Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Erfarenhet av www.chrono24.se ?

Vet att det finns relevanta trådar och erfarenheter från klocksnack.se och det är en helt legit sajt, typ som internationella blocket fast för klockor.
Dock ändå nyfiken på vad för, eller om, vilka erfarenheter eventuella swecare har av sajten?
Är en klocka i klassen 6-7k som är ändamålet, så inga jättesummor så. Men tillräckligt för att vilja ha säkerhet och inte enbart betala via eBay typ.
Deras trusted checkout verkar vara intressant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har bara sålt en klocka där, för runt 6k om jag inte minns fel. Funkade hur smidigt som helst.

Permalänk
Medlem

@Rungen du har ingen erfarenhet av att köpa? Hur funkar det som säljare, som jag fattat det så håller dom pengarna i upp till 14 dagar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har endast köpt ett objekt på sidan men det gick väldigt snabbt och smidigt. Detta var från ett företag. Betalade in pengar på ett mellankonto som Chrono24 håller fram till jag har bekräftat att allt var rätt och fått rätt produkt. Misstänker att du som säljare för pengarna när köparen har mottagit objektet och bekräftat det.

Visa signatur

__________________
Chassi NZXT Switch 810 Svart CPU Intel Core i7 4770k GPU Gigabyte Radeon 7990 6GB 1150 MHz RAM Corsair Vengeance DD3 16 GB 1600MHz SSD Samsung 830 128 GB HDD Samsung HD103SJ 1TB Moderkort Gigabyte G1 Sniper 5 Nätaggregat Corsair HX 850W CPU Kylning Noctua NH-C12P SE14 Skärm BenQ G2222HDL 23 Lur Sasmsung Galaxy S3 4G Onyx Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Rungen du har ingen erfarenhet av att köpa? Hur funkar det som säljare, som jag fattat det så håller dom pengarna i upp till 14 dagar?

Tyvärr ingen erfarenhet av att köpa. Nu var det ett par år sedan så minnet är inte såpass exakt som man skulle kunna önska. Men såvitt jag minns så var processen som så att jag blev meddelar av chrono24 när köparen betalat till dem och blev då ombedd att skicka klockan. När jag skickat den meddelade jag chrono24 det och sedan var det bara att vänta tills den anlänt till köparen. Kanske missar något steg i processen av dåligt minne men allting gick hursomhelst väldigt smidigt.

Permalänk
Medlem

Köpt en breitling och en rolex via chrono24 använde deras "Escrow Service" där dom håller pengarna två veckor efter köpet tills allt är klart.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt totalt 3 klockor via Chrono24 och det har varit smidigt. Jag har alltid kört med Trusted Checkout, vet dock inte hur mycket extra säkerhet man får. Jag hade uppfattat det innan som att köpet helt gick igenom först när jag accepterat att jag fått klockan och kunnat verifiera att den är OK, men köpet går igenom så snart Chrono24 kan se att köparen hämtat ut paketet.
Det absolut viktigaste är nog dock som alla säger att "köpa säljaren". Kolla upp säljaren ordentligt innan du gör ett köp så minimerar du risken för problem framöver.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Tack fler era tips och erfarenheter 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tack fler era tips och erfarenheter 👍

Har handlat där säkert 20 gånger och Chrono24 är som EBay eller tradera, en samlingssida för mängder med olika handlare. Googla själva handlaren och se till att använda deras tjänst för betalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Har handlat där säkert 20 gånger och Chrono24 är som EBay eller tradera, en samlingssida för mängder med olika handlare. Googla själva handlaren och se till att använda deras tjänst för betalning.

Tack.
Känns bra med fler som använt sig av dom.
Med deras betalning...syftar du på trusted checkout?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X