Permalänk
Medlem

Mining på vinden!

Hallå ja.

Jag har funderat på om man kan flytta upp sina öppna riggar på en oisolerad vind. Där är ju torrt året runt och betydligt kallare än resten av bostaden.
Frågan är ju vad som kommer hända om jag drar upp ett gäng riggar där, blir de nån märklig kondens som kan skada hårdvaran? Nån som vet?

Permalänk
Samsung Sverige

Någon kondens kommer du inte få. Kondens bildas på kalla saker i en varm miljö, inte tvärt om.

Jag tycker det är en ok idé att köra grejerna på vinden, tänk bara på att du inte lär dra någon nytta av förbrukningen på dina riggar för att värma bo-ytan i huset, åtminstone nämnvärt.

Jag har ingen dedikerad miningrigg, men på vintern kör jag mining för fullt på spelmaskinerna då det är gratis värme i huset. Något jag desperat behöver i mitt piss-isolerade hus

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tänk bara på brandrisken. Ha lite brandsäkert material runt?

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Oisolerad vind är ju riktigt varm på sommaren, dock funkar det säkert bra nu på vintern, förutsatt att där inte blir för kallt.

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Jag har ingen dedikerad miningrigg, men på vintern kör jag mining för fullt på spelmaskinerna då det är gratis värme i huset. Något jag desperat behöver i mitt piss-isolerade hus

hehe, mja, inte riktig, men jag fattar XD

Visa signatur

--------------------------

Permalänk

Jag brukade köra i garaget på vintern, blev mysigt varm och man kunde mecka året runt. Men nu har jag slutat - billigare att bara köpa crypto (mindre roligt dock). Elpriset är ju speciellt i år inte direkt av fördel...

Tänk på om du värmar upp takvinden, beroende på var du bor, att odjur kan attraheras (ännu mera).

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Obiwannabekenobi:

hehe, mja, inte riktig, men jag fattar XD

Johoruu, kör elvärme annars i den delen av huset. Dvs sålänge jag får tillbaka lika mycket som elen kostar så är det gratis värme.

Sen tar pengarna en omväg för att komma tillbaka till mig, men det gör dom ju tillslut Därav = Gratis

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

Min första tanke om du bor på landet är ju musinvasion. Sen så kanske det blir dyrare? I och med att miningriggen kanske bidrar till uppvärmning av huset beroende på vart den är placerad.