Musmattan du inte klarar dig utan!

Permalänk
Medlem

Hurdant är glidet på SweC's musmattor? Funderar på att byta ut min BenQ Zowie, eller vad den nu heter, och skulle gärna ha en mussmatta med lite mer glid.

Permalänk

Grymt, men varken faktura eller direkt betalning funkar inte för en annan.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av _Fredrik_:

Grymt, men varken faktura eller direkt betalning funkar inte för en annan.

Kan det vara så att du valt fel land i drop down-menyn? (Eller ja snarare att hemsidan inte kunde identifiera rätt land)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Någon insatt FPS-spelare med medium-low sens där ute som har testat mattan och kan skriva några ord? Kanske nämna några modeller som den liknar i känsla? Jag skulle vilja se en kortare recension på några få kortare stycken utav den. Jag ställer frivilligt upp som temporär och neutral testpilot igen (jag är seriös) - senast var jag med som en av testpiloterna av Huawei P40 åt er. Och innan dessa (innan 2009 måste det varit, skrev jag några få recensioner för er).

Jag har grov ångest om jag ska slå till på en hexagon XXL-matta. Sjukt synd att ni inte har en 120x60cm-variant SweClockers. Jag finner ibland att ~90x40cm är precis för lite för litet för mig. Finns det någon anledning till att ni inte har det som alternativ? Det blir mer och mer populärt med den storleken.

Jag gillar verkligen designen på hexagon-mattan som är otroligt snygg utan att skrika "kolla på mig!" med sin design. Men jag har hordat på mig många musmattor genom åren (har säkert 6-8 XXL extended mattor som jag samlat på mig under senaste 2-3 åren). Just nu som jag roterar mellan dem.

Järnspikar, nu kommer man inte kunna sova inatt bara för att jag kommer försöka hitta en bra anledning att köpa denna...

Skrivet av radx:

Riktigt nöjd med min
Passa fint ihop med mina 43" skärmar också
https://www.bildtagg.se/file/7qsjsq200t78pcpigtbz11w

Damn, väldigt fin setup du har där! Dock får jag ont i nacken enbart av att kolla på bilden - stör mig lite på den ynka centimetern jag får kolla från vänster till höger på min 34" curved-skärm haha.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av aMp:

Finns det någon anledning till att ni inte har det som alternativ?

Det är ganska dålig ekonomi i så småskalig produktion som vi sysslar med och ju fler varianter vi sprider ut det på desto värre blir det.

Sen beror det också ganska mycket på vad som efterfrågats. Det är bara en handfull personer som uttryckt önskemål om ännu större matta. Däremot var det ganska många som ville ha en mindre så det fixade vi den här gången.

Inför nästa batch (vilket inte lär bli förrän nästa år) kan vi ha en omröstning om vilka vi ska köra på helt enkelt dock

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av _Fredrik_:

Grymt, men varken faktura eller direkt betalning funkar inte för en annan.

Skrivet av UndaC:

Kan det vara så att du valt fel land i drop down-menyn? (Eller ja snarare att hemsidan inte kunde identifiera rätt land)

Jag verkar ha samma problem, får "tekniskt fel " vid både kort- och fakturabetalning.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Johannikur:

Jag verkar ha samma problem, får "tekniskt fel " vid både kort- och fakturabetalning.

Okok kanske är det så att de som driver butiken åt oss har tekniska problem. Får återkomma imorgon när de är på plats!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Grymt, men varken faktura eller direkt betalning funkar inte för en annan.

Skrivet av Johannikur:

Jag verkar ha samma problem, får "tekniskt fel " vid både kort- och fakturabetalning.

Ni kanske har nån form av script-blockering eller liknande igång som bråkar?

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Kan det vara så att du valt fel land i drop down-menyn? (Eller ja snarare att hemsidan inte kunde identifiera rätt land)

Varken från telefon eller datorn så något galet är det.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av _Fredrik_:

Varken från telefon eller datorn så något galet är det.

Jag inväntar fortfarande svar från de som hanterar vår butik åt oss, tyvärr går det inte snabbt i semestertider :/

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det är ganska dålig ekonomi i så småskalig produktion som vi sysslar med och ju fler varianter vi sprider ut det på desto värre blir det.

Sen beror det också ganska mycket på vad som efterfrågats. Det är bara en handfull personer som uttryckt önskemål om ännu större matta. Däremot var det ganska många som ville ha en mindre så det fixade vi den här gången.

Inför nästa batch (vilket inte lär bli förrän nästa år) kan vi ha en omröstning om vilka vi ska köra på helt enkelt dock

Okay, helt försåtligt. Då får man hoppas på att efterfrågan på riktigt stora musmattor växer än mer tills nästa år då, eller när det är dags för nästa vända.

Tack för svar! <3

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Får också tekniskt problem

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag inväntar fortfarande svar från de som hanterar vår butik åt oss, tyvärr går det inte snabbt i semestertider :/

Kan berätta att problemet kvarstår, i varje fall för mig. Slängde också iväg ett mail till dem nu då suget efter en musmatta blivit på tok för stort.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Daz:

Kan berätta att problemet kvarstår, i varje fall för mig. Slängde också iväg ett mail till dem nu då suget efter en musmatta blivit på tok för stort.

Sorry att jag inte återkopplat. Vi fick svar från dem att de inte kunde reproducera något fel och att inget syntes i deras loggar samt att ordrar kom in i förväntad takt.
Men har hört från andra håll att problem kvarstår.

Upplever man problem är nog det snabbaste sättet att få lösning på det här att kontakta dem direkt:
https://shop.sweclockers.com/se/contact

Med så mycket information som möjligt (ie vad man försöker köpa, browser, tidpunkt, vilket betalsätt, vad felmeddelandet säger osv)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Kan berätta att problemet kvarstår, i varje fall för mig. Slängde också iväg ett mail till dem nu då suget efter en musmatta blivit på tok för stort.

Prova att genomföra beställningen från din mobil istället och välj då ditt mobildata abonnemang istället för WiFi när du genomför köpet. Funkar det då?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Prova att genomföra beställningen från din mobil istället och välj då ditt mobildata abonnemang istället för WiFi när du genomför köpet. Funkar det då?

Jag gav upp om att spara 16kr och valde paypal istället för klarna och då gick beställningen igenom. Testade på både mobil (iOS+Safari) och PC samt olika browsers (Edge helt utan tillägg och Chrome med mina standardtillägg) utan att lyckas.

Fick bekräftelse på beställningen riktigt snabbt nu när beställningen väl gick igenom.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Inge bättre för mig, fortfarande fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Äntligen hemma och underbart köp

Värt väntan !

https://i.imgur.com/TQCVfMe.jpg

Ack så fin! Men 500kr för musmatta gör ont i studentplånboken

Permalänk

Varför dyker detta upp som nyhet idag, den publicerades ju i mitten på Juli?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ralleballe:

Varför dyker detta upp som nyhet idag, den publicerades ju i mitten på Juli?

Vi vill ju fortfarande informera om våra musmattor men skriver inte en ny artikel varje gång vi nämner dem

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Snygga musmattor och rimliga priser! Tyvärr är 40cm lite för grunt för min del
900x550-600 så hade jag klippt en direkt!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en swec matta till min Logitech G PowerPlay men vet inte om den funkar.
Powerplay är då trådlösladdning till musen

Någon som har köpt och testat? Annars kanske man ska vara den första

EDIT:
Powerplay storlek:
Djup: 4.3 cm
Bredd: 32.1 cm
Höjd: 34.4 cm

Blir nog för stort :((((((

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

6mm tjock jag vill ha!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag har den förra (breda) mattan med .com på. Super nöjd med den.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Blir man inte ännu bättre på data om man använder comic sans?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av pellen:

Blir man inte ännu bättre på data om man använder comic sans?

Hehe stod faktiskt i valet och kvalet mellan comic sans och times new roman.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Bamse/propellermössan...

Permalänk
Medlem

Detta är content!

Permalänk
Medlem

Ooooooh! Det här är videoklippsclockers. Grym reklamfilm

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO