Beslutångest OnePlus 8T eller Samsung Galaxy S20 FE 5G

Permalänk
Medlem

Beslutångest OnePlus 8T eller Samsung Galaxy S20 FE 5G

Hej!

Dags för en ny mobil efter 5år. Just nu sitter jag och kollar på OnePlus 8T och Samsung Galaxy S20 FE 5G men vet inte vilken jag ska välja. Min budet är 5000kr.

Jag vill gärna ha en bra main och selfie kamera, jag vill att mobilen ska hålla och inte tappa prestanda efter 1år, bra batteri . Vilken mobil skulle ni valt?

Eller rekommenderar ni någon annan än de jag kollar på?

Tack

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre tagit Comviqs juldeal på S21, du betalar alltså 150x24 = 3600:- (abonnemanget tillkommer med 195:- i månaden, men det är riktigt hyggligt i mitt tycke).

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag hade hellre tagit Comviqs juldeal på S21, du betalar alltså 150x24 = 3600:- (abonnemanget tillkommer med 195:- i månaden, men det är riktigt hyggligt i mitt tycke).

Jag är nöjd med mitt abonnemang :/

Permalänk
Medlem

Tycker Oneplus går ner sig för varje ny generation lite, men det är en högst personlig åsikt. Dom blir segare och segare med uppdateringar ex, i början var dom en av de snabbaste på marknaden. Priset känns också som det ökar nästan för varje ny modell, eller serie, Var väl förrförra eller nåt som gick in aningens billigare än föregående om jag inte missminner mig? Enda lite positiva jag ser med dom är att dom är en av få tillverkare som vågar sig på lite specialmodeller, som nu senaste PacMan edition.
TLDR Hade gått på Samsung

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TsExi:

Jag är nöjd med mitt abonnemang :/

Dock får man ju 100 gig i månaden för 175 kr så det är ju extremt svårslaget. Dealen @Yorg tog upp är sjukt bra. Men fler operatörer kan ju släppa black friday erbjudanden så man kan ju ha lite is i magen en vecka till.

Jag tycker också som ovan att OnePlus har gått ned sig.

Permalänk

Jag är nöjd med min Oneplus 6T som nu är några år gammal. Jag hade Samsung innan det och tyckte det var skönt att slippa deras inbyggda appstore som man var tvungen att ha vid sidan om play store. Var lite less på all bloatware men det är ju en smaksak om det är nog för att välja ett annat märke.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av TsExi:

Hej!

Dags för en ny mobil efter 5år. Just nu sitter jag och kollar på OnePlus 8T och Samsung Galaxy S20 FE 5G men vet inte vilken jag ska välja. Min budet är 5000kr.

Jag vill gärna ha en bra main och selfie kamera, jag vill att mobilen ska hålla och inte tappa prestanda efter 1år, bra batteri . Vilken mobil skulle ni valt?

Eller rekommenderar ni någon annan än de jag kollar på?

Tack

Jag tror personligen inte någon av dom skulle tappa prestanda efter endast 1 år. Ett tips är att kolla deals nu under BF veckan.

Har du övrigt frågor kring S20 FE så är det bara tagga mig

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Hade valt samsung s1 via detta erbjudandet https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-s21

OnePlus var toppen förr men de har enligt mig blivit sämre och sämre medans samsung gjort precis tvärt emot.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA