Musmattan du inte klarar dig utan!

Permalänk
Medlem

Kikat på Hexagon mattan i XXL tidigare, slog till ikväll

Permalänk
Medlem

Osydda kanter hade inte vart helt fel, sömmen skaver nå så förbannat när man kör låg sens.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

sydda kanter, går bort direkt tyvärr.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Osydda kanter hade inte vart helt fel, sömmen skaver nå så förbannat när man kör låg sens.

Jag håller helt och hållet med dig.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Linus82:

Osydda kanter hade inte vart helt fel, sömmen skaver nå så förbannat när man kör låg sens.

Skrivet av smerkele:

sydda kanter, går bort direkt tyvärr.

Skrivet av Dreijer:

Jag håller helt och hållet med dig.

Vi kommer tyvärr inte att ha möjlighet att producera några nya musmattor än på ett bra tag (skulle säga 12-18 månader ungefär).

(Är förstås inget argument för att ni ska köpa med sydda kanter om ni inte gillar det, ville bara informera )

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi kommer tyvärr inte att ha möjlighet att producera några nya musmattor än på ett bra tag (skulle säga 12-18 månader ungefär).

(Är förstås inget argument för att ni ska köpa med sydda kanter om ni inte gillar det, ville bara informera )

Jag klarar mig och jag tror absolut att det är en majoritet som vill ha sydda kanter. Det är snyggt och förlänger säkerligen livslängden på musmattorna, så ignorera oss. Vi är garanterat en minoritet i detta.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Osydda kanter hade inte vart helt fel, sömmen skaver nå så förbannat när man kör låg sens.

Skrivet av smerkele:

sydda kanter, går bort direkt tyvärr.

Skrivet av Dreijer:

Jag håller helt och hållet med dig.

Skrivet av UndaC:

Vi kommer tyvärr inte att ha möjlighet att producera några nya musmattor än på ett bra tag (skulle säga 12-18 månader ungefär).

(Är förstås inget argument för att ni ska köpa med sydda kanter om ni inte gillar det, ville bara informera )

Lyssna inte på UndaC...om ni klipper bort de sydda kanterna så får ni osydda kanter, så självklart skall ni köpa Swecs musmattor ändå...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ted:

Kikat på Hexagon mattan i XXL tidigare, slog till ikväll

Snyggt. Checka gärna in när den levererats så vi får höra ett omdöme

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord och musmatta sedan igår. Passar färgerna bättre nu!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

@UndaC Vem var den tredje personen i videon? Aldrig sett han förut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Så sjukt snygga! Men har vant mig med min FUNC som är av hård modell och man kan vända den för räffsat/slät sida. Ett av mina bättre köp efter en SSD-Disk

Så ser mer detta som ett tips till er!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hehe stod faktiskt i valet och kvalet mellan comic sans och times new roman.

Comic sans. Borde förbjudas.

Minns slutet av 90-talet när alla lärare skrev ut informationsblad, veckobrev och annat bös med just Comic sans och att jag till och med på den tiden kände att det var något oseriöst.

Heja Calibri Light (brödtext)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Comic sans. Borde förbjudas.

Minns slutet av 90-talet när alla lärare skrev ut informationsblad, veckobrev och annat bös med just Comic sans och att jag till och med på den tiden kände att det var något oseriöst.

Heja Calibri Light (brödtext)

Oklart hur detta ser ut på Windows, men kanske är hemskt nog?

Helt ärligt fattar jag inte hatet mot barnsliga font, allt behöver inte se perfekt ut i den här världen, allting är levande och folk har egen vilja

Låt livet vara lite lekfullt som filmen AVATAR

Finns många värre saker i livet än typsnitt att bråka om

Men med det sagt behöver man inte gå helt bananas 🍌

Finns ju dumheter som detta

🤷‍♂️😊

(För den oinvigde:)

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Elakekocken:

Comic sans. Borde förbjudas.

Minns slutet av 90-talet när alla lärare skrev ut informationsblad, veckobrev och annat bös med just Comic sans och att jag till och med på den tiden kände att det var något oseriöst.

Heja Calibri Light (brödtext)

Hehe jo. Det var ju just därför jag funderade på att använda det

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Vem använder musmatta…? Har inget minne av att jag någonsin använt någon.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Jag kan bara ha en typ av format pga skrivbord + stor skärm.
900x300 [mm]

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Knotvillage:

Vem använder musmatta…? Har inget minne av att jag någonsin använt någon.

Om du ställer frågan till dina medmänniskor så tror jag du kommer bli förvånad över att det är skrämmande många.

Skrivet av PeCe:

Lyssna inte på UndaC...om ni klipper bort de sydda kanterna så får ni osydda kanter, så självklart skall ni köpa Swecs musmattor ändå...

Lösningsorienterad. I like it.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av griid:

Jag kan bara ha en typ av format pga skrivbord + stor skärm.
900x300 [mm]

Du är inte ensam +1 på den

Visa signatur

🧔🏻 ⚙️Fractal Design Meshify C TG white ⚙️Asus ROG Strix B550-E Gaming ⚙️Zotac GeForce RTX 3060 AMP White Edition ⚙️Acer Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz (2x27") ⚙️Amd Ryzen 9 5900X ⚙️Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD ⚙️HyperX Fury RGB DDR4 32GB (2x16GB) ⚙️Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD ⚙️Western Digital EX 14TB HDD ⚙️Cooler Master Hyper 212 ⚙️Cooler Master Sickleflow 120mm ARGB 5st ⚙️Corsair TX650M PSU ⚙️Canon i-Sensys MF643CDW ⚙️Logi C920s PRO HD ⚙️Logi G915 Tactile ⚙️Logi G703 ⚙️Logi G PowerPlay ⚙️Win 11 installerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag har den förra (breda) mattan med .com på. Super nöjd med den. https://i.imgur.com/cormZ6i.jpghttps://i.imgur.com/4NDbjYe.jpg

En uppenbarelse, den nya är inte likadan! Har den gamla också. Riktigt bra musmatta.

Rolig video!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Om du ställer frågan till dina medmänniskor så tror jag du kommer bli förvånad över att det är skrämmande många.

Lösningsorienterad. I like it.

Det var lite det jag undrar. Hur många har och men framför allt varför. Förstår ju dom som har trådlös mus med laddare i mattan men annars finns ju ingen som helst anledning att använda det.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Knotvillage:

Det var lite det jag undrar. Hur många har och men framför allt varför. Förstår ju dom som har trådlös mus med laddare i mattan men annars finns ju ingen som helst anledning att använda det.

Det är bättre glid med en vettig musmatta och mer skonsamt mot både glidepads'en och bordet. Beroende på bord är det också bättre tracking med musmatta. För min del så måste jag ha musmatta, tycker det är hemskt utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag kan bara ha en typ av format pga skrivbord + stor skärm.
900x300 [mm]

Skrivet av Thunderdome:

Du är inte ensam +1 på den

Sax?

Nej men ganska förståeligt att inte alla mått kan finnas på en så liten batch. Skulle de haft mer att välja på hade nog priset stuckit iväg en hel del

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Knotvillage:

Det var lite det jag undrar. Hur många har och men framför allt varför. Förstår ju dom som har trådlös mus med laddare i mattan men annars finns ju ingen som helst anledning att använda det.

Så ser du det jag.

Min gissing är att det inte är en gängse uppfattning men skapa en tråd vettja med en poll, så kan vi se hur det ser ut på Swec och så kan du fråga alla där att "förklara" varför man använder en musmatta. För mig är det rätt självklart. Dels från känslan i musen blir trevligare med en musmatta samt att det skyddar bordet från långsamt skav samt att det förmodligen sparar på glidytorna på musen också, men som sagt det hade varit en intressant undersökning att göra.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Så ser du det jag.

Min gissing är att det inte är en gängse uppfattning men skapa en tråd vettja med en poll, så kan vi se hur det ser ut på Swec och så kan du fråga alla där att "förklara" varför man använder en musmatta. För mig är det rätt självklart. Dels från känslan i musen blir trevligare med en musmatta samt att det skyddar bordet från långsamt skav samt att det förmodligen sparar på glidytorna på musen också, men som sagt det hade varit en intressant undersökning att göra.

Mitt skrivbord är lite över 2.6m bred och 50cm djup och på det har jag 3 datorer, 4 egentligen men 2 av dom delar tillbehör. För 1.5 år sen målade jag skivan med trapplack och det finns knappt ett spår efter användning trots att alla maskinerna används dagligen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Mitt skrivbord är lite över 2.6m bred och 50cm djup och på det har jag 3 datorer, 4 egentligen men 2 av dom delar tillbehör. För 1.5 år sen målade jag skivan med trapplack och det finns knappt ett spår efter användning trots att alla maskinerna används dagligen.

Har man ett fint skrivbord med hyfsat glid håller jag med dig! Ofta sitter jag och kör min mus i soffan helt utan underlag

På kontoret har jag haft, men det är mest för att musen där var så kass att den inte klarade av att göra jobbet naken

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Snyggt. Checka gärna in när den levererats så vi får höra ett omdöme

Hade en Corsair MM200 innan och är minst lika bra kvalité i tyget. Mycket bra!
Trycket ser fint ut! Glidet känns kontrollerat och jämnt.

Enda nackdelen som flera kommenterat, är de sydda kanterna.
Längre fps sessioner kan skapa obehag för underarmen.
Får återkomma när den är lite mer innött, om kanterna blivit lite behagligare/mjukare.
Annars är planen att dra musmatten lite över bordskanten när man ska spela länge.

Överlag mycket nöjd!