Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Datorn drar över 500W lik förbenat och det känns på inomhustempen!

Ja det är en del energi. Gtx1070 drar runt 110W /st så blir bara runt 300w tot på min burk, men det känns på tempen ändå och elementen är avstängda i rummet Tur att jag har bytt alla lampor till LED i rummet.....

Jag hade fel och Sprint 5 startar snart, så blir en varm vinter..... Snart 300 MP.
https://mobile.twitter.com/jchodera/status/131951283174668697...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crunchtimer:

elementen är avstängda i rummet Tur att jag har bytt alla lampor till LED i rummet.....

Stängde av elementet idag - eller tja, igår, nu... Lite sent kanske, men vredet sitter så knasigt till - tack snälla 70-tal som tyckte att det var en finafiskenide att sätta termostaten ända nere vid golvet. Det gjorde faktiskt en del förbättring i tempen måste jag säga. Borde varit mer uppmärksam, men då det inte är så kallt ute utgick jag ifrån att det inte var någon större värme i elementet. Så var dock inte fallet, det var definitivt ljummet när jag lade handen på det...

LED har jag haft överallt i många år nu förutom tre lysrör i köket och ett i badrummet. Har funderat på LED-ersättning där också, men de OSRAM LED-rör jag tittade på hade bara lite drygt hälften av lyskraften mot vanliga ful-rör. Så det fick vara... Finns kanske något kinamärke med fett med ljus att handla någonstans, inte orkat kolla runt om jag ska vara ärlig.

Måste ha kraftigt ljus hemma, har så jäkla små och undanskymda fönster att det blir väldigt skumt inne annars. Busjobbigt, särskilt så här på vinterhalvåret.

Angående folding... Får nästan inga CPU-WU! Jättekasst med sådana!

Permalänk
Permalänk

Kikar in o säger hej bara, har foldat en hel del för flera år sen, men har nu börjat igen då man har lite bättre hårdvara. Foldat för guru3d en vecka eller så, men såg att sweclockers har ett team så joinar såklart, lär bara köra klart wu'n jag är på först. Kanske blir lite liv i denna tråd igen då, cheers! Mitt username är samma som här btw

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk

Hej och grattis alla Folders!
Äntligen har de stora drakarna fått upp ögonen för Covid Moonshot och det vi här är med och bidrar till:

https://foldingathome.org/2021/09/27/covid-moonshot-wellcome-...

Var beredda med era GPU:er för kommande sprintar under hösten för att finjustera de bästa kandidaterna till Covid-pillret!

PS. Om ni på äldre dagar vill komma ihåg detta, då kan ni gasa för fullt redan nu då mkt Alzheimer WUs rullar parallellt.

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd med 3700X. Foldar på 3 kärnor men ändå rätt snabb med 3 kärnor.

NH U12S Temp 40 C.

Jag valde Alzheimers som prioritet. Dock inte testat de andra än.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej hej, swedischef här, foldar lite covid med swec. Enbart kört anonym tidigare och utan lag 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Gör en liten comeback på foldingen efter ett LAN, och fick sug! Kämpar dock på med mitt värdelösa 1060..
Vi va 4 st som drog igång med lite folding för att hålla lokalen varm. Vi lyckades få upp förbrukningen med ca 800w på 4 datorer 8M PPD

https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Inte foldat på runt ett år nu. Men tänkte se om jag kan börja igen. Vet inte hur min gamla hårdvara står sig mot andra, men kommer nog ge något iallafall!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Inte foldat på runt ett år nu. Men tänkte se om jag kan börja igen. Vet inte hur min gamla hårdvara står sig mot andra, men kommer nog ge något iallafall!

https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Bara in o kötta! Glöm inte att använda passkey och få quick return bonus!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Kul med alla som foldar, verkar ju ge bra resultat också:
https://mobile.twitter.com/jchodera/status/148139577569531904...

Covid Moonshot går in i klinisk fas med mååånga bra kandidater:
https://mobile.twitter.com/covid_moonshot/status/147688377256...

Bytte själv till ett 1080ti nyss vilket ger ca 3MPD, passerade 1.100.000.000

Kör hårt och må väl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Bara in o kötta! Glöm inte att använda passkey och få quick return bonus!

Är väl inte något man måste uppdatera eller? Har ju kvar samma inställningar och installation sen sist

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Är väl inte något man måste uppdatera eller? Har ju kvar samma inställningar och installation sen sist

Har du en gång gjort det räcker det.
Men i clienten "Advanced control" som den heter, under Configure->Identity->passkey Så ska de lysa grönt!

Men ser på dina siffror att det ser ut som att du har en fungerande passkey

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Tjena Foldar med ett rx5700 men tycker det är jättedåliga siffror jag får. en wu ger ca 70000, ser att andra får massor för sina.
Samma med cpu i5 11600kf, dåliga resultat typ 7000 för en wu.....

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apemoves:

Tjena Foldar med ett rx5700 men tycker det är jättedåliga siffror jag får. en wu ger ca 70000, ser att andra får massor för sina.
Samma med cpu i5 11600kf, dåliga resultat typ 7000 för en wu.....

Du måste köra med passkey, och efter 10 klara WU kommer du få bouns och jävligt mycket mer poäng bara bara Base Credit som du får nu

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Du måste köra med passkey, och efter 10 klara WU kommer du få bouns och jävligt mycket mer poäng bara bara Base Credit som du får nu

Jag såg det där med Passkey för ett par veckor sen o fixade det. började då om på noll... tyckte jag borde gjort de 10 wu för länge sen. kollade upp lite mer o ser jag har
WUs Finished 24
WUs Expired 9
Finished 72.73%
Bonus Active False

Varför så många expired, vad menas med det???

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apemoves:

Jag såg det där med Passkey för ett par veckor sen o fixade det. började då om på noll... tyckte jag borde gjort de 10 wu för länge sen. kollade upp lite mer o ser jag har
WUs Finished 24
WUs Expired 9
Finished 72.73%
Bonus Active False

Varför så många expired, vad menas med det???

Expired burkar väl vara när man inte hinner klart med en WU? Eller typ att den fastnar och bara laddas upp när den är klar, men det ser man ju i fönstret isåfall. dvs att den bara ligger kvar under de andra.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apemoves:

Jag såg det där med Passkey för ett par veckor sen o fixade det. började då om på noll... tyckte jag borde gjort de 10 wu för länge sen. kollade upp lite mer o ser jag har
WUs Finished 24
WUs Expired 9
Finished 72.73%
Bonus Active False

Varför så många expired, vad menas med det???

Vad foldar du med? processor eller grafikkort? Och modell?

Det är så att man har max 1 Dygn på sig att göra ett projekt färdigt. Har du en slö CPU/GPU, och stänger av datorn på natten, och bara foldar på dagen, kan det vara så att när du får stora projekt med stor "Base credit" att du då inte hinner göra de klara.

På mitt trötta 1060 så kunde ett Base projekt på 2000 ta ca 40 minuter att göra. Men ett Base projekt på 50.000 poäng det tog 8 timmar.

Så det har stor betydelse om du foldar 24/7? Och hårdvara !

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Vad foldar du med? processor eller grafikkort? Och modell?

Det är så att man har max 1 Dygn på sig att göra ett projekt färdigt. Har du en slö CPU/GPU, och stänger av datorn på natten, och bara foldar på dagen, kan det vara så att när du får stora projekt med stor "Base credit" att du då inte hinner göra de klara.

På mitt trötta 1060 så kunde ett Base projekt på 2000 ta ca 40 minuter att göra. Men ett Base projekt på 50.000 poäng det tog 8 timmar.

Så det har stor betydelse om du foldar 24/7? Och hårdvara !

Foldar med både proc i5 11600kf och gfx amd rx5700.
Har stängt ner datorn över nätterna så kan ju kanske vara därför de (wu) inte blivit klara. Trodde man hade längre tid på sej än ett dygn att folda klart. Har låtit datorn stå på inatt och då har det blivit 2 klara och 1 misslyckad fold iaf.....
kollade nu rx5700 base ~75.000 tar ca 5 timmar
i5 11600kf brukar köra klart base ~7000 på 2.5 timmar. Fått senaste base på hela 83800 på proc !!!!!! .... kört 20% och beräknas klart om 20 timmar
Har nu 26 lyckade o 10 expired.....
Foldar som FrogmanR1

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Vi lämnar denna tråden Apemoves och låter folk som är nya säga hej här
Vi fortsätter vår diskussion i den andra tråden

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Foldat en hel del för många år sedan när c2d och quad var det snabbaste man kunde ha… och även fram till Sandy bridge som jag har för mig tryckte ur sig uppåt 50k ppd, eller om det var mindre än så, c2quad var runt 11k iaf. Kollade lite idag och insåg att de 18M jag fick ihop då under ganska lång tids foldande (år) inte stått sig väl.

