hitta videoklipp på mobilen

Permalänk

hitta videoklipp på mobilen

Om jag skulle vilja be er, ni som förmodligen sitter på svar, om hjälp igen? Någon? Det gäller ett videoklipp av min telefon som skärminspelat.
Säger inte så mycket mer än så, och hur f*n får jag hit klippet?
Orkar aldrig igen typ ladda ner appar, skapa konton å lösenordsfanskap...

Men snälla, hjälp mej!

Rubrik förtydligad /Vzano, Moderator
Visa signatur

anton_hammar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Duharjuhelahelgenpådej: Jag har förtydligad trådens rubrik, "Nu är det iaf inte lördagsnatt" säger inte vad tråden handlar om eller vad du behöver hjälp med!

ONT: Leta efter någon app i din mobil som heter något i stil med "Foto", "Video", "Galleri" eller liknande, där bör du hitta klippet där. Videos och foton kan vara sorteras upp i olika mappar, har inte koll hur eller om det varierar mellan olika märken av mobiler.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

@Duharjuhelahelgenpådej: Jag har förtydligad trådens rubrik, "Nu är det iaf inte lördagsnatt" säger inte vad tråden handlar om eller vad du behöver hjälp med!

ONT: Leta efter någon app i din mobil som heter något i stil med "Foto", "Video", "Galleri" eller liknande, där bör du hitta klippet där. Videos och foton kan vara sorteras upp i olika mappar, har inte koll hur eller om det varierar mellan olika märken av mobiler.

Jag orkar typ inte förklara, men misstänker att jag blir övervakad i mobiler, appar på hemsidor osv.. gjorde en tråd om det för ett tag sen och blev typ psykosförklarad... Jag har inte psykos, konstaterat av vården... grejen är ju att alla mina filer, bilder, konversationer mm spårlöst försvinner så enda stället jag har klippet är på "Snapchat's bara för dej".. jag orkar inte registrera ett enda konto till eller logga in i google,samsung eller nå moln.
Det enda jag vill är att någon som kan nåt om det här kan bedöma om jag ska lägga ner eller om det finns fog för anmälan.
Om någon vill bistå vid pm är jag väldigt tacksam!

Visa signatur

anton_hammar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duharjuhelahelgenpådej:

Om jag skulle vilja be er, ni som förmodligen sitter på svar, om hjälp igen? Någon? Det gäller ett videoklipp av min telefon som skärminspelat.
Säger inte så mycket mer än så, och hur f*n får jag hit klippet?
Orkar aldrig igen typ ladda ner appar, skapa konton å lösenordsfanskap... Men snälla, hjälp mej!

Du kan ju göra en "hard reset" på din telefon så försvinner allt, blir som ny. Googla det exakta namnet på din telefon och sedan orden hard reset. Finns massor av händiga youtube videos som visar knappsekvensen.

Sedan när du sitter med blank telefon är det dags att börja logga in i tjänster och ändra lösenord, det är viktigt att du varierar lösenorden och inte skriver något uppenbart som 123456... När alla tjänster och konton fått nya lösenord ska du se över inställningar. Jag t.ex använder android och per automatik vill telefonen spara allt i molnet, detta har jag stängt av. Gamla bilder och filmer som jag lagt i utkast/papperskorgen raderas också automatiskt efter 1 månad.

TL:DR: Rensa telefonen. Ändra alla lösenord. Fixa inställningar.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Du kan ju göra en "hard reset" på din telefon så försvinner allt, blir som ny. Googla det exakta namnet på din telefon och sedan orden hard reset. Finns massor av händiga youtube videos som visar knappsekvensen.

Sedan när du sitter med blank telefon är det dags att börja logga in i tjänster och ändra lösenord, det är viktigt att du varierar lösenorden och inte skriver något uppenbart som 123456... När alla tjänster och konton fått nya lösenord ska du se över inställningar. Jag t.ex använder android och per automatik vill telefonen spara allt i molnet, detta har jag stängt av. Gamla bilder och filmer som jag lagt i utkast/papperskorgen raderas också automatiskt efter 1 månad.

TL:DR: Rensa telefonen. Ändra alla lösenord. Fixa inställningar.

Är redan medveten om allt det jag behöver göra, har köpt ny telefon, nytt nr som ingen vet än, ska radera alla konton å göra nya. Det jag undrar över är hur detta kunnat hända, vem som gjort det å varför. Å jag vill ha tillbaka mina minnen i form av foton, videos å jag vill mest av allt veta hur illa å mycket å om barnet oxå är med i allt sjukt. Men jag har frågat så många gånger å peroner men ingen i min närhet kan något om sånt här, å polisen som sade sej vara himla teknisk sa att fjärrstyrning tex är omöjligt som spionmetod. Om det är han jag tror som är den skyldige,så har den mannen bestulit mej på år av mitt liv å min mentala hälsa.Å jag fattar inte ens hans vinst av det! Förutom att haft fri tillgång till en jäkla massa potentiellt lättklätt med dottern å hennes kompisar med enkla medel. Haft typ 4 av hennes kompisar mer eller mindre boendes här under flera år. Då jag bla pluggat å jobbat på veckopendlingsavstånd under ca 3 år. Å jag inser nu att han vetat varenda liten lögn jag dragit om var jag varit och gjort under den tiden och iskallt använt det mot mej. När han i själva verket gjort exakt samma saker plus detta med spioneri/övervak. Å det är iaf brottsligt!

Stavfel etc
Visa signatur

anton_hammar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Polisanmäl honom då! Du har (iskallt) ljugit för honom?

Ingen kan spionera på dig med en helt ny telefon/konto osv, det är omöjligt!
Allt material ligger säkert kvar på de andra enheterna, inte den nya.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Polisanmäl honom då! Du har (iskallt) ljugit för honom?

Ingen kan spionera på dig med en helt ny telefon/konto osv, det är omöjligt!
Allt material ligger säkert kvar på de andra enheterna, inte den nya.

Den nya telefonen är safe. Har polisanmält en gång redan, då hade jag inte detta klipp än. Blev idiotförklarad.
Jag vill ha hjälp med att avgöra om det är lönt att vända mej till polisen återigen.
Jag vet i mitt huvud att jag inte är galen å inbillar mej. Men jag vet inte hur jag ska bevisa det, om jag kan bevisa det och hur jag ens ska börja samtalet i en anmälan utan att låta paranoid å sinnessjuk. Någon som har lust att kolla på klippet. Kan lägga ut i publik story på snap. Ett konto inte kopplat till mej personligen...

Visa signatur

anton_hammar

Permalänk

Min Snap finns vid kontaktinformation. Öppen story utlagd samt en liten förklaring till vad som visas.
Herregud! Varför lyckas jag inte ens få ut mitt anv namn nåntans?/ anton_hammar

Jag köper en becknarlur imorrn!
Visa signatur

anton_hammar

Permalänk

Har kollat på klippet och verkar ju som om något styr runt på telefonen men har för dålig kunskap om vad det kan vara eller hur det går att lösa. Möjligen att du skulle kunna ta den till någon som jobbar med telefoner för att se ifall de kan hitta vad det är som orsakar problemet.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Polisanmäl honom då! Du har (iskallt) ljugit för honom?

Ingen kan spionera på dig med en helt ny telefon/konto osv, det är omöjligt!
Allt material ligger säkert kvar på de andra enheterna, inte den nya.

Jo det är fullt möjligt att spionera på dig med en ny telefon. Om den däremot inte kan vara fysiskt uppkopplad till något nätverk går det ju däremot inte.

Men OP behöver nog inte oroa sig om det, för om någon hade valt att spionera på dig så är det sista man vill göra att bli upptäckt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av xGreenRed:

Jo det är fullt möjligt att spionera på dig med en ny telefon. Om den däremot inte kan vara fysiskt uppkopplad till något nätverk går det ju däremot inte.

Men OP behöver nog inte oroa sig om det, för om någon hade valt att spionera på dig så är det sista man vill göra att bli upptäckt.

brand new out of the box med nytt nummer som ingen vet om förutom säljaren och kunden?
Låter inte som att TS är spionerad på eller liknande men vi vet ju inte allt heller.

Oavsett tror jag materialet ligger på andra enheter än den nuvarande

Permalänk
Skrivet av tcntad:

brand new out of the box med nytt nummer som ingen vet om förutom säljaren och kunden?
Låter inte som att TS är spionerad på eller liknande men vi vet ju inte allt heller.

Oavsett tror jag materialet ligger på andra enheter än den nuvarande

Telefonen kan ha spyware på sig redan vid försäljning och om man vet om telefonens [internet/telefon]uppkoppling kan man använda det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av xGreenRed:

Telefonen kan ha spyware på sig redan vid försäljning och om man vet om telefonens [internet/telefon]uppkoppling kan man använda det.

Väldigt långsökt men kanske inte omöjligt. Hur man nu ska veta om vissa saker när den inte ens kommit ur låddan vet jag inte

Permalänk

Det är som sagt inte den nya telefonen jag är orolig för och jag vet inte om jag på mina gamla enheter i nuläget fotrfarande är övervakad. Men jag vet att jag varit det tidigare och jag tror att det varit så under en längre tid. Och jag är rädd för att jag inte kommer kunna ställa den människan till svars för att den gjort så. Polisens oengagemang för min vilja att få min dator kollad på som han använder i sitt jobb och förvarar ute i sin låsta bil å minutiöst bevakar nycklar till samt sover på, trots att jag i sms redan i augusti kan bekräfta att jag krävt den tillbaks, är skrämmande. Å detta då polisen va inblandad senast igår igen.

Visa signatur

anton_hammar