Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sen sist men nu var det dags att fylla på lagret lite lagom innan jul.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk

Nu kom min air fryer / varmluftfritös. Jag hittade en som var kraftigt nedsatt under Black Friday.

Köpte även en Marvel-serietidning från Amazon.

Permalänk
Medlem

Som ett barn på sin födelsedag.
Här ska bryggas öl😍

Permalänk
Medlem

Helt ny dator förutom mitt grafikkort som jag köpte några månader sedan Specs ser man i min signatur(980 pro 1TB SSD och nh-u12s redux kylare står inte med), riktigt nöjd med hur det blev! Har ändrat RGB:n på minnena till statisk lila färg, gillar inte att ha en burk med disco, därför man inte ens kopplat i RGB:n på fläktarna

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kände för att byta ut min 9-åriga router.
990:- på Kjell, var rimligt pris.
WIFI 6, lite fler antenner(ser ut som en megaspindel på väggen nu) och något snabbare hastighet.

Gammal router, ASUS RT-AC66U

Ny router, TP-Link Archer AX73 AX5400

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Nya fina högtalare, en bonus att damen även gillade utseendet. Får hoppas katt jävlarna inte river sönder dom. Trevligt med olika front tyg. Kan man ta det man minst gillar först om katterna är på det. Dynavoice Classic CL-28 heter dom. Klart bättre ljud än mina gamla Dynavoice Challanger EX-85.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Helt ny dator förutom mitt grafikkort som jag köpte några månader sedan Specs ser man i min signatur(980 pro 1TB SSD och nh-u12s redux kylare står inte med), riktigt nöjd med hur det blev! Har ändrat RGB:n på minnena till statisk lila färg, gillar inte att ha en burk med disco, därför man inte ens kopplat i RGB:n på fläktarna

https://cdn.discordapp.com/attachments/316396018822283264/914852964143874078/IMG_20211129_125602.jpg

Du borde ha en fläkt som utblås rakt bakom CPU kylaren, det hade förbättrat temperaturerna både på CPU och i chassit.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Du borde ha en fläkt som utblås rakt bakom CPU kylaren, det hade förbättrat temperaturerna både på CPU och i chassit.

Mvh

Jo tänkte ha det först men den fläkten jag hade satt där verkade vara defekt så blev bara att ta bort den, orkade inte byta hur dom satt och sen är jag nöjd med mina temperaturer än så länge ändå. Men lär fixa till det nästa gång jag öppnar upp den för att göra rent

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nya fina högtalare, en bonus att damen även gillade utseendet. Får hoppas katt jävlarna inte river sönder dom. Trevligt med olika front tyg. Kan man ta det man minst gillar först om katterna är på det. Dynavoice Classic CL-28 heter dom. Klart bättre ljud än mina gamla Dynavoice Challanger EX-85.
https://i.imgur.com/avlFhAc.jpg
https://i.imgur.com/85pfrqP.jpg

Kan din dam övertala min dam att golvhögtalare kan vara fina? Tack!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Kan din dam övertala min dam att golvhögtalare kan vara fina? Tack!

kanske du själv klarar om hon gillar retro? Min dam föll pladask för tyg frontarnas retro stil. Sen brukar ju jag ändå beställa högtalare om jag vill ha dom så får hon tycka bäst hon vill men i detta fall så utbrast hon: "VA har du inte beställt dom än?"

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Då jag just nu inte har behov av så mycket hemma valde jag denna black friday att försöka begränsa mina inköp, åtminstone så jag inte köper massa dyra saker. Därför blev det bara att jag köpte saker när det var väldigt attraktiva priser, men jag ville gärna även få användning för sakerna så de inte står och samlar damm. Nedan är bild på mina tre teknikinköp under 'Black week':

Alcatel 1C - För er som följer fyndtråden såg ni kanske att jag la ut denna skönhet; 99 kr för en "modern" smartphone. Som väntat är den slö. Men spelar musik väldigt bra, tänkte använda den när man ska ut och löpa och på gymmet. Det är dessutom rätt bra att den är så slö för då pallar man inte pausa sitt tränande och kolla sociala medier o.s.v.

Philips X2HR - Alltid velat ha ett par rejäla hörlurar men inte velat betala de tusentals kronor som oftast krävs. Därför kändes det ganska rimligt att betala de 676 kr som Amazon krävde. Nu har jag inte direkt något att jämföra med men mycket nöjd!

Stadia Premiere Edition - Är absolut ingen Stadia fantast och har enbart testat tjänsten vid något tillfälle, inte något för mig. Men för 249 kr för en Chromecast Ultra & Stadia Controller var jag tvungen att slå till. Ej testat ännu, men kontrollen känns rätt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Då jag just nu inte har behov av så mycket hemma valde jag denna black friday att försöka begränsa mina inköp, åtminstone så jag inte köper massa dyra saker. Därför blev det bara att jag köpte saker när det var väldigt attraktiva priser, men jag ville gärna även få användning för sakerna så de inte står och samlar damm. Nedan är bild på mina tre teknikinköp under 'Black week':

Alcatel 1C - För er som följer fyndtråden såg ni kanske att jag la ut denna skönhet; 99 kr för en "modern" smartphone. Som väntat är den slö. Men spelar musik väldigt bra, tänkte använda den när man ska ut och löpa och på gymmet. Det är dessutom rätt bra att den är så slö för då pallar man inte pausa sitt tränande och kolla sociala medier o.s.v.

Philips X2HR - Alltid velat ha ett par rejäla hörlurar men inte velat betala de tusentals kronor som oftast krävs. Därför kändes det ganska rimligt att betala de 676 kr som Amazon krävde. Nu har jag inte direkt något att jämföra med men mycket nöjd!

Stadia Premiere Edition - Är absolut ingen Stadia fantast och har enbart testat tjänsten vid något tillfälle, inte något för mig. Men för 249 kr för en Chromecast Ultra & Stadia Controller var jag tvungen att slå till. Ej testat ännu, men kontrollen känns rätt okej.

https://i.imgur.com/zmv8ruJ.jpg

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ersatte mina trogna hd600 som jag haft sedan 2003 med ett par meze empyrean, super nöjd

Permalänk
Medlem

Från Black Friday.

Amazon.se

Webhallen

Ej Black Friday
Kabinett till NVME ovanför.....

...som är till min CATICORN.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

som nybliven Switchägare, måste jag säga att JoyCon är nog det sämsta skitet jag testat på 15 år...
med 8Bitdo Usb Wireless Adapter Amazon ovan kan man använda en riktig kontroller, i detta fallet en XBone (blåtand, den med hörlursjack)

https://www.8bitdo.com/wireless-usb-adapter/

Note: Xbox Bluetooth controllers on the latest firmware released in Sep, 2021 are NOT supported any longer, due to their bluetooth change from Classic to BLE. <-- vad det nu innebär...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Bakgrund:

Var dags för Asus N56U att pensioneras så fick bli en Unifi Dream Router. Skönt att äntligen ha stöd för 802.11ac och ax. Trodde aldrig man skulle ha en router med display, teknikens under

https://i.imgur.com/JRvGSxj.png

Funnits länge

Den routern ska nog vara nice, kostar lite mycket bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

Från Black Friday.

Amazon.se
https://i.imgur.com/Bow0CkJ.jpg

Webhallen
https://i.imgur.com/N53rRIG.jpg

Ej Black Friday
Kabinett till NVME ovanför.....
https://i.imgur.com/WSTUvTP.jpg

...som är till min CATICORN.
https://i.imgur.com/ocuzak5.jpg

Dold text

Caticorn?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Spenderade lite pengar på min första Mac-dator också.
En Macbook Air M1 med 16 GB RAM / 256 GB SSD. Passade på när de blev 2000 kr billigare.
Kommer förmodligen ta ett tag att vänja sig, då man är inbiten Windows-användare.
Första anblick är snabbheten, det suveräna tangentbordet och pekplattan.

Bra komplement till speldatorn för slösurf i soffan samt kanske lite roligare att Photoshoppa/bildbehandla i samt apputveckling.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Personligen föredrar jag Modern UI (samma tema-utvecklare)!
Jag har inte möjlighet att dra en 10m kabel så jag streamar till min Chromecast w. Google TV med Moonlight. Har dock något litet problem bland vissa spel att kontrollen inte registreras när man startar ett spel via Playnite. Dock stagnerade mitt felsökande när grafikkortet dog.

Moonlight rullar utan problem här hemma på min telefon. Har du anslutit handkontrollen till chromecasten eller når signalen från datorn? Har aldrig upplevt det problemet.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Moonlight rullar utan problem här hemma på min telefon. Har du anslutit handkontrollen till chromecasten eller når signalen från datorn? Har aldrig upplevt det problemet.

Moonlight funkar utan problem här också. Kontrollen är ansluten till Chromecasten. Problemet verkar vara kopplat till att jag startar spelen via Playnite. Samma spel funka felfritt att starta direkt från Moonlight eller via Steam.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Skrivet av Factorial112:

https://i.imgur.com/bdTRJCN.jpg
som nybliven Switchägare, måste jag säga att JoyCon är nog det sämsta skitet jag testat på 15 år...
med 8Bitdo Usb Wireless Adapter Amazon ovan kan man använda en riktig kontroller, i detta fallet en XBone (blåtand, den med hörlursjack)

https://www.8bitdo.com/wireless-usb-adapter/

Note: Xbox Bluetooth controllers on the latest firmware released in Sep, 2021 are NOT supported any longer, due to their bluetooth change from Classic to BLE. <-- vad det nu innebär...

BLE är (bluetooth low energy) en "ny" standard som ursprungligen utvecklades av Nokia, det drar mindre ström och är som du märkt inte alltid kompatibelt befintlig utrustning, tyvärr.

Här är mitt senaste inköp. Ganska stor kartong i jämförelse med NES-kontrollerna till Switchen.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

BLE är (bluetooth low energy) en "ny" standard som ursprungligen utvecklades av Nokia, det drar mindre ström och är som du märkt inte alltid kompatibelt befintlig utrustning, tyvärr.

Här är mitt senaste inköp. Ganska stor kartong i jämförelse med NES-kontrollerna till Switchen.
https://i.imgur.com/PCMiwgq.jpg

jo, det har jag koll på 😎

uttryckte mig lite vagt, men icke kompatibel menar dom nog Xbox series kontrollern…
XBone funkar i alla fall utmärkt, alla funktioner inklusive vibrationer

som tur är kan man skifta a-b samt x-y… eftersom funktionen finns där, är det antagligen många som gör det…
alla andra konsoler är a/x bekräfta & b/cirkel neka, men nintendo ville tydligen inte ha det så… jag menar placeringen av knapparna

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

Kom lite nya vinyler.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har länge funderat på att köpa en skrivare då jag alltid måste till jobbet för att skriva ut saker annars, och nu med arbete hemifrån så blir det inte naturligt att åka in så då får man ta det extra eller passa på när man ändå är i stan. Nappade därför på tipset här på forumet om en liten laserskrivare på Classes rea. Perfekt storlek och pris. Väldigt lätt installation, körde via HP Smart appen till iphone för första uppsättning via wifi, och sen hittade datorn den automagiskt på nätverket. Kvick utskrift med bra kvalitet. Inget att klaga på, men det kanske kommer

HP LaserJet Pro M15W för 850kr

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hur lyckades du köpa två G3 instant när det är begränsat till en per kund?

Jag vet inte riktigt hur, men jag lyckades lägga två i kundvagnen när jag beställde. Provade en gång till utan att beställa och så lyckades jag som mest få in 3 stycken. Tror det kan vara att jag var inloggad på en enhet och hade lagt en i kundvagnen, sen la jag en till utan att vara inloggad på en annan enhet. När jag sen loggade in fanns båda där 🙂 Sen provade jag klicka väääldigt snabbt på + och fick in en till!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vinnie Vincent Invasion - en av världens bästa skivor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Back for the attack 🤘 Jäkla skön platta!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Jag vet inte riktigt hur, men jag lyckades lägga två i kundvagnen när jag beställde. Provade en gång till utan att beställa och så lyckades jag som mest få in 3 stycken. Tror det kan vara att jag var inloggad på en enhet och hade lagt en i kundvagnen, sen la jag en till utan att vara inloggad på en annan enhet. När jag sen loggade in fanns båda där 🙂 Sen provade jag klicka väääldigt snabbt på + och fick in en till!

Vilken tur, de verkar gå åt som smör i solsken och på Ebay går de för knappt 1000 kr. Riktigt bra kamera, konstigt att de inte tar mer betalt för dem när de inte klarar av att hålla dem i lager.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av SpaceAce:

Vinnie Vincent Invasion - en av världens bästa skivor!

Vinnie Vincent är väldigt talangfull! Synd det bara blev två plattor med denna gruppen.

Skrivet av Ostbullen:

Back for the attack 🤘 Jäkla skön platta!

Ja den är härlig.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I