Permalänk
Medlem

Köpråd mus till en Mac air M1

Dålig koll på Mac då det är min första.
Söker en BT mus, Gärna en vanlig åt gaming hållet. Inte så sugen på Magic Mouse från dom själva.
Eller finns det trådade med usb typ c? Tänkte så jag slipper nån adapter och strunt.
Ha det gött.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Kom på nu att jag har en gammal logitech g9 som är grym. Fixa adapter till den bara. Men kom gärna med förslag ändå. Tack

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Kom på nu att jag har en gammal logitech g9 som är grym. Fixa adapter till den bara. Men kom gärna med förslag ändå. Tack

Jag gillar Logitech MX Master!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag gillar Logitech MX Master!

Kikar den. Varit borta från datorer ett antal år så dålig koll på det mesta numera. Bara kört Ipad och lur.
Verkade finnas möss med usb c nu när man rotade lite så man slipper en sån där docka i mellan.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte vad du menar med en "vanlig åt gaming hållet". Men i alla fall köpte jag nyligen en extra mus, en Logitech M720 som funkar både med BT och deras mottagare samt kan kopplas till tre enheter som är lätta att byta med. Nöjd med den så här långt. Dock har jag märkt något irriterande när jag kör den med BT mot Macen, och det är att den inte fungerar innan man loggat in.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vet inte vad du menar med en "vanlig åt gaming hållet". Men i alla fall köpte jag nyligen en extra mus, en Logitech M720 som funkar både med BT och deras mottagare samt kan kopplas till tre enheter som är lätta att byta med. Nöjd med den så här långt. Dock har jag märkt något irriterande när jag kör den med BT mot Macen, och det är att den inte fungerar innan man loggat in.

Ja jag menade en "vanlig" mus för oss windowsfolk åt gaminghållet. 😄
Inte såna magicmöss typ. 😅 m720 kanske kan vara nåt.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Valfri BT mus fungerar förstås till mac. Jag gillar logitech mx anywhere (3:an har USB-C laddning) när jag är på språng (liten, men suverän sensor). mx master om man vill ha större.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Använt M720, anywhere och master. M720 är suverän om man köper den under rea för 300 kr men för fullpris på 500 kr så faller den mot premium segmentet (Logitech MX) som kostar 50kr (anywhere) alternativt 200 kr (master) mer för tillfället.

Anywhere är vad jag använder dagligen på jobbet numera och den är härlig, men man saknar sido-scroll funktionen från mastern samt hur väl mastern sitter i handen (verkligen perfekt). Sen är frågan om du kommer använda musen på språng mycket då kan det vara värt att ta den mindre anywhere musen. Använder man datorn mer än 10-12 timmar dagen så får man lite smärtor av båda, anywhere så är ergonomin inte den bästa men låg vikt, mot hög ergonomi och hög vikt på mx mastern. Så det beror på mycket vad du ska använda datorn till. Exempelvis FPS spel så kan jag säga att alla tre är rakt av värdelösa men i kontorsarbete så som office paketet, administrativt osv så glänser de verkligen.

Oavsett så är det två riktigt bra möss, kan vara värt att köpa hem båda och lämna tillbaka den man använder minst.