Foldar lite på ett 4090 nu och det skiter ur sig 25M ppd, helt galet! Hoppas plocka lite placeringar i listan (TriggerHappy22).

Stavning
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe är det någon som ens har råd att folda i dessa dagar?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Baxtex:

Hehe är det någon som ens har råd att folda i dessa dagar?

Det är ganska lätt att räkna ut hur mycket det kostar. Helt klart ska man ha koll på elkostnaden. För mig spelar det dock mindre roll, jag behöver värmen ändå

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Någon som sett PPD för Ryzen 7000-serien än?

Min 7900X (Skylake-X) är ju rätt sleten och dann nuförtiden, särskilt efter alla spectre/meltdown-skydd som införts under årens lopp... Vill byta till en modern CPU som fan, men då blir det ju en helt ny maskin som behövs (dvs, skitdyrt... lol.) Kan ju flytta över min Optane SSD och fortsätta använda den som systemdisk förstås, där sparar man ju lite. Första generation 3D xpoint i min disk, så PCIe 3.0 och "bara" drygt 2GB/s läs/skriv, men det finns ju ingen flashdisk som klår random Q1-prestanda hos optane så att topp-prestanda är låg spelar ju gummiboll typ.

Man funderar på om man borde dela upp foldning på CPU hos 7950X med 3D v-cache till två separata CPU-cores (en på 16 trådar och en på typ 13-15 trådar), pga att de olika CCDerna har olika maxboost. Vet inte om FaH bryr sig om mera L3-cache som ju också är en annan variabel, men stora dataset kan ju ges prestandafördelar där. Intels Broadwell med sitt crystalwell 128MB LLC gav en hel del mer prestanda i vissa vetenskapliga beräkningar till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Det är ganska lätt att räkna ut hur mycket det kostar. Helt klart ska man ha koll på elkostnaden. För mig spelar det dock mindre roll, jag behöver värmen ändå

Jag gör samma här, värmer rummet när man behöver lite extra värme, annars blir det mycket folding sommartid när spotpriset är lågt och solcellerna ger mycket ström (har spotpris för säljer/köper el per timme).

Fantastiskt snyggt med 25M ppd, sitter på 6M med mitt trötta 3080 Du lär springa upp snabbt i listan!

Denna är trevlig att ha för att se sigsjälv och laget:

https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av atego:

Jag gör samma här, värmer rummet när man behöver lite extra värme, annars blir det mycket folding sommartid när spotpriset är lågt och solcellerna ger mycket ström (har spotpris för säljer/köper el per timme).

Fantastiskt snyggt med 25M ppd, sitter på 6M med mitt trötta 3080 Du lär springa upp snabbt i listan!

Denna är trevlig att ha för att se sigsjälv och laget:

https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Har för mig att jag brukade kolla stats på någon annan sida som uppdaterade lite oftare än extremeoverclocking. Men spelar egentligen mindre roll…

Visa signatur
Permalänk

[quote postid="19882021" userid="1484" name="Trigger"

Foldar lite på ett 4090 nu och det skiter ur sig 25M ppd, helt galet! Hoppas plocka lite placeringar i listan (TriggerHappy22).

https://i.ibb.co/FwDc4BY/548-D722-F-3-F94-422-C-A53-C-31-A74-FC630-AA.jpg
[/quote]

Jäklar, inte illa m 25M PPD. Bytte själv till ett 2080ti och får iaf ut 6M PPD och värmer helt ok på 230W på kortet.

Permalänk

Har inte hänt så mkt i år, men allt foldande på Covid har gett resultat och verkar iaf nu närma sig fas 1 studier för Covid Moonshot, stort!

https://mobile.twitter.com/covid_moonshot/status/160381181760...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Någon som sett PPD för Ryzen 7000-serien än?

här finns lite info

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Lite intressant att se 5700G ovanför 5950x. Men kanske är logiskt, då den har en iGpu som hjälper till på ett annat/effektivt sätt. Eller kanske bara väldigt få siffror från den jämfört med 5950x och neråt.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.