Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är det värt att köpa denna burken?

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa denna burken?

Tjena allihopa!

Min brorsas polare säljer nämligen sin dator till ett pris av 10 000:- och han undrar om jag vill köpa den. Grejen är det att jag nyligen köpte nya delar förra veckan (förutom psu och gpu) och byggde ihop riggen.

Dessa är delarna jag sitter på just nu:

CPU: 5 5600X m. Pure Rock kylare
PSU: Corsair CX600 W
SSD: 500GB (Lite-On 2.5 SSD)
MOBO: Asus ROG Strix B550-F Gaming
GPU: GTX 1050
RAM: Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart
Chassi: Corsair 4000D Airflow Svart

Dessa är delarna som sitter i den burken som säljs:
Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING - ATX / Z390
Processor: Intel Core i7-9700K - 8 kärnor / 8 trådar / 3.6 GHz (4.9 GHz Turbo) / 12MB / Socket 1151
Kylare: Noctua NH-D15
Grafikkort: Asus GeForce RTX 2070 Super Dual Evo OC grafikkort 8G
Hårddisk: Samsung 970 EVO Plus series SSD 1TB M.2 (MZ-V7S1T0BW)
Ramminne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 / CMK32GX4M2B3200C16
Nätaggregat: Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold - Svart
Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Tower No PSU Black ATX

Min fråga är då, är det värt köpa denna istället? Ha i åtanke att jag endast använder min nuvarande rigg till gaming och gaming endast och spelar för det mesta spel så som:
CS, Valorant, LoL, FFXIV och lite annat smått och gott.
Är medveten om att min GPU är ganska outdated och tanken är att införskaffa ett nytt i framtiden men just nu fungerar min till dem spelen jag lirar mest.

Har läst andra forum och liknande och i stort sett säger de allra flesta att jag bör behålla min nuvarande CPU och att man bör uppgradera sin rigg med denna CPUn som grund.

Nåja, vad tycker ni andra?

Permalänk
Medlem

Plockar GPU och PSU som är värt drygt 6k+1k, säljer övriga delarna för drygt 4k. Nettovinst 1k. Alternativt ± noll.

Win/Win i ditt fall om du orkar sälja prylarna.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Samsung Sverige

Hade gjort precis så som föregående skriver. Även med + - 0, så är det ju som sagt ändå en win

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel