Tisdagshäng – Diablo II: Resurrected med Jacob och Kenneth

Permalänk
Melding Plague

Tisdagshäng – Diablo II: Resurrected med Jacob och Kenneth

Efter att ha besegrat Mephisto fortsätter äventyret. Nästa anhalt Diablo själv och sen vidare till barbarernas hemvist Harrogath.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice, får man vara med o lira eller är det exclusive?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Helvete vad Act 5 är dålig :/ Trista färger, trista miljöer och de där teleporterande impsen. Actsen i rangordning för min del är Act 2, Act 1, Act 3, Act 4, Act 5.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Oneone:

nice, får man vara med o lira eller är det exclusive?

Den här gången blir det vi två som kör, men styr gärna upp något framöver! Kanske vore något i samband med att första Ladder Season drar igång?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Helvete vad Act 5 är dålig :/ Trista färger, trista miljöer och de där teleporterande impsen. Actsen i rangordning för min del är Act 2, Act 1, Act 3, Act 4, Act 5.

Håller med om ACT5, riktigt jäkla tråkig. Mina favorit Acts är 1-4-3-2-5

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av trickeh2k:

Helvete vad Act 5 är dålig :/ Trista färger, trista miljöer och de där teleporterande impsen. Actsen i rangordning för min del är Act 2, Act 1, Act 3, Act 4, Act 5.

Skrivet av tjobbo:

Håller med om ACT5, riktigt jäkla tråkig. Mina favorit Acts är 1-4-3-2-5

Så tycker jag om Act 3 Allt ser exakt lika tråkigt ut tills man kommer till Travincal, om man inte gick vilse på vägen dit
Min rangordning är Act 2, Act 1, Act 5, Act 4 och sist Act 3.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag får skylla på att min arbetsgivare förväntar sig att jag jobbar åtta timmar om dagen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Om vi nu ska rangordna är det för egen del Act I, Act V, Act IV, Act II och Act III. Håller helt med Kenneth om att Act III blir kul först när man når Travincal och då är man liksom på slutet.

Skrivet av Dinoman:

Jag får skylla på att min arbetsgivare förväntar sig att jag jobbar åtta timmar om dagen.

"F*ck you I won't do what you tell me!"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Lycka te.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Nightmare nu med min Poison Nova Necro, gör så förbannat lite damage nu utan bra gear och levels i skillen men sakta men säkert kommer jag framåt! Tänkte bugga och farma andariel sen efter lite loot. Kanske farma countess efter lite runes också

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jacob:

Om vi nu ska rangordna är det för egen del Act I, Act V, Act IV, Act II och Act III. Håller helt med Kenneth om att Act III blir kul först när man når Travincal och då är man liksom på slutet.
"F*ck you I won't do what you tell me!"

Bra band, dålig attityd.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat D2. Älskar Path of Exile som är mitt main game. Värt att köpa D2?

Permalänk

Är det bara jag eller ser gamla grafiken i D2R sämre ut än vanliga D2? Och då menar jag inte bara för att det visas i software mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Aldrig spelat D2. Älskar Path of Exile som är mitt main game. Värt att köpa D2?

Vill du ha retro/arkad-känsla och en mysig retrofeeling att bada i så kör.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag eller ser gamla grafiken i D2R sämre ut än vanliga D2? Och då menar jag inte bara för att det visas i software mode.

De kör nog den sämsta möjliga varianten men den känns bekant tycker jag.
Finns ju även inställningar för vad du har för upplösning, perspective mode och annat i Legacy mode.

Personligen tycker jag att det hela är en väldigt onödig feature..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Daemon:

De kör nog den sämsta möjliga varianten men den känns bekant tycker jag.
Finns ju även inställningar för vad du har för upplösning, perspective mode och annat i Legacy mode.

Personligen tycker jag att det hela är en väldigt onödig feature..

Vadå onödig. Det är ju jätteskoj att jämföra! Jag gör det hela tiden, helt utan någon större anledning egentligen, samt för mig som körde i 640x480 så känns det autentiskt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt