Permalänk

Abit NF7-S 2.0 problem---->

Skulle formatera C:, så under formateringen stängs datorn av och börjar låta som en ambulans syren...

Jag skulle installera Win2k...

Nu när jag startar datorn så går syrenen på utan att någon fläkt eller Cd:rom går på (det ända som lyser e den röda dioden nere på mobot)...

Vad kan vara fel?
Alla kablar sitter i ordentligt, minne, prollen sitter som sten.

Dock innan formateringen så startade jag datorn och kom in i windows med inställningarna jag körde med Epox 8rda+ (alltså jag startade med Nforce2 drivisar jag körde 8rda+ med, men det ska väll inte splea nån roll?) osv.

Stort tack!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Du verkar onekligen inte vara den första med ambulans-siren på ditt NF7-S...detta skrämmer mig mer och mer - i dagarna ska jag köpa ny dator och jag har sedan länge bestämt mig för ett NF7-S 2.0...undrar om man vågar?

Visa signatur

[size="1"]Abit NF7-S 2.0, Barton XP2800+ @ XP3200+ (200x11), Spire WhisperRock IV, 2x512 TwinMos Original 3200, Hercules 3D Prophet 9800Pro, Maxtor 120 GB, Antec LANBOY.[/size]

Permalänk
Medlem

ja man våpgar jag gjorde det och jag fick inga problem dessutom har "ambulansfunktionen" förbättrats i nyare bios

Permalänk

Det låter ju bra...
Men hur får jag datorn att starta eftersom den inte vill gå in i Bios?

Allt e dubbel kollat "jag e helt lost"...

Mvh

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Du kan ju göra som dom skrev på www.8rdafaq.com tror jag det var

Du drar till en kompis som har samma mobo, sätter igång hans dator, när han är inne i Windows rycker du lyss BIOS chippet och byter med ditt, han Flashar då ditt BIOS från Windows och om ni är skickliga och har några kilo tur ska ni ha 2 st fungernade BIOS chips.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Razor_cut
Läs:
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2002/2002073001.htm

(Rensa CMOS med andra ord)

Testa om burken går igång. om den gör det är det bara o flasha till senaste BIOS direkt, för som sagt så ska ambulansen vara förbättrad där

Visa signatur

[ Barton 2800+ | NF7-S 2.0 ersatt med 8RDA3+ 2.1 | 512MB TwinMOS PC3200 DualChannel | Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR | 400GB Seagate + Samsung | Chieftec BX 360W ]

Permalänk

Jag kör Abit NF7-S utan problem,

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

funkar bra för mig oxå med nya 1.7 BIOSET..... inga problem alls

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

ja har nå skummt problem också....det hackar laggar å allt:P vet ej va det är me abit NF-7s...byggar mitt bara? eller gör det för alla?

Visa signatur

Corsair obsidian 450D | i7 6700k | Msi GTX 1080 ti FE | Corsair 16GB | MSI z170a M5 | Corsair AX 860W | Samsung 500GB | Ek-Fluidgaming A240G + EK-FG 360

Permalänk

Alltså jag får inte mitt att starta ens....
Man blir ju så förbannad när man ligger på lågbudget och får ett problem som man inte lyckas lösa...

Mvh

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk

Alltså det e förbövligt!!!

Jag har haft sladden urkopplad och batteriet avsides och clearat CMOS osv.
Men det funakr ändå inte. Den där röda lampa lyser hela tin som om det e nå fel fattar inte(även när jag har datorn avstängd lyser den rött)!!

All suport välkommen, btw i bruksen står det bara den enklaste informationen osv inget som kan tänkas hjälpa..

Tack iaf

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

För det första: Den där lampan lyser alltid så länge du har strömsladden ikopplad.
För det andra: Drog du ut strömsladden när du tog ut batteriet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
För det första: Den där lampan lyser alltid så länge du har strömsladden ikopplad.
För det andra: Drog du ut strömsladden när du tog ut batteriet?

Och tack.
Japp sladden var ur hela tin osv...

Jag har nu prövat att satt en fläkt på cpu-fläkt kontakten, men det ger inget resultat.

tackar för fortsatt hjälp!

Visa signatur

www.porrverkad.se