SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Ljusskygg

Byte till CI/CD

Har nu bytt till CI/CD efter förslag ifrån @Alling, så den senaste versionen är inte längre 4.1.0.

Ni kan alltid se min senaste version här.
Formatet som följs är YY.DDD.kmm, vilket i princip är året, dagen på året samt klockan när jag senast uppdaterade temat.

Det ska räcka att uppdatera era teman två gånger (sker oftast automatiskt), den första uppdateringen är 4.2.0 som ändrar updateURL till att hitta de nya filen, sen en uppdatering som uppdaterar resten. (Har fixat färgen "gilla" knapparna)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara för mig som det helt plötsligt ser ut såhär?

Använder temat med Stylus och såvitt jag kan se så använder jag mig av senaste versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Bara för mig som det helt plötsligt ser ut såhär?
https://i.imgur.com/Uha2xAE.jpg

Använder temat med Stylus och såvitt jag kan se så använder jag mig av senaste versionen.

Samma här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Bara för mig som det helt plötsligt ser ut såhär?
https://i.imgur.com/Uha2xAE.jpg

Använder temat med Stylus och såvitt jag kan se så använder jag mig av senaste versionen.

Det är Swec som pushat en ny ändring. Vissa grejer är vita för mig nu.

Permalänk
Medlem

Har samma problem.
Firefox

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Mieriola:

Bara för mig som det helt plötsligt ser ut såhär?
(bild)

Skrivet av breakman:

Samma här...

Skrivet av Baxtex:

Det är Swec som pushat en ny ändring. Vissa grejer är vita för mig nu.

Skrivet av ClintBeastwood:

Har samma problem.

Har pushat en hotfix, kolla så ni sitter på version ≥ 20.357.1647!

Jag har inte dubbelkollat på alla ställen om det ser rätt ut, bara de vanligaste sidorna. Vänligen skriv i tråden, i DM eller på GitHub som en Issue om det finns fler ställen att åtgärda

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något som ändrats idag med tanke på bilderna på framsidan medan man använder "wide"? Bilderna ser ut att vara den vanliga bredden, men resten är "som det ska" med wide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Något som ändrats idag med tanke på bilderna på framsidan medan man använder "wide"? Bilderna ser ut att vara den vanliga bredden, men resten är "som det ska" med wide.

https://puu.sh/HCNAU/950cc88eac.png

Samma sak för mig, om du vill prova så har jag skapat Wider Sweclockers där du kan ställa in mer om storlek och bredd. Testa gärna och lämna kommentar i den tråden.

Ändra bredd i Dark fungerar ju också för de flesta, så @Soitora löser nog det snabbt annars.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av m4gnify:

Något som ändrats idag med tanke på bilderna på framsidan medan man använder "wide"? Bilderna ser ut att vara den vanliga bredden, men resten är "som det ska" med wide.

https://puu.sh/HCNAU/950cc88eac.png

Hej, har personligen själv aldrig använt LemonIllusions inställningar, men är det ungefär så här det är tänkt att det ska se ut? Alltså fullbredd på bilden också:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Hej, har personligen själv aldrig använt LemonIllusions inställningar, men är det ungefär så här det är tänkt att det ska se ut? Alltså fullbredd på bilden också:
https://i.imgur.com/YBxNCfW.png

Japp, och det är inte det längre med LemonIllusions wide. Tror de har spökat om lite i css och artiklarna sista tiden, så säkert något med det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Japp, och det är inte det längre med LemonIllusions wide. Tror de har spökat om lite i css och artiklarna sista tiden, så säkert något med det.

Testa uppdatera till version 21.120.2023.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Testa uppdatera till version 21.120.2023.

Nu fungerar det igen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Bara för mig som det numera är vitt i forumet t ex?

https://imgur.com/a/Ot0cBnn

Permalänk
Medlem

Nice, funkar perfekt med chrome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Bara för mig som det numera är vitt i forumet t ex?

https://imgur.com/a/Ot0cBnn

Jag har mörkt både genom Better Sweclockers och genom Stylus. Provade både i Edge och Firefox.
Jag kör med version 21.120.2023 i stylus, BSC kör säkert samma.

Tryck på CTRL + F5 och se om det hjälper eller rensa historiken.

Vad tycker ni andra som kör Sweclockers Dark. Jag skulle vilja ha Image opacity 1.0 som default istället för 0.75. Jag skulle vilja ha den i BSC men vill inte har mörkare bilder.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag har mörkt både genom Better Sweclockers och genom Stylus. Provade både i Edge och Firefox.
Jag kör med version 21.120.2023 i stylus, BSC kör säkert samma.

Tryck på CTRL + F5 och se om det hjälper eller rensa historiken.

Vad tycker ni andra som kör Sweclockers Dark. Jag skulle vilja ha Image opacity 1.0 som default istället för 0.75. Jag skulle vilja ha den i BSC men vill inte har mörkare bilder.

Hmm jag kör ungoogled chromium..kanske något där som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm jag kör ungoogled chromium..kanske något där som gör det.

Den borde ju fungera lika bra (bättre) som Chrome eller Edge. har du testat att rensa cookies och historiken. Eller ett annat plugin?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Den borde ju fungera lika bra (bättre) som Chrome eller Edge. har du testat att rensa cookies och historiken. Eller ett annat plugin?

SBS 🤦‍♀️ Jag använde bara länken i första inlägget. Nu öppnade jag Stylus och la på senaste uppdateringen av temat. Funkar bra nu.

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra lösning för att få detta temat på Android? Firefox tog bort stöd för nästan alla addons för ett halvår sedan och nu vill jag knappt använda SweClockers på natten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av johanandersson:

Någon som har en bra lösning för att få detta temat på Android? Firefox tog bort stöd för nästan alla addons för ett halvår sedan och nu vill jag knappt använda SweClockers på natten.

Kanske kolla på någon proxylösning eller vad det är @Alling gör för att få det till mobilen, tror info fanns på hans profil eller på Better Sweclockers forumtråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Kanske kolla på någon proxylösning eller vad det är @Alling gör för att få det till mobilen, tror info fanns på hans profil eller på Better Sweclockers forumtråden.

Tack.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Nån fix på gång för nya Marknaden?

Permalänk

Sweclockers borde döpas om till "trögclockers" med tanke på hur lång tid det tar att fixa mörkt tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Sweclockers borde döpas om till "trögclockers" med tanke på hur lång tid det tar att fixa mörkt tema

Downclockers

Permalänk
Medlem

Firefox + Dark Reader löser väl biffen rätt bra?

Eller är denna darktheme något man själv kan justera mera exakt än Dark Readers justeringsinställningar?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Ljusskygg

Market 2.0 Hotfix: 21.290.2348

Skrivet av m4gnify:

Nån fix på gång för nya Marknaden?

Fick reda på det nyss, ska kolla på om jag kan få ut något snabbt med en hotfix, annars får jag fixa resten imorgon efter jobbet

EDIT: Hotfix släppt med 21.290.2348

Skrivet av fecko:

Firefox + Dark Reader löser väl biffen rätt bra?

Eller är denna darktheme något man själv kan justera mera exakt än Dark Readers justeringsinställningar?

Kör man med Stylus kan du ställa in en del med User settings för temat specifikt

Kör dock ej med Dark Reader så kan ej jämföra

Hotfix ute
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Fick reda på det nyss, ska kolla på om jag kan få ut något snabbt med en hotfix, annars får jag fixa resten imorgon efter jobbet

Snyggt jobbat..och tack för bra support på Github, det var jag som rapporterade där.

Visa signatur
Permalänk

Fungerar detta med Edge?

Hur gör man isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Fungerar detta med Edge?

Hur gör man isf?

Edge kan använda Chromes tillägg. Man installerar Stylus eller Better Sweclockers. Så kolla på första inlägget så ska det fungera med dom instruktionerna som är där.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Edge kan använda Chromes tillägg. Man installerar Stylus eller Better Sweclockers. Så kolla på första inlägget så ska det fungera med dom instruktionerna som är där.

Har laddat ner Stylus men hittar inte filen.

Hyr gör jag för att komma vidare?

Funkar detta på Edge i mobilen med?

Hur gör jag isf?