Permalänk
Medlem

Lägga datorn horisontellt?

Hej, funderar att lägga min datorn horisontellt på en hurts under skrivbordet. Finns det något man bör tänka på, till exempel att lägga till några fler fläktar (har i dagsläget 140 insug fram, 120 utsug bak och en stor luft kylare) eller minimum utrymme mellan dator och skrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LL02:

Hej, funderar att lägga min datorn horisontellt på en hurts under skrivbordet. Finns det något man bör tänka på, till exempel att lägga till några fler fläktar (har i dagsläget 140 insug fram, 120 utsug bak och en stor luft kylare) eller minimum utrymme mellan dator och skrivbord?

Är det i ett hörn av rummet kan det bli varmt. Men det kan det oavsett om datorn står eller ligger. Så nej inet särskiilt att tänka på om nu sidopanelen inte har hål som täcks.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Efter som du inte har några fläktar på sidorna så spelar det ingen roll hur nära det är.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LL02:

Bara att lägga den på "rätt" sida så att kylaren inte hänger under processorn.