mera löjlig, vad är det nästa rgb lampor, gaming stolar eller vad?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du får ju ha vilken åsikt du vill kring detta, men jag har en ”rithandske” för att min hand ska glida bättre så jag kan göra mer precisa och långa drag, vilket är svårt när handsvetten börjar göra sig till känns. Så jo, den handlar absolut om att handen ska glida lättare.

Originellt togs drawing glove inte fram för handen ska glida lättare.
Så nä

Permalänk
Medlem

Hahahaha 🤣
Håll i hatten generationen mobil gamers e här!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Originellt togs drawing glove inte fram för handen ska glida lättare.
Så nä

Ursprungligen togs de fram för att glida lättare över ytor när man tecknade på t.ex. ljusboxar, för det blev varmt och svettigt, eller för att inte så lätt smeta ut t.ex. blyertsskisser. De användes långt innan det fanns några touch-displayer över huvud taget.

Så, nu kan vi sluta

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

En sann gamer spelar väl inte mobilspel?

Räknas inte solitaire? XD

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Findecanor:

Smartphonehandskar utan handskarna alltså.

Var inte svårt att hitta på eBay från Kina. Ser precis likadan ut förutom färgen och Razer-loggan.

Finns också i 500-pack på Aliexpress.

Inte ofta man ser någon med 500 fingrar😂😂

Känns inte som en produkt som jag någonsin kommer köpa. Kan man inte få valkar på händerna av jobbet så ska man iallafall kunna få det när man spelar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Rätt dyrt men man förstår ju att geniet som kläckte den här idén inte gav bort den gratis.

Det är inget nytt. Jag har kört fingerborgar i 10 år. Den taktila känslan är överlägsen!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

jag önskar Razer kursade för all e-wast do producerar plus nu misc-waste hade varit bra för miljön.

Permalänk
Medlem

Såå först var det Puma gaming shoes:
https://au.puma.com/active-gaming-footwear-306663-01.html

och nu Razer gaming finger-pads!

Grattis världen!

Permalänk
Medlem

Kommer nog till att bli nästa grej ungarna på skolorna (dom hippa kidsen) kommer att ha på fingrarna "bara för".

Permalänk
Rekordmedlem

Ahhh Spandex, tight och fint så nu blir det åka av, tillbaka till modehöjpunkterna från 80talet, ingen riktig hårding vill ju vara utan Spandex mot huden och nu kan de yngre som roar sig med dagens mobilspel få åtminstone en liten del av den sanna Spandexupplevelsen
Vi får hoppas de snart släpper kompletta speldräkter som visar vilka som verkligen är seriösa spelare och inte bara nån som slöspelar lite i hemlighet ensamma i ett dunkelt rum utan verkligen vågar visa att han är en gamer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fick för mig att det var 1a April helt plötsligt?

Permalänk
Medlem

Det är alltså "onödigt skit" som ska in under lodrätt åtta.

Permalänk
Keeper of Traditions

Med tanke på hur enorm mobilspelmarknaden är så förstår jag mycket väl att något som detta skapas. Går såklart att dra massa skämt om hur onödigt det är, men jag skulle gissa på att de komma sälja hur mycket som helst av dessa. Särskilt när "proffsen" börjar synas med dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Största finessen med dessa borde ändå vara att man inte petar på skärmen med flottiga fingrar, och därmed slipper rengöra den lika ofta.

Skrivet av Kvarnis:

En sann gamer spelar väl inte mobilspel?

Hur ska man annars stilla sitt beroende AFK?

Skrivet av Findecanor:

Var inte svårt att hitta på eBay från Kina. Ser precis likadan ut...

... men är gjorda av bomull, som absorberar svetten, i stället för nylon, som ventilerar bort svetten.