Permalänk
Medlem

Privat trolldatabas

Jag kom att tänka på en ny slags forumfunktion som jag tycker skulle kunna vara väldigt praktiskt.
Det finns så många användare, som skriver olika saker. Det är inte lätt att komma ihåg alla.

Tänk om man på ett inlägg kunde flagga dess postare som "Den här personen är ett troll".
Sen nästa gång man ser ett inlägg från den personen så kunde man få en varning: "Mata inte trollet! - Du skulle bara slösa energi".

Eftersom detta är helt subjektivt så skulle trolldatan vara helt privat. Att jag tycker att en person är ett troll skulle bara visas för mig och ingen annan.

Vad tycks? Användbart? Genomförbart?

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men då kan man lika gärna blocka användaren under inställningar/relationer.

"Blockerade användare kan inte skicka PM till dig, och du blir inte heller notifierad om deras svar i forumet."

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

På SweClockers forum så döljs inte "blockerade användare"s inlägg. Det som blockeras är notifikationer om deras inlägg och PM från dem.

På forum där det finns en "ignorera användare"-funktion så kommer man ändå inte alltid undan, för där kan andra citera trollets inlägg. Eller det räcker ofta med att andra bara kommenterar trollets inlägg, och så blir det svårare att följa diskussionen i tråden.
Databasen skulle göra det lättare att hålla koll på vilka man själv tycker gör ovettiga inlägg, till skillnad från det stora flertalet som faktiskt skriver vettiga inlägg.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”