Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Ett grillöverdrag! Självklart måste det stå Weber även på det. Hur skulle det se ut om grannarna som kastar en suktande blick kan få för sig att det är någon fattighjons-grill därunder? Nänä, detta är en materialsport!

Nåja, jag hade köpt ett av deras gråa "vanliga" överdrag tidigare men en av remmarna gick sönder efter bara en månad (kanske grillar för mycket?) så skickade tillbaka det och passade på att beställa ett svart "premium" istället då amazon hade det till samma pris. Får se om det håller bättre.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Inaktiv

Var på Kreta med min gamla pappa för första gången sedan typ 1995, och även första gången vi två åker charter sedan dess. Första gången jag flyger internationellt sedan 2006 för övrigt, så känner inte sådan jättestor flygskam egentligen. Klart jag önskar att flyg inte skulle skita ner så förbannat förstås, det behöver väl inte ens sägas. IALLAFALL!

Resan bar till Makri Gialos, vilket är en fin liten by (med massor av fina gigantiska turisthotell) på Kretas sydostkust nästan ända ut i tippen på ön, kringgärdad av vilda berg. Väldigt dramatisk och vacker natur! Ville såklart köpa med mig lite souvenirminnen när jag ändå var där:

De två väggprydnaderna är gjord av en Kretinsk konstnär som lever och arbetar i Heraklion, och han använder sig av stengods till plattan/inramningen och porslin till ansiktena, samt med en skiva trä på baksidan. Funderade på vilket av de två verken jag ville köpa, tyckte att de båda har sina kvalitéer, så det slutade med att jag köpte båda.

...Och också Toblerone, såklart. Man kan inte flyga charter utan att köpa Toblerone på flygplatsen, det är lag på det! Gillar verkligen den här varianten med kanderat apelsinskal och ingefära (inte särskilt framträdande ingefäraton, dock.) Vanlig Toblerone är ju en ganska sötsliskig historia, vet inte om de späckat receptet med mera socker sedan jag var ung för att det är billigare än kakao, men apelsin funkar ju bara så jävla bra i choklad helt enkelt. Ger ett stort lyft till en gammal (om än massproducerad) klassiker! Rekommenderas, 100%.

Närbilder:

Muggen är väl massproducerad i någon fabrik, den var inte så dyr, typ €8 vill jag minnas, och säkert inget under av kvalitet. Den är inte särskilt tung, så sannolikt ganska billig keramik och fan vet var den är gjord egentligen, man kunde fundera Kina kanske, men kvinnan som drev butiken sa att allt de säljer är Grekiskt, och hon verkade pålitlig. Ivartfall, muggen var charmig tyckte jag, och så var jag också ursprungligen ute efter en Thémugg eller kanna (de hade kannor, men ingen som var så värst jättefräck tyckte då jag), så det blev tre pjäser totalt. Fick dessutom med mig dem allihop på planet i en påse utan problem trots att man bara ska få ha ett handbagage med sig (hade min datorryggsäck också och den var fullknôkad, så där gick inget mer i.)

Åhja visst, förresten... lol

Secret Lab Titan Evo XL 2022, Classic/Neo Hybrid Leatherette

Beställde den här tidigare i somras, och fick leverans (i en fullkomligt gigantisk och lika fullkomligt astung box - över 40 kilo!) i mitten på augusti. Har ägnat tiden sedan dess åt att sitta i den och känna efter hur den är, och betyget är överlag riktigt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

Blev en sierrablå iPhone 13 Pro 128GB. Har inte kört iPhone sen 4s släpptes.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Det gick ju inte snabbt, men nu dök den upp.
LG SN8YG, Atmos/DTS:X bar. Ska köpa till ett par bakre högtalare framöver.

Permalänk
Medlem

Köpt en diskmaskin. Det är nog det "vuxnaste" jag har gjort på länge.

(äcklig Pepsi Mango som scale)

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Köpt en diskmaskin. Det är nog det "vuxnaste" jag har gjort på länge.

(äcklig Pepsi Mango som scale)

https://i.imgur.com/iqmrhcw.jpg

Vad får du in i den där? 2 muggar? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Köpt en diskmaskin. Det är nog det "vuxnaste" jag har gjort på länge.

(äcklig Pepsi Mango som scale)

https://i.imgur.com/iqmrhcw.jpg

Fränt, diskmaskin med fönster? Aldrig sett, men å andra sidan, varför inte? Har ju funnits på tvättmaskiner sedan urminnes tider.
Skinande rent, jajemän!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Vad får du in i den där? 2 muggar? 😂

Hade en kompis som använde en som var lika stor. Han sa att om han åt lunch på jobbet och diskade stora grytor m.m. hand så rymde den två dagars disk.

Höjden av lathet att inte handdiska så små mängder om du frågar mig. Men samtidigt är jag själv jävligt lat så jag ska kanske inte kasta sten i glashus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Köpt en diskmaskin. Det är nog det "vuxnaste" jag har gjort på länge.

(äcklig Pepsi Mango som scale)

https://i.imgur.com/iqmrhcw.jpg

Pepsi Max Mango kan vara det absolut vidrigaste jag druckit i läskväg på många år, tvi vale!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mindfighter:

lol
Så sött dock!

blev sugen med... var är det för "lego nummer" ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

blev sugen med... var är det för "lego nummer" ?

https://www.lego.com/sv-se/product/santa-s-visit-10293
https://www.lego.com/sv-se/product/santa-s-sleigh-40499

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Uppgradering från Xperia 5

Medföljande WH-1000XM3 dyker upp med posten om någon dag

Permalänk
Medlem

Nya vintersulor till bilen jag väntar på.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Vad får du in i den där? 2 muggar? 😂

typ fack för 7 tallrikar, plats för 4 glas och 4 par bestick. perfekt för singelhushåll

Skrivet av MadMantiz:

Fränt, diskmaskin med fönster? Aldrig sett, men å andra sidan, varför inte? Har ju funnits på tvättmaskiner sedan urminnes tider.
Skinande rent, jajemän!

ja det tyckte jag också, men den här är lite speciell, då den inte behövs kopplas till en vattenledning. man kan fylla på den med vatten direkt via en lucka på toppen. perfekt för mitt kök i min lilla etta!

Skrivet av edson:

Pepsi Max Mango kan vara det absolut vidrigaste jag druckit i läskväg på många år, tvi vale!

japp! helt klart!

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

https://i.imgur.com/Yl7kBIc.jpg

Blev med ny datormus! Gick från en Steelseries Rival 300 som började glappa i vänsterknappen till en Xtrfy M4 Miami Blue för bra pris. Var osäker på vad jag kände första timmarna jag testade musen, men svårt att säga då det troligtvis mest är ovana. Idag så är jag väldigt nöjd med den, lät som en fjäder mycket skön!

Hur är den storleksmässigt jämfört mot rival 300? Jag har själv en rival 300 och rycker den känns lite för stor.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Hur är den storleksmässigt jämfört mot rival 300? Jag har själv en rival 300 och rycker den känns lite för stor.

Kände av storleken direkt, främst på djupet där M4 är lite mer än 1cm kortare. På gränsen till att den var för liten för mig kände jag först men blev van ganska snabbt.

Här kan du se jämförelse i storlek, men det kanske du redan spanat in

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Lite såser, heta chilisåser, 1kg chiliflingor och 1kg av det _OBLIGATORISKA_ MSG!!

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Lite såser, heta chilisåser, 1kg chiliflingor och 1kg av det _OBLIGATORISKA_ MSG!!

https://i.imgur.com/mARaSkr.jpg

Nice!
Vem har du som hovleverantör?

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tummen ur att åka och köpa akustikskivor. Två stycken á 488 kronor inkl moms. Supernöjd, så det blir nog fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Lite såser, heta chilisåser, 1kg chiliflingor och 1kg av det _OBLIGATORISKA_ MSG!!

https://i.imgur.com/mARaSkr.jpg

Ser mycket gott ut! Vart har du handlat?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Ser mycket gott ut! Vart har du handlat?

Tippar på kryddlandet.se
De är min go to när det gäller sådant. Stort och roligt utbud. Black garlic såsen rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Klarade mig lite mer än ett år utan dator, trodde det skulle fungera enbart med PS5an, men så fel jag hade

Blev en färdigbyggd ifrån Webhallen.

https://www.webhallen.com/se/product/336820-Webhallen-Config-D21-0203-i7-11700K-RTX-3070-16GB-RAM-1TB-SSD-Win-10

Kommer dock köpa ny skärm senare, nu när man har blivit van med LG CX 65" till PS5an, men hade inte riktigt råd med en dyrare skärm atm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av oatp1b1:

Fick äntligen tummen ur att åka och köpa akustikskivor. Två stycken á 488 kronor inkl moms. Supernöjd, så det blir nog fler.
https://i.imgur.com/HbvuubY.jpg

Var köpte du dom om man får fråga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Klarade mig lite mer än ett år utan dator, trodde det skulle fungera enbart med PS5an, men så fel jag hade

Vad erbjuder en dator som PS5an inte kan?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Vad erbjuder en dator som PS5an inte kan?

New World, och spela igen med kompisar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Var köpte du dom om man får fråga

Bullerbekämparen i Stenkullen. Säljer både över disk och internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Ser mycket gott ut! Vart har du handlat?

Skrivet av Zaphood:

Tippar på kryddlandet.se
De är min go to när det gäller sådant. Stort och roligt utbud. Black garlic såsen rekommenderas varmt.

En annan kandidat är drakfrukt.se. Kan rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Ser mycket gott ut! Vart har du handlat?

Skrivet av Zaphood:

Tippar på kryddlandet.se
De är min go to när det gäller sådant. Stort och roligt utbud. Black garlic såsen rekommenderas varmt.

mycket riktigt, kryddlandet. MSG är dock från den lokala asiatiska livsbutiken, då inte alltid alla nätbutiker har 1 kg påsen på lager

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tachiyon:

mycket riktigt, kryddlandet. MSG är dock från den lokala asiatiska livsbutiken, då inte alltid alla nätbutiker har 1 kg påsen på lager

Vad är MSG egentligen?!
”Smakförstärkare” är vad Google säger, men hur funkar det ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vad är MSG egentligen?!
”Smakförstärkare” är vad Google säger, men hur funkar det ?

Den ger umami (femte grundsmaken) och består
av Natriumglutamat. Umami ger en fyllighet/matighet och används mycket i kinesisk matlagning.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]