Anmäl dig till Roborock Challenge!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Vad tror ni, räcker det kylelementet som följer med eller är det bättre att köpa ett lite större.

Hittade denna:
https://www.techpowerup.com/review/adata-xpg-gammix-s70-blade...

I pc så verkar reads inte vara ett problem medans längre perioder av writes behöver bra luftflöde för att undvika lite throttling. I en PS5 så skulle kanske en fläskigare heatsink inte sitta fel även om det borde fungera ypperligt med den medföljande då det borde vara mestadels läsning som sker vid spelande.

Permalänk
Medlem

Det där är membran varianten istället för MX switch (klon) varianten som i original inlägget. Därför är den billigare.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara samma tangentbord? Membranbrytare

Permalänk
Medlem

Nördic kitten kostar lika mycket på nördics hemsida ochdär är det bara 30:- i frakt.

Notera även att de 50:- man får i rabatt när man prenumererar på nyhetsbrevet har vissa villkor som inte framgår innan köp.
Tror det bla 350:- som minimum summa som gällde gör att nyttja rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Det där är membran varianten istället för MX switch (klon) varianten som i original inlägget. Därför är den billigare.

Skrivet av PlogarN97:

Verkar inte vara samma tangentbord? Membranbrytare

Danke, tar och redigerar "bort" det inlägget

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Singles day rean är uppe nu på elgiganten och det är en besvikelse
Massa skit "NANO" skärmar från LG. Sonys X90J 65tum för 13k och 75tum för 15k är det bästa

75 tummaren har ett schysst pris för nån som vill ha en så pass stor TV. 65 tummaren är någon tusenlapp billigare än historiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av morlin:

Massa skit "NANO" skärmar från LG. Sonys X90J 65tum för 13k och 75tum för 15k är det bästa

75 tummaren har ett schysst pris för nån som vill ha en så pass stor TV. 65 tummaren är någon tusenlapp billigare än historiskt

De sparar väl på krutet till svarta fredagen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av morlin:

De har bra rabatt på LG Atmos Soundbar för 4999 vilket blir 50%+ rabatt men den verkar endast gå att hämta i butik när jag försöker beställa.

Visa signatur

5800X3D, RX 7900 XTX, 32gb RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrickL:

Det är inte HyperX Cloud II. Verkar vara Hyper X Cloud Core

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

X900H varianten har VRR (har tvn så jag kan bekräfta) så X90J borde ha det med tänker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

It's dangerous to go alone! Take this
Just nu får du 100 kr i rabatt om du handlar över 1000kr (gäller t.o.m. onsdag 10/11). När du köper något åt dig själv, kanske du kan passa på att lägga till något för fars dag, eller använda det som sponsring på spelet du funderat på att skaffa?

https://i.imgur.com/m4iGjII.png

Webhallen skickade nyss ut en Personlig värdecheck på 100 kr via mail.
Kolla efter mailet - "Personlig värdecheck 100 kr"

Troligtvis gäller det bara folk som subbar till nyhetsbrev och är en högre grad på medlemsnivån (gissar jag på).
Koderna är individuella. Gäller tills onsdag 10/11.

vad är fyndet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

vad är fyndet?

Fyndet går att debattera men 100kr rabatt extra på köp över 1000kr är väl inte så dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morlin:

75 tummaren finns nu för samma pris på hifiklubben och dessutom får man 1000kr i presentkort på playstation store

Sugen är man... men vill ha en philips oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Fyndet går att debattera men 100kr rabatt extra på köp över 1000kr är väl inte så dåligt.

Jag har fått mailet men hittar ingen kod eller någon länk till sidan du visar? Märkligt, jag är level 13.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Jag har fått mailet men hittar ingen kod eller någon länk till sidan du visar? Märkligt, jag är level 13.

Inte jag heller är Level 14

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Avstängd

klicka här för din kod

Är lvl 10 och har en länk i emailet. Använde den precis..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Skrivet av Anders9110:

Inte jag heller är Level 14

Så såg det ut för mig (22) men en annan kompis med lägre level fick inte, en med 16 fick dock.

Kanske är levelbaserat eller random.

Permalänk
Medlem

Jag är level 9 och har inget sånt mail

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 11 och fick koden. Det viktiga är att klicka på "Klicka här för din kod" och inte på själva bilden i mailet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Är det inte väldigt tyst om singles day och black friday?

Singles day har jag sett elgiganten och jysk bara.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Blir nog inte så mycket iår. Med tanke på hur dåligt det va förra året kommer det nog bli ännu sämre iår med alla brister och fraktproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Singles day brukar ju mest vara Asien.
Black friday däremot har jag börjat se reklam om.

Skrivet av mattemaz:

Blir nog inte så mycket iår. Med tanke på hur dåligt det va förra året kommer det nog bli ännu sämre iår med alla brister och fraktproblem.

Lade in svaret här istället för ny post.
Tror detta är mycket av anledningen. Vinstmarginalen sjunker avsevärt pga fraktkostnaderna. Det ligger ju på 5-10x kostnaden för en container.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Singles day brukar ju mest vara Asien.
Black friday däremot har jag börjat se reklam om.

Senaste åren har det varit rätt många butiker som kört det här med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Nej, så är det väl kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Med tanke på att den omtalade rabattkoden på webbhallen bara är giltig till och med den 10 november så lär det bli singles dag imorgon även på webbis

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Produkt: ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 1TB
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B093DP3X4H/ref=ox_sc_saved_i....
Kategori: SSD
Prisjakt:
Pris: 1384kr

Gen 4 SSD, billigaste jag sett hittills för en så snabb variant.

Jag köpte själv denna när det tipsades om den tidigare, dock med en annan kylare. Fungerar fint i min PS5a. Den kostade 1023 kr då btw. Helt klart värt det för detta pris med.
Edit: Och där höjde dom priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag köpte själv denna när det tipsades om den tidigare, dock med en annan kylare. Fungerar fint i min PS5a. Den kostade 1023 kr då btw. Helt klart värt det för detta pris med.
Edit: Och där höjde dom priset.

When did you buy it for 1023kr? that's insane

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

When did you buy it for 1023kr? that's insane

I mitten av oktober. Det kan ha varit prisfel eller valutaväxling som strulade. Fick den för det priset ivf :).
https://www.amazon.se/gp/product/B08NY7XCL1/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Json_81:

Det bli rabatter på munnkydd, handsprit och ir termometrar, perfekt för att mäta temp på datordelarna med och att ha för att rengöra kontaktytorna mellan kylare och kretsar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulash:

Min har dykt upp i postnord app ca 1 timme sedan. (Jag fick bekräftelse mail på kl22:00 (25/10))

Fan va orättvist 😊
Jag fick bekräftelsemail 22:15 (25/10) och har fortfarande inte fått eller hört nåt…
Har mejlat Ingram Micro men de svarar inte